Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C4 AAH] Problem z Rozrzadem

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
bey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:11
Lokalizacja: zabrze

[C4 AAH] Problem z Rozrzadem

Post autor: bey » 30 lis 2010, 17:37

Siemka , sorry ze c4 no ale silniki te same

Mojej starej poczciwej setce padly uszczelki pod glowica

Jako ze nigdy nie bawilem sie w silniki V6 to jakos mnie ruszylo zeby se go rozebrac samemu.

wszystko fajnie rozebralem , glowice wyremontowalem , uszczelniacze itd no ale

po poskladaniu wszystkiego , kupnie blokady walkow rozrzadu itd auto mi nie odpala

brak iskry i paliwa na wtryskach , kupilem 2 czujniki indukcjyne polozenia walu
halla posprawdzalem wyglada OK

nie jestem pewny co do podpiecia kabli " stukowe " i polozenia walu
mam w sumie 3 niebieskie wtyczki do podpiecia i jedna siwa

z stukowych mam dwie zielone a z polozenia walu mam dwie siwe

na logike polaczylem niebieskie z zielonymi

dalej nie odpala , zaczolem sprawdzac rozrzad , no ale to tak dziwnie mi wychodzi ze jak napne napinacz to mi potem blokada ciezko wchodzi

potem pomyslalem czy nie wsadzilem walkow na odwrot ? bo chyba mozna

moze ktos mi powiedziec jak powinny byc ustawione walki od strony grodzi ? przy hallu jest wyciecie no i na drugiej glowicy jest rów

ogolnie jak ktos moze mi pomoc z okolicy mojgego zamieszkania to bylbym wdzieczny , oczywiscie odplatnie lub inaczej sie odwdziecze
mam

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 lis 2010, 19:20

bey pisze:potem pomyslalem czy nie wsadzilem walkow na odwrot ? bo chyba mozna
Chodzi co o zamianę wałków między głowicami czy przekręcone wałki :?:
Jeśli to drugie to tych blaszek z uszkami na blokadę nie uda się wsadzić odwrotnie. Poza tym jedna dziurka w ten blaszce jest mniejsza a druga większa więc blokady byś nie włożył.
bey pisze:moze ktos mi powiedziec jak powinny byc ustawione walki od strony grodzi ? przy hallu jest wyciecie no i na drugiej glowicy jest rów
Z tego co pamiętam to gdy pierwszy tłok jest w ZZ to powinny być równolegle z powierzchnią do której przykręca się pokrywę wałka.

Awatar użytkownika
bey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:11
Lokalizacja: zabrze

Post autor: bey » 30 lis 2010, 19:34

no czy idzie wsadzic walki rozrzadu w inny sposob , pytam ponizewac jak przekrece korbowodem o kolejny obrot na znak to znaki na walkach rozrzadu mam w innej pozycji czyli male otwory sa wewnatrz , wiec mozna odkrecic walki i wlozyc je wielkimi otworami do srodka ...

kurde nie wiem czy sie krece bo za duzo mysle przez ten silnik hmm

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 lis 2010, 19:52

O blokowałeś wał korbowy przy ustawianiu rozrządu? Z profesjonalnymi blokadami raczej trudno spieprzyć ustawienie rozrządu.
bey pisze:nie jestem pewny co do podpiecia kabli " stukowe " i polozenia walu
mam w sumie 3 niebieskie wtyczki do podpiecia i jedna siwa
Do wtyczki czujnika obrotów (przy skrzyni biegów) dochodzą kable szary, niebieski, czarny
do wtyczki momentu zapłonu czy tam położenia wału dochodzą kable kolorów fioletowy, czerwony, czarny.
Do wtyczki stukowego na prawej głowicy dochodzą kable: czarny, brązowy, biały
Do wtyczki stukowego na lewej głowicy dochodzą kable: czarny, zielony, żółty
Chyba da się zsunąć osłonki z wtyczek idących w stronę instalacji samochodu.
Przynajmniej tak wynika ze schematów dla auta z roku 1995.

Awatar użytkownika
bey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:11
Lokalizacja: zabrze

Post autor: bey » 30 lis 2010, 20:19

dziekuje ci za kolory kabli jutro to bede sprawdzac ,

a blokade kupilem ekstra do tego auta 190 netto

wal ustawilem na znaku , ale chodzi mi o walki rozrzadu bo chyba mozna je ustawic w dwoch opcjach , i boje sie czy ich tak nie ustawilem
nie wiem jak to napisac ale

gdy ustawie wal korbowodu na znaku i walki tak jak powinno byc i przekrece walem o obrot zeby znow byl na znaku to walki rozrzadu sa w opcji odwrotnej czyli zamiast male dziurki na zewnatrz to sa w srodku , wiec jakbym teraz odkrecil pokrywy zaworow , paneweczki i wyciagnal walek , wadzil go po przekreceniu to bym mial wielkie otwory blokady wewnatrz a male na zewnatrz wiec mozna to spiepszyc hmm a ja mialem glowice rozebrana na czesci pierwsze i nie wiem czy wsadzilem dobrze walki kurde

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 lis 2010, 20:30

Teraz zaczaiłem o co chodził z tymi wałkami, jeden obrót wału daje pół obrotu wałków rozrządu.
Nie zrobi to różnicy bo po to jest czujnik Halla na wałku.

Awatar użytkownika
bey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:11
Lokalizacja: zabrze

Post autor: bey » 30 lis 2010, 20:33

a zawory jakos sie nie beda otwieraly w innych miejsach ? wiem ze silnik jest bezkolizyjny ,no ale troche mnie to zastanawia , poniewaz nie wime gdzie szukac problemu z brakiem iskry i paliwa , jedyne to mi przychodzi do glowy rozrzad

a VAG pokazuje mi 513 brak sygnalu


a no i jeszcze jedno pytanie

gdy wloze blokade na walki to pasek zakladam pierw na prawa glowice a pozniej na lewa , tylko ze na prawej mam luzny tak jakby o pol zabka a na lewa ciezko wchodzi , jesli obroce lekko kolo ( bo jest bez klina ) to ustawi sie dobrze ale to takie dziwne kurde i nie jestem pewny tego rozrzadu ,Pozniej jak naciagne napinaczem wyciagne blokade to ciezko mi ja pozniej wlozyc

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 30 lis 2010, 21:14

bey pisze:gdy wloze blokade na walki to pasek zakladam pierw na prawa glowice a pozniej na lewa
czuje że robisz źle...
na obu głowicach masz mieć poluzowane śruby od wałków (koła mają się kręcić, są na stożku ciężko siedzą wskazane użyć ściągacz)
potem blokade na wał lub na znak, nastepnie blokujesz te podkładki na wałkach głowic,
zakładasz pasek , napinasz , dokręcasz śruby na wałkach zdejmujesz blokady i przekrecasz kluczem wał i sprawdzasz czy po dwóch obrotach wałem pokrywają sie wszystkie znaki.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 lis 2010, 22:09

bey pisze:a VAG pokazuje mi 513 brak sygnalu
513 Czujnik obrotów silnika - G 28 - chodzi o ten czujnik przy dzwonie skrzyni biegów.

Awatar użytkownika
bey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:11
Lokalizacja: zabrze

Post autor: bey » 01 gru 2010, 09:01

kurde kupywany byl nowy to tn sam co polozenia walu , bez niego napewno nie bedzie iskry i paliwa , lub jest zle podpiety ,

a ustawienie korbowodu w miejscu zerowym to 3 tlok w gornym punkcie zero ?

sprawdzalem te kable wszystko mi sie zgadza oprocz


do wtyczki momentu zapłonu czy tam położenia wału dochodzą kable kolorów fioletowy, czerwony, czarny.

mam dwie niebieskie kostki z tymi samymi kolorami czarny zielony zolty

i w hallu mam juz dwu kolorwe kable


posprawdzalem wszystko raz jeszcze , podmienilem czujniki indukcjyne ze soba i wyskakuje mi teraz blad 514 , czyzby nowy czujnik indukcjyjny byl zepsuty ?

514 czujnik momentu zaplonu g-4

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 01 gru 2010, 21:05

bey pisze:czyzby nowy czujnik indukcjyjny byl zepsuty ?
Niestety tak mogą mieć te zamienniki.
Jakiej firmy kupiłeś ten felerny czujnik :?:
bey pisze:a ustawienie korbowodu w miejscu zerowym to 3 tlok w gornym punkcie zero ?
Nigdzie nie widziałem informacji o tym w jakim położeniu powinien być który tłok gdy ustawi się na ten znak.
W silnikach 4 cylindrowych oznacza on pierwszy tłok w GMP a tutaj inaczej wymyślili, sam się dziwiłem że nie jest to punkt GMP pierwszego cylindra.

Awatar użytkownika
bey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:11
Lokalizacja: zabrze

Post autor: bey » 01 gru 2010, 21:42

czujnik wsumie nie wiem z jakiej firmy cos ponad 100zl
dzis kupilem tez nowy halla bo moze on tez padl ,

a o tym znaku na korbie to czytalem ze 3 cylinder jest u gory , jak mialem zdjete glowice to tez ustawilem 3 u gory i pokyrwal sie z tym znakiem wiec tak chyba musi byc

mysle tez czy jeszcze jest jakis moze bezpiecznik czy cos co tez jest odpowiedzialem za brak iskry i Pb ? bo jak jutro halla podlacze i dalej nie bedzie dzialac to chyba na zlom oddam te auto

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 01 gru 2010, 22:26

bey pisze:dzis kupilem tez nowy halla bo moze on tez padl ,
Halla łatwo sprawdzić diodą z opornikiem aby wytrzymała 12V, podłączasz ją minusowym biegunem pod środkowy we wtyczce halla a plusowym pod plus z akumulatora albo pod któryś skrajny we wtyczce halla (tam też jest plus).
Jeśli będzie migać ta Hall jest OK.
Tutaj to opisywałem: https://audi80.pl/-80-b4-26-abc-brak ... t48129.htm

Cewki, przepływomierz mają swój bezpiecznik z plusem podawanym po stacyjce. Dla wtryskiwaczy jest osobny bezpiecznik z plusem podawany z przekaźnika pompy paliwa (czyli gdy silnik pracuje).

Awatar użytkownika
bey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:11
Lokalizacja: zabrze

Post autor: bey » 03 gru 2010, 18:08

kurde , nie wiem rozkladam rece

wymienilem halla , kolejny czujnik walu i dalej to samo brak iskry i benzyny

ciagle mi sie wydaje ze walki rozrzadu sa zle wlozone ze 180 stopni przekrecone , idzie to jakos sprawdzic ?

brak mi sil i pomyslow juz , ciagle mam 514 blad w VAG u

prozba o duza pomoc , moze ktos na slasku z okolic gliwic , zabrza moze pomoc ?

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 04 gru 2010, 07:56

bey pisze:ciagle mi sie wydaje ze walki rozrzadu sa zle wlozone ze 180 stopni przekrecone , idzie to jakos sprawdzic ?
Ale jakbyś miał poprzestawiane wałki to iskra by była jak i paliwo. Poszukaj dobrze w instalacjji może gdzieś się kabel przerwał.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl