[B3]Test przewodów wysokiego napięcia i rozdzielacza zapłonu
[B3]Test przewodów wysokiego napięcia i rozdzielacza zapłonu
postanowiłem załozyc ten temat w związku z podobnym tematem na innej stronie audi, gdyz tanten temat nie dobrnął do konca. A mianowicie
"Właściwie we wszystkich poradnikach typu "sprawdź swój układ zapłonowy [przed zimą]" pojawiają się wskazówki:
a) sprawdź oporność przewodów
b) oczyść styki kopułki rozdzielacza i palec (jeśli jest)"
Pyanie te jest spowodowane tym że samochód moj różnie pali na zimnym silniku, trzesie go buja nie trzyma obrotów falują po dodaniu i trzymaniu gazu i cala masa innych zjawiskowych rzeczy.
Wiem że:
-- właściwie końcówki przewodów świecy zapłonowej mają mieć 4-6 kOhmów
-- na przewodzie od rozdzielacza do cewki - 0,6 do 1,4 kOhmów
-- palec rozdzielacza ma mieć także 0,6 do 1,4 kOhmów
I pytanie moje brzmi: co sie dzieje bo wiadomo jeden ma wieksze drógi mniejsze wartosci w aucie, czy ma to jakis wplyw gdy wartosci sa wieksze?
a co jezeli sa mniejsze czy sa jakies powizania wtedy z innymi czesciami ze np chodza gorzej? chcial bym zeby to ktos rozinął.
śmialo
"Właściwie we wszystkich poradnikach typu "sprawdź swój układ zapłonowy [przed zimą]" pojawiają się wskazówki:
a) sprawdź oporność przewodów
b) oczyść styki kopułki rozdzielacza i palec (jeśli jest)"
Pyanie te jest spowodowane tym że samochód moj różnie pali na zimnym silniku, trzesie go buja nie trzyma obrotów falują po dodaniu i trzymaniu gazu i cala masa innych zjawiskowych rzeczy.
Wiem że:
-- właściwie końcówki przewodów świecy zapłonowej mają mieć 4-6 kOhmów
-- na przewodzie od rozdzielacza do cewki - 0,6 do 1,4 kOhmów
-- palec rozdzielacza ma mieć także 0,6 do 1,4 kOhmów
I pytanie moje brzmi: co sie dzieje bo wiadomo jeden ma wieksze drógi mniejsze wartosci w aucie, czy ma to jakis wplyw gdy wartosci sa wieksze?
a co jezeli sa mniejsze czy sa jakies powizania wtedy z innymi czesciami ze np chodza gorzej? chcial bym zeby to ktos rozinął.
śmialo
Witam
Jeżeli na każdym cylindrze rozciągniesz iskrę do 14 - 15mm tym prostym testerem http://allegro.pl/tester-iskry-i1338778398.html to nie masz co szukać wrażeń . Jeżeli na którymś cylindrze wcześniej tracisz iskrę to trzeba szukać co jest przyczyną a przy nierównej pracy silnika może być właśnie na którymś z cylindrów słabsza iskra - przebicie .
Jeżeli na każdym cylindrze rozciągniesz iskrę do 14 - 15mm tym prostym testerem http://allegro.pl/tester-iskry-i1338778398.html to nie masz co szukać wrażeń . Jeżeli na którymś cylindrze wcześniej tracisz iskrę to trzeba szukać co jest przyczyną a przy nierównej pracy silnika może być właśnie na którymś z cylindrów słabsza iskra - przebicie .
Jeżeli masz problem z WN to możesz w prosty sposób dzięki takiemu ustrojstwu sprawdzić rząd wielkości napięcia jakie może dać cewka na poszczególne świece . Wiadomo że wykorzystywane napięcie jest dużo niższe od maksymalnego , ale ono świadczy sprawności całego układu WN - czy nie ma gdzieś przebić . Bez tego na słuch :?: , no cóż muzykiem nie jestem .
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
To wtedy oznacza że gdzieś jest za słaby izolator i bedzie stwarzało problem. Nie ma prawa strzelać gdzieś inndziej jezeli wszystko jest ok z izolatorem.marko pisze:Gorzej , jeżeli w ten sposób przy dłuższym nasłuchiwaniu przestrzeli cewkę , kopółkę , palece a nie przewody . Cewka może dać 20000V i to napięcie musi gdzieś walnąć , jeżeli nie ma świecy to szuka najsłabszego punktu i tam wali .
Tym miernikiem też nie przetestujesz izolatora świecy.marko pisze:Poza tym w ten sposób nie przetestujesz izolatora świecy .