[b4 1z 1.9TDI] ciezko pali po postoju...
[b4 1z 1.9TDI] ciezko pali po postoju...
Witam. Zaczela sie zima spore mrozy i moj tedek ma problemy z odpalaniem po dlugim postoju. Przy dodatnich temp. jedno podgrzanie swiec, i palil. Od kiedy tem. coraz nizsze juz jest gorzej ale dzis po 8 godzinnym postoju na -18*C myslalem ze nie odpale. 3 razy grzalem swiece, dlugo krecilem i nie odpalil,druga pruba odpalil z wielkim wysilkiem. Kontrolka od swiec swieci,niby w porzadku,paliwo nie marznie. mozliwe ze to jednak swiece wadliwe?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 02 wrz 2010, 23:01
- Lokalizacja: Sierpc/Mazowieckie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie ,gdyby były wadliwe to byś na pewno nie zapaliłwacha pisze: 3 razy grzalem swiece, dlugo krecilem i nie odpalil,druga pruba odpalil z wielkim wysilkiem. Kontrolka od swiec swieci,niby w porzadku,paliwo nie marznie. mozliwe ze to jednak swiece wadliwe?
Bardzo mało prawdopodobnegrzesiek20-85 pisze:nawet bardzo, słabiutko grzeje komory i stąd problemy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 02 wrz 2010, 23:01
- Lokalizacja: Sierpc/Mazowieckie
a ja myśle w dalszym ciągu że jednak bardzo prawdopodobne, jeżeli paliwko nie marznie, wiem z autopsji, nie sugeruj się ABK ,.
[ Dodano: 2010-12-01, 16:54 ]
[ Dodano: 2010-12-01, 16:54 ]
podpowiedz coś sensownego .MUNIOR pisze:Nie ,gdyby były wadliwe to byś na pewno nie zapaliłwacha pisze: 3 razy grzalem swiece, dlugo krecilem i nie odpalil,druga pruba odpalil z wielkim wysilkiem. Kontrolka od swiec swieci,niby w porzadku,paliwo nie marznie. mozliwe ze to jednak swiece wadliwe?Bardzo mało prawdopodobnegrzesiek20-85 pisze:nawet bardzo, słabiutko grzeje komory i stąd problemy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 02 wrz 2010, 23:01
- Lokalizacja: Sierpc/Mazowieckie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 02 wrz 2010, 23:01
- Lokalizacja: Sierpc/Mazowieckie
mądrego słowa i dobrze posłuchać, kolega ma w zupełności racje, ja wykluczyłem ten problem ale rzeczy najprostsze najwięcej problemów stwarzają, brawo dla przedmówcy za inwencję twórcząkleryk pisze:No ja byłem w sobotę sprawdzić akumulator. I wyszło że z napięcia startowego została połowa, więc to tez może być jakaś przyczyna. Dodam, że również ciężko mi zapala ale po chwilce łapie już ok, bez tragedii. Też niby kontrolka długo świeci. I w cieplejsze dni w miarę ładnie zapalał.
No ja dopiero mam audi 2 miesiąc a wcześniej miałem golfa mk2 w benzynie to troszeczkę liznąłem motoryzacji, mechanikiem nie jestem. Na pewno nauczyłem się, że trzeba zaczynać od najprostszych rozwiązań.
A u mnie akumulator nie pachnie nowością więc pierwszy poszedł na sprawdzenie, jak to nie pomoże to będę sprawdzał świece i rozrusznik.
A u mnie akumulator nie pachnie nowością więc pierwszy poszedł na sprawdzenie, jak to nie pomoże to będę sprawdzał świece i rozrusznik.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 02 wrz 2010, 23:01
- Lokalizacja: Sierpc/Mazowieckie
Ty, Skromny, ja jestem kucharzem, i od pięciu lat kucharze dodatkowe konie, ale w tym temacie nie udzielam się na forum, myśle tak szczerze że Twoja teza z aku ma powodzenie 3:7 ale podoba mi się Twój tok rozumowania (chyba że zaczerpnąłeś z boku), czytałem i pisałem (ale mało) na tym forum już i widziałem różne rzeczy, ale widze w Tobie dobrego praktykanta z potencjałem (złośliwych proszę o brak komentarza)kleryk pisze:No ja dopiero mam audi 2 miesiąc a wcześniej miałem golfa mk2 w benzynie to troszeczkę liznąłem motoryzacji, mechanikiem nie jestem. Na pewno nauczyłem się, że trzeba zaczynać od najprostszych rozwiązań.
A u mnie akumulator nie pachnie nowością więc pierwszy poszedł na sprawdzenie, jak to nie pomoże to będę sprawdzał świece i rozrusznik.
żeby sprawdzić świece to się zdejmuje kapturki i + z akumulatora na świecę, jak zaiskrzy to świeca dobra, można też amperomierzem, prąd jednej świecy to grubo ponad 10A a dokładnie to coś koło 15-17A
jak świece dobre to do sprawdzenia kąt wtrysku, akumulator i rozrusznik, jak kąt wtrysku będzie zły to mimo zdrowego akumulatora będą spore problemy z odpaleniem <ok>
jak świece dobre to do sprawdzenia kąt wtrysku, akumulator i rozrusznik, jak kąt wtrysku będzie zły to mimo zdrowego akumulatora będą spore problemy z odpaleniem <ok>
No i lipa. zmienilem wczoraj swiece 4 szt. i nic nie dalo,dalej ten sam problem. wiem jak sprawdzac swiece,trzeba wykrecac kazda i sprawdzac czy napewno grzeje,to ze iskrzy o niczym nie swiadczy, myslalem tylko ze jak dam nowe 4 to pomoze. Mowil mi jeden gosc dzisiaj ze czesto sie dzieje tak ze zbiera sie warstwa nalotu w tych gniazdach gdzie sie swiece wkreca i ze to przez to moze kiepsko grzac,czy ktos spotkal sie z czyms takim? rozrusznik kreci dobrze akumulator tez dobry,gdyby kiepski to w zyciu nie odpalilbym auta. ja mysle ze to moze cos z paliwem,zaplonem wtyski. ale szczeze nie znam sie na tym na tyle abym sam mogl sie za to zabrac.