Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1z 1.9TDI] ciezko pali po postoju...

wacha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 01 mar 2010, 15:27

[b4 1z 1.9TDI] ciezko pali po postoju...

Post autor: wacha » 01 gru 2010, 15:57

Witam. Zaczela sie zima spore mrozy i moj tedek ma problemy z odpalaniem po dlugim postoju. Przy dodatnich temp. jedno podgrzanie swiec, i palil. Od kiedy tem. coraz nizsze juz jest gorzej ale dzis po 8 godzinnym postoju na -18*C myslalem ze nie odpale. 3 razy grzalem swiece, dlugo krecilem i nie odpalil,druga pruba odpalil z wielkim wysilkiem. Kontrolka od swiec swieci,niby w porzadku,paliwo nie marznie. mozliwe ze to jednak swiece wadliwe?

grzesiek20-85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 02 wrz 2010, 23:01
Lokalizacja: Sierpc/Mazowieckie

Post autor: grzesiek20-85 » 01 gru 2010, 16:04

nawet bardzo, słabiutko grzeje komory i stąd problemy, jeżeli katy wtrysków i sprężanie są git to nic innego. no chyba że samo zasilanie tych swiec.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 gru 2010, 16:29

wacha pisze: 3 razy grzalem swiece, dlugo krecilem i nie odpalil,druga pruba odpalil z wielkim wysilkiem. Kontrolka od swiec swieci,niby w porzadku,paliwo nie marznie. mozliwe ze to jednak swiece wadliwe?
Nie ,gdyby były wadliwe to byś na pewno nie zapalił
grzesiek20-85 pisze:nawet bardzo, słabiutko grzeje komory i stąd problemy
Bardzo mało prawdopodobne ;-)

wacha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 01 mar 2010, 15:27

Post autor: wacha » 01 gru 2010, 16:38

latem nie bylo problemu, jak przyszlo ochodzenie zaczely sie problemy. im zimniej tym wiekszy problem z rozruchem.

grzesiek20-85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 02 wrz 2010, 23:01
Lokalizacja: Sierpc/Mazowieckie

Post autor: grzesiek20-85 » 01 gru 2010, 16:53

a ja myśle w dalszym ciągu że jednak bardzo prawdopodobne, jeżeli paliwko nie marznie, wiem z autopsji, nie sugeruj się ABK :-) ,.

[ Dodano: 2010-12-01, 16:54 ]
MUNIOR pisze:
wacha pisze: 3 razy grzalem swiece, dlugo krecilem i nie odpalil,druga pruba odpalil z wielkim wysilkiem. Kontrolka od swiec swieci,niby w porzadku,paliwo nie marznie. mozliwe ze to jednak swiece wadliwe?
Nie ,gdyby były wadliwe to byś na pewno nie zapalił
grzesiek20-85 pisze:nawet bardzo, słabiutko grzeje komory i stąd problemy
Bardzo mało prawdopodobne ;-)
podpowiedz coś sensownego :-) .

wacha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 01 mar 2010, 15:27

Post autor: wacha » 01 gru 2010, 16:55

mam, kupilem dzisiaj w ciemno komplet swiec lucas po 35zico szt.. jak myslicie czy to dobry produkt?

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 01 gru 2010, 17:02

Dowiesz się rano,ale miałem ten sam problem zeszłej zimy,okazało się że grzała tylko jedna świeca.

grzesiek20-85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 02 wrz 2010, 23:01
Lokalizacja: Sierpc/Mazowieckie

Post autor: grzesiek20-85 » 01 gru 2010, 17:14

świeca jak świeca, będzie działać, pytanie jak długo, nie sprzedaje u siebie w sklepie lucasa, ale z tego co mi mechaniory mówią to zakładają i efekt jest zadowalający, najwyżej wymiany się skrócą czasowo, jak nie pomoże to szukaj gdzie gubi natężenie na zasilaniu.

kleryk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 12 paź 2010, 18:22
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: kleryk » 01 gru 2010, 17:15

No ja byłem w sobotę sprawdzić akumulator. I wyszło że z napięcia startowego została połowa, więc to tez może być jakaś przyczyna. Dodam, że również ciężko mi zapala ale po chwilce łapie już ok, bez tragedii. Też niby kontrolka długo świeci. I w cieplejsze dni w miarę ładnie zapalał.

grzesiek20-85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 02 wrz 2010, 23:01
Lokalizacja: Sierpc/Mazowieckie

Post autor: grzesiek20-85 » 01 gru 2010, 17:21

kleryk pisze:No ja byłem w sobotę sprawdzić akumulator. I wyszło że z napięcia startowego została połowa, więc to tez może być jakaś przyczyna. Dodam, że również ciężko mi zapala ale po chwilce łapie już ok, bez tragedii. Też niby kontrolka długo świeci. I w cieplejsze dni w miarę ładnie zapalał.
mądrego słowa i dobrze posłuchać, kolega ma w zupełności racje, ja wykluczyłem ten problem ale rzeczy najprostsze najwięcej problemów stwarzają, brawo dla przedmówcy za inwencję twórczą <piwo> <piwo>

kleryk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 12 paź 2010, 18:22
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: kleryk » 01 gru 2010, 17:51

No ja dopiero mam audi 2 miesiąc a wcześniej miałem golfa mk2 w benzynie to troszeczkę liznąłem motoryzacji, mechanikiem nie jestem. Na pewno nauczyłem się, że trzeba zaczynać od najprostszych rozwiązań.
A u mnie akumulator nie pachnie nowością więc pierwszy poszedł na sprawdzenie, jak to nie pomoże to będę sprawdzał świece i rozrusznik.

grzesiek20-85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 02 wrz 2010, 23:01
Lokalizacja: Sierpc/Mazowieckie

Post autor: grzesiek20-85 » 01 gru 2010, 18:13

kleryk pisze:No ja dopiero mam audi 2 miesiąc a wcześniej miałem golfa mk2 w benzynie to troszeczkę liznąłem motoryzacji, mechanikiem nie jestem. Na pewno nauczyłem się, że trzeba zaczynać od najprostszych rozwiązań.
A u mnie akumulator nie pachnie nowością więc pierwszy poszedł na sprawdzenie, jak to nie pomoże to będę sprawdzał świece i rozrusznik.
Ty, Skromny, ja jestem kucharzem, i od pięciu lat kucharze dodatkowe konie, ale w tym temacie nie udzielam się na forum, myśle tak szczerze że Twoja teza z aku ma powodzenie 3:7 ale podoba mi się Twój tok rozumowania (chyba że zaczerpnąłeś z boku), czytałem i pisałem (ale mało) na tym forum już i widziałem różne rzeczy, ale widze w Tobie dobrego praktykanta z potencjałem (złośliwych proszę o brak komentarza)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 02 gru 2010, 13:45

żeby sprawdzić świece to się zdejmuje kapturki i + z akumulatora na świecę, jak zaiskrzy to świeca dobra, można też amperomierzem, prąd jednej świecy to grubo ponad 10A a dokładnie to coś koło 15-17A

jak świece dobre to do sprawdzenia kąt wtrysku, akumulator i rozrusznik, jak kąt wtrysku będzie zły to mimo zdrowego akumulatora będą spore problemy z odpaleniem <ok>

wacha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 01 mar 2010, 15:27

Post autor: wacha » 02 gru 2010, 20:31

No i lipa. zmienilem wczoraj swiece 4 szt. i nic nie dalo,dalej ten sam problem. wiem jak sprawdzac swiece,trzeba wykrecac kazda i sprawdzac czy napewno grzeje,to ze iskrzy o niczym nie swiadczy, myslalem tylko ze jak dam nowe 4 to pomoze. Mowil mi jeden gosc dzisiaj ze czesto sie dzieje tak ze zbiera sie warstwa nalotu w tych gniazdach gdzie sie swiece wkreca i ze to przez to moze kiepsko grzac,czy ktos spotkal sie z czyms takim? rozrusznik kreci dobrze akumulator tez dobry,gdyby kiepski to w zyciu nie odpalilbym auta. ja mysle ze to moze cos z paliwem,zaplonem wtyski. ale szczeze nie znam sie na tym na tyle abym sam mogl sie za to zabrac.

p-a-b-u
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 337
Rejestracja: 10 mar 2010, 08:58
Imię: Pawel
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Torun

Post autor: p-a-b-u » 02 gru 2010, 20:37

Vaga podłączałeś- jaki kąt wtrysku, co pokazuje czujnik temp. ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl