Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Wzmacniacz - podlaczenie + inne

Subwoofery, skrzynie, głośniki, radiootwarzacze, nawigacje GPS, radia CB.
Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 25 lis 2010, 21:50

do kolegi Royalpl jak i wszystkich a pro po pierwszego wzmacniacza ktory mial kolega i tych tzw "puk puk puk" tuby i wyjasnienia jego dziwnego zachowania to jest 99% koncepcja ktora sprawdzila sie w paru autkach w ktorych podlaczalem grajki otoz do rzeczy
GND (-) ktory zastosował kolega do srubki w bagazniku byl bledem gdyz zapewne jak w kazdym aucie jest tam polakierowana powierzchnia czyli nie ma czytej blachy, stali czy tez jak kto woli masy dlatego szalaly kontrolki poniewaz przewod masowy powinien byc nawet grubszy od plusowego, druga sprawa "puk puk puk" przebicie napiecia przez kable wysokiego napiecia od swiec jesli kable maja jakies przebicie dzialaja na pewnej opornosci ktora idzie na bude auta jesli podkreci sie wzmaka powyzej polowy to bas bedzie szalal (czestotliwosc wzmacniacza)
moral tej opowiastki jest taki ze wzmacniacz byl sprawny.
Ijeszcze jedno dodam podlaczajac wzmacniacz zawsze najpierw podlacza sie plus a potem mase aby uniknac naglego przejcia duzego natezenia prze uklad co skutkuje paleniem bezpiecznikow
przepraszam kolegow za odswierzenie tematu ale dopiero teraz przeczytalem <mikolaj>
pozdrowionka

EDIT
dodam jeszcze ze wyliczanie mocy wzmacniacza nie wiem czy jest wogole warte nie robia juz takich wzmacniaczy jak kiedys nie wiem czy ktos sie orientuje o mocy muzycznej liczonej w sinus wata-ach ale co tam mowic teraz z tego co pisza producenci niby 1000watt to chyba waty nagrzewania sie jakie cieplo odda wzmak a nie moc muzyczna. sorki za OT.

cypek51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 03 lis 2010, 18:30
Lokalizacja: podlasie

Post autor: cypek51 » 25 lis 2010, 22:45

zdadzam sie z kolega wyzej pewnie tak zrobil a wzmak moze byc dobry bo jak z kumpelm podlączalem to tak robil podlaczenie suba jak kolega wyzej i nic sie nie stalo gra do tej pory

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 29 lis 2010, 20:59

jesli kable maja jakies przebicie dzialaja na pewnej opornosci ktora idzie na bude
Ta czes wypowiedzi jest zupelnie nie uzasadniona, nie zrozumiala i calkowice bledna pod kazdym punktem widzenia - takie zjawisko nie ma miejsca!!!

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 29 lis 2010, 21:33

kolego nie chcialbym byc niegrzeczny czy cos wiec nie zrozum mnie zle nie mam zamiaru cie obrazic ale przebicie kabli WN oddzialowuje na alternator ktory jednak laduje akumulator ktory mase ma podlaczona do budy auta a skoro iskra jest pradem dodatnim to maprzebicie na mase z czego wtedy przez mase akumulatora do masy ayta i z masy auta do masy wzmacniacza dostaje sie dodatnie napiecie dzialajace na podtawie przebic iskry z kabli WN i dlatego potem subwoofer badz tuba basowa robi zasadnicze "puk puk".

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 02 gru 2010, 01:59

Kolego, alez ja si enie obrazam:)
Twoje wywody sa nader fascynujace i badz co badz jest w nich nawet prawda ale poprawnosci w urzyciu sformuowan nie ma - spiesze wytlumaczyc

Nie istnieje pojecie "dzialaja napewnej opornosci". Urzadzenie/urzadzenia moga pracowac na czestotliwosci a nie na opornosci.

Przebicia na przewodach WN sie zdarzaja ale jesli by istanialy takie jak Ty opisujesz to natezenie pradu spowodowalo by ich spalenie po zwarciu z masa co moglo by skutkowac pozarem auta.

Na zaklucenia o ktorych tu mowimy wplyw ma prawdopodobnie regulator napiecia alterntora badz tzw slaba masa alternatotra, badz jego uszkodzenie/zurzycie.

Kolego nie obraz sie bo nie mam zamiaru cie urazic ale popraw swoja ortografie i gramatyke bo jesli ja to zrobie to bedzie kolorowo.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 02 gru 2010, 10:16

ok wybacz ortografię już poprawiam:) więc i tak myśleliśmy (prawie) o tym samym, w grę wchodziły słowa, więc przyznaję się moja wina.
No ale wydawać się może że mamy rację. Pozdrawiam

Chciałbym tylko dodać że właśnie miałem to samo i wymiana kabli WN pomogła więc troszke dziwne.

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 02 gru 2010, 18:43

Przewody WN maja wplyw na cala instalacje w aucie wiec i czasem ich wymiana pomaga. Osobiscie nie spotkalem sie jeszcze z zakluceniami wynikajacymi z ich winy co nie znaczy ze to neguje.

Pozdrawiam
Oofol

murano
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 04 cze 2009, 16:50

Post autor: murano » 12 lut 2011, 18:34

Witam podepne sie pod temat mam problem ze swoim wzmacniaczem. Po podłaczeniu było wszystko ok az do dzisiaj. Jak wlaczam radio to wzmacniacz sie wlacza tzn zapala sie zielona dioda swieci jakis czas a nastepenie gasnie i swieci czerwona. Dodam, ze sprawdzalem bezpieczniki przy wzmacniaczu i przy akumulatorze, kable rowniez sprawdziłem. Co to moze byc? czy wzmacniacz sie spalil? z gory dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam

Awatar użytkownika
Pep000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 03 sty 2011, 12:05
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Pep000 » 12 lut 2011, 19:19

podłącz wzmacniacz na sucho bez obciązenia sygnału itd. jeżeli nie zaswieci czerwona dioda protect to gdzieś poza nim jest problem (zwarcie na przewodach, głosnikach itp). Jesli zaświeci, wzmacniacz jest uszkodzony, co dokładnie to zalezy od jego budowy i rodzaju zabezpieczeń w najgorszym przypadku padły koncówki mocy i w wiekszosci przypadków koszt naprawy przewyższa wartość sprzętu.

murano
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 04 cze 2009, 16:50

Post autor: murano » 12 lut 2011, 19:50

Pep000 pisze:podłącz wzmacniacz na sucho bez obciązenia sygnału itd.
jak to dokladnie zrobic? na sucho tzn? odłaczyc tube? bo nie bardzo rozumie :-?

Awatar użytkownika
Pep000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 03 sty 2011, 12:05
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Pep000 » 12 lut 2011, 19:58

odłącz kompletnie wszystko poza plusem, masą i sterowaniem z radia

murano
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 04 cze 2009, 16:50

Post autor: murano » 15 lut 2011, 18:23

Pep000 pisze:odłącz kompletnie wszystko poza plusem, masą i sterowaniem z radia
Zrobilem jak kolego pisales po odlaczeniu kabli i wlaczeniu wzamacniacza zielona dioda zaswiecila no to po poprawialem wszystkie kable i jeszcze raz wlaczam swieci zielona dioda lecz glosnik nie gra? mysle moze spalony wiec go sprawdzilem bez posredio pod radiem i gral? co moglo sie stac?

Awatar użytkownika
Pep000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 03 sty 2011, 12:05
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Pep000 » 16 lut 2011, 20:04

Sprawdz podłączenie sygnału czyli przewody rca. Przyczyną mogło być więc zwarcie. Jeśli trwało zbyt długo to moze okac sie ze wzmacniacz jest poważniej uszkodzony.

Awatar użytkownika
archi-85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 618
Rejestracja: 26 mar 2007, 22:48
Lokalizacja: Żyrardów

pomoc przy wzmacniaczach

Post autor: archi-85 » 22 sty 2012, 18:49

witam!! moze ktos mi powiedziec co to jest?? do czego sluzy i jak ma byc ustawione ??

podlaczone mam do tego przednie glosniki przez zwrotnice.a steruje radiem xxv-o1d
Obrazek


drugie pytanie to
co to jest do czego sluzy to ustawienie (master gain copy)i jak ma byc ustawione pod glosnik niskotonowy na mostku re se .
Obrazek


i to ustawienie ful 12 24


Obrazek

jak ustawic i doczego sluzy

z gory dzieki za pomoc!!!

Awatar użytkownika
Kamuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 359
Rejestracja: 19 maja 2011, 14:00
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Kamuś » 22 sty 2012, 19:44

Jeśli chodzi o trzecie zdjęcie (full, 12, 24) to chodzi o nachylenie zbocza filtru dolnoprzepustowego. Full - filtr wyłączony, 12 - nachylenie 12dB na oktawę, 24 - nachylenie 24dB na oktawę. Jeśli ma to pracować z subem, to ustawiasz na 12 lub 24. Musisz pobróbować obydwu ustawień i zobaczysz przy której sub lepiej zgrywa się z głośnikami przednimi.

Pierwsze zdjęcie pokazuje przełącznik impedancji/czułości wejściowej wzmacniacza. Ustaw na 10kOhm

W drugim zdjęciu sam nie wiem, ale domyślam się, że:
- przy ustawieniu "gain", możesz normalnie regulować potencjometrem czułość dla danego wejścia
- przy ustawieniu "copy", czułość będzie taka sama jak w sąsiednich wejściach pozostałych kanałów
- przy ustawieniu "master" to właśnie tym potencjometrem będziesz regulował czułość dla wszystkich wejść we wzmacniaczu

PS Pierwsza fotka to na pewno któryś ze starszych Grundigów, a druga i trzecia to zapewne Orion, tak? :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Car Audio, GPS, CB.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl