Wzmacniacz - podlaczenie + inne
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
do kolegi Royalpl jak i wszystkich a pro po pierwszego wzmacniacza ktory mial kolega i tych tzw "puk puk puk" tuby i wyjasnienia jego dziwnego zachowania to jest 99% koncepcja ktora sprawdzila sie w paru autkach w ktorych podlaczalem grajki otoz do rzeczy
GND (-) ktory zastosował kolega do srubki w bagazniku byl bledem gdyz zapewne jak w kazdym aucie jest tam polakierowana powierzchnia czyli nie ma czytej blachy, stali czy tez jak kto woli masy dlatego szalaly kontrolki poniewaz przewod masowy powinien byc nawet grubszy od plusowego, druga sprawa "puk puk puk" przebicie napiecia przez kable wysokiego napiecia od swiec jesli kable maja jakies przebicie dzialaja na pewnej opornosci ktora idzie na bude auta jesli podkreci sie wzmaka powyzej polowy to bas bedzie szalal (czestotliwosc wzmacniacza)
moral tej opowiastki jest taki ze wzmacniacz byl sprawny.
Ijeszcze jedno dodam podlaczajac wzmacniacz zawsze najpierw podlacza sie plus a potem mase aby uniknac naglego przejcia duzego natezenia prze uklad co skutkuje paleniem bezpiecznikow
przepraszam kolegow za odswierzenie tematu ale dopiero teraz przeczytalem <mikolaj>
pozdrowionka
EDIT
dodam jeszcze ze wyliczanie mocy wzmacniacza nie wiem czy jest wogole warte nie robia juz takich wzmacniaczy jak kiedys nie wiem czy ktos sie orientuje o mocy muzycznej liczonej w sinus wata-ach ale co tam mowic teraz z tego co pisza producenci niby 1000watt to chyba waty nagrzewania sie jakie cieplo odda wzmak a nie moc muzyczna. sorki za OT.
GND (-) ktory zastosował kolega do srubki w bagazniku byl bledem gdyz zapewne jak w kazdym aucie jest tam polakierowana powierzchnia czyli nie ma czytej blachy, stali czy tez jak kto woli masy dlatego szalaly kontrolki poniewaz przewod masowy powinien byc nawet grubszy od plusowego, druga sprawa "puk puk puk" przebicie napiecia przez kable wysokiego napiecia od swiec jesli kable maja jakies przebicie dzialaja na pewnej opornosci ktora idzie na bude auta jesli podkreci sie wzmaka powyzej polowy to bas bedzie szalal (czestotliwosc wzmacniacza)
moral tej opowiastki jest taki ze wzmacniacz byl sprawny.
Ijeszcze jedno dodam podlaczajac wzmacniacz zawsze najpierw podlacza sie plus a potem mase aby uniknac naglego przejcia duzego natezenia prze uklad co skutkuje paleniem bezpiecznikow
przepraszam kolegow za odswierzenie tematu ale dopiero teraz przeczytalem <mikolaj>
pozdrowionka
EDIT
dodam jeszcze ze wyliczanie mocy wzmacniacza nie wiem czy jest wogole warte nie robia juz takich wzmacniaczy jak kiedys nie wiem czy ktos sie orientuje o mocy muzycznej liczonej w sinus wata-ach ale co tam mowic teraz z tego co pisza producenci niby 1000watt to chyba waty nagrzewania sie jakie cieplo odda wzmak a nie moc muzyczna. sorki za OT.
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
kolego nie chcialbym byc niegrzeczny czy cos wiec nie zrozum mnie zle nie mam zamiaru cie obrazic ale przebicie kabli WN oddzialowuje na alternator ktory jednak laduje akumulator ktory mase ma podlaczona do budy auta a skoro iskra jest pradem dodatnim to maprzebicie na mase z czego wtedy przez mase akumulatora do masy ayta i z masy auta do masy wzmacniacza dostaje sie dodatnie napiecie dzialajace na podtawie przebic iskry z kabli WN i dlatego potem subwoofer badz tuba basowa robi zasadnicze "puk puk".
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
Kolego, alez ja si enie obrazam:)
Twoje wywody sa nader fascynujace i badz co badz jest w nich nawet prawda ale poprawnosci w urzyciu sformuowan nie ma - spiesze wytlumaczyc
Nie istnieje pojecie "dzialaja napewnej opornosci". Urzadzenie/urzadzenia moga pracowac na czestotliwosci a nie na opornosci.
Przebicia na przewodach WN sie zdarzaja ale jesli by istanialy takie jak Ty opisujesz to natezenie pradu spowodowalo by ich spalenie po zwarciu z masa co moglo by skutkowac pozarem auta.
Na zaklucenia o ktorych tu mowimy wplyw ma prawdopodobnie regulator napiecia alterntora badz tzw slaba masa alternatotra, badz jego uszkodzenie/zurzycie.
Kolego nie obraz sie bo nie mam zamiaru cie urazic ale popraw swoja ortografie i gramatyke bo jesli ja to zrobie to bedzie kolorowo.
Pozdrawiam
Twoje wywody sa nader fascynujace i badz co badz jest w nich nawet prawda ale poprawnosci w urzyciu sformuowan nie ma - spiesze wytlumaczyc
Nie istnieje pojecie "dzialaja napewnej opornosci". Urzadzenie/urzadzenia moga pracowac na czestotliwosci a nie na opornosci.
Przebicia na przewodach WN sie zdarzaja ale jesli by istanialy takie jak Ty opisujesz to natezenie pradu spowodowalo by ich spalenie po zwarciu z masa co moglo by skutkowac pozarem auta.
Na zaklucenia o ktorych tu mowimy wplyw ma prawdopodobnie regulator napiecia alterntora badz tzw slaba masa alternatotra, badz jego uszkodzenie/zurzycie.
Kolego nie obraz sie bo nie mam zamiaru cie urazic ale popraw swoja ortografie i gramatyke bo jesli ja to zrobie to bedzie kolorowo.
Pozdrawiam
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
Witam podepne sie pod temat mam problem ze swoim wzmacniaczem. Po podłaczeniu było wszystko ok az do dzisiaj. Jak wlaczam radio to wzmacniacz sie wlacza tzn zapala sie zielona dioda swieci jakis czas a nastepenie gasnie i swieci czerwona. Dodam, ze sprawdzalem bezpieczniki przy wzmacniaczu i przy akumulatorze, kable rowniez sprawdziłem. Co to moze byc? czy wzmacniacz sie spalil? z gory dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam
podłącz wzmacniacz na sucho bez obciązenia sygnału itd. jeżeli nie zaswieci czerwona dioda protect to gdzieś poza nim jest problem (zwarcie na przewodach, głosnikach itp). Jesli zaświeci, wzmacniacz jest uszkodzony, co dokładnie to zalezy od jego budowy i rodzaju zabezpieczeń w najgorszym przypadku padły koncówki mocy i w wiekszosci przypadków koszt naprawy przewyższa wartość sprzętu.
Zrobilem jak kolego pisales po odlaczeniu kabli i wlaczeniu wzamacniacza zielona dioda zaswiecila no to po poprawialem wszystkie kable i jeszcze raz wlaczam swieci zielona dioda lecz glosnik nie gra? mysle moze spalony wiec go sprawdzilem bez posredio pod radiem i gral? co moglo sie stac?Pep000 pisze:odłącz kompletnie wszystko poza plusem, masą i sterowaniem z radia
pomoc przy wzmacniaczach
witam!! moze ktos mi powiedziec co to jest?? do czego sluzy i jak ma byc ustawione ??
podlaczone mam do tego przednie glosniki przez zwrotnice.a steruje radiem xxv-o1d
drugie pytanie to
co to jest do czego sluzy to ustawienie (master gain copy)i jak ma byc ustawione pod glosnik niskotonowy na mostku re se .
i to ustawienie ful 12 24
jak ustawic i doczego sluzy
z gory dzieki za pomoc!!!
podlaczone mam do tego przednie glosniki przez zwrotnice.a steruje radiem xxv-o1d
drugie pytanie to
co to jest do czego sluzy to ustawienie (master gain copy)i jak ma byc ustawione pod glosnik niskotonowy na mostku re se .
i to ustawienie ful 12 24
jak ustawic i doczego sluzy
z gory dzieki za pomoc!!!
Jeśli chodzi o trzecie zdjęcie (full, 12, 24) to chodzi o nachylenie zbocza filtru dolnoprzepustowego. Full - filtr wyłączony, 12 - nachylenie 12dB na oktawę, 24 - nachylenie 24dB na oktawę. Jeśli ma to pracować z subem, to ustawiasz na 12 lub 24. Musisz pobróbować obydwu ustawień i zobaczysz przy której sub lepiej zgrywa się z głośnikami przednimi.
Pierwsze zdjęcie pokazuje przełącznik impedancji/czułości wejściowej wzmacniacza. Ustaw na 10kOhm
W drugim zdjęciu sam nie wiem, ale domyślam się, że:
- przy ustawieniu "gain", możesz normalnie regulować potencjometrem czułość dla danego wejścia
- przy ustawieniu "copy", czułość będzie taka sama jak w sąsiednich wejściach pozostałych kanałów
- przy ustawieniu "master" to właśnie tym potencjometrem będziesz regulował czułość dla wszystkich wejść we wzmacniaczu
PS Pierwsza fotka to na pewno któryś ze starszych Grundigów, a druga i trzecia to zapewne Orion, tak?
Pierwsze zdjęcie pokazuje przełącznik impedancji/czułości wejściowej wzmacniacza. Ustaw na 10kOhm
W drugim zdjęciu sam nie wiem, ale domyślam się, że:
- przy ustawieniu "gain", możesz normalnie regulować potencjometrem czułość dla danego wejścia
- przy ustawieniu "copy", czułość będzie taka sama jak w sąsiednich wejściach pozostałych kanałów
- przy ustawieniu "master" to właśnie tym potencjometrem będziesz regulował czułość dla wszystkich wejść we wzmacniaczu
PS Pierwsza fotka to na pewno któryś ze starszych Grundigów, a druga i trzecia to zapewne Orion, tak?