Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 NG quattro] Drgania kierownicy //pomoc..

Awatar użytkownika
SzymekB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 618
Rejestracja: 09 mar 2009, 20:55

[B4 NG quattro] Drgania kierownicy //pomoc..

Post autor: SzymekB » 30 lis 2010, 21:25

Otóż problem jest nastepujący ...od kiedy spadł snieg , jadąc powyzej około 60 km/h zaczynaja się drgania kierownicy , minimalne ruchy w prawo i w lewo naprzemienne... jak chwyce mocniej to nie bardzo odczuwalne ale gdy naprzykład trzymam jedną ręka to drga...


Nie ma różnicy czy droga jest zasypana czy jest równiutki asfalt....raczej nic nie urwałem... ostatnio wyciągałmnie facet terenówka z grząskiej skarpy bo ugrzezłem .... kilka razy szarpnął .... czy ma to jakiś związek...

Aha i ostatnio wymienilem tarcze o klocki tył . . . oraż oba łożyska w tyle wiec wątpie ze ma to jakis związek a jak ma to piszcie ....bo nie wiem co robic


Z góry dzięki za odpowiedzi ... pozdrawiam ....

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 30 lis 2010, 21:29

A koła kiedy ostatnio były wyważane? Ja od tego bym zaczął. Ewentualnie przeżuć opony tył/przód i zobacz czy będzie tak samo.

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 30 lis 2010, 21:30

zakopałeś się to nadmiar śniegu na felgach a może teraz lodu powoduje bicie...
wyczyść felgi daj znać czy zmiany są :mrgreen: od wewnętrznej strony wyczyść...

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 30 lis 2010, 22:23

jak to nic nie pomoże co koledzy wyżej napisali.
to trzeba sprawdzić wahacze co się tam pod spodem dzieje z nimi.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 30 lis 2010, 22:32

to trzeba sprawdzić wahacze co się tam pod spodem dzieje z nimi.
Ale wahacze raczej nie objawiałby się w ten sposób. Jeśli byłoby coś z nimi nie tak, typu krzywe, wybite tuleje itp to auto zaczęłoby ściągać, albo pływać, coś by stukało/pukało itp. a raczej nie drgało powyżej jakiejś prędkości.

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 30 lis 2010, 23:41

mi trzepało kierownicą podczas hamowania i okazało się że tuleje wyrąbane.
proponowałbym sprawdzić zawieszenie na stacji diagnostycznej.

Awatar użytkownika
Fanthom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 638
Rejestracja: 26 maja 2010, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Fanthom » 01 gru 2010, 00:23

A jakosc montazu tarcz nie ma tutaj znaczenia?...

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 01 gru 2010, 07:04

niech najpierw zmieni kola z tylu na przod (badz wyważy) a pozniej kombinujcie w innych kierunkach...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 01 gru 2010, 14:14

Kolczat pisze:niech najpierw zmieni kola z tylu na przod (badz wyważy) a pozniej kombinujcie w innych kierunkach...
Dokładnie. Bo trzeba zaczynaj od rzeczy najprostszych i najtańszych.

Awatar użytkownika
SzymekB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 618
Rejestracja: 09 mar 2009, 20:55

Post autor: SzymekB » 02 gru 2010, 21:53

Dzisiaj wyszysciłem wszystko dokładnie i raczej nie ma nic z powodu mrozu ,lodu itp .......


Jutro pojade wyważyć koła .... może uszkodziłem coś jak wpadłem na tą skarpe ....


Jutro napisze co i jak po tych czynnościach ... mam nadzieje ze to tylko to ,, dzięki za wszystkie odpowiedzi ...


A jeszcze jedno .... jak sie mają do tego wszystkiego gałki , moze to ich wina , no tylko ze nic nie stuka nie puka i to dziwne ze wszystko zaczyna siepowyzej 60
km/h

pzdr

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 03 gru 2010, 06:32

SzymekB, wywaz, daj znac, nie przejmuj sie na zapas ;]

Awatar użytkownika
putinn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 158
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:58
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: putinn » 03 gru 2010, 10:27

jak kołpaki masz, to zdejmij <ok>

Awatar użytkownika
SzymekB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 618
Rejestracja: 09 mar 2009, 20:55

Post autor: SzymekB » 03 gru 2010, 20:16

Haha Putinn ....... dobre :mrgreen:


A na powaznie .... bardzo dokładnie odsniezyłem auto i dzisiaj wyważyłem koła ,,, jakby troche ustało ale pewnosci nie mam ... musze jeszcze troche pojezdzić :)

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 03 gru 2010, 20:40

w takich warunkach ciezko bedzie Ci sprawdzic ;/ ja sam dzis wyciagalem gwozdz z opony, a na wywazanie jezdze z kazdymi kolami przynajmniej 2-3 razy bo jakos dookola sami partacze ;/ takze tez czekam na ocieplenie zeby sprawdzic czy bije cos...

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 04 gru 2010, 08:16

objaw jest typowy dla niesprawnej półosi. Najpierw wyważ jednak koła. Jeśli jednak będziesz miał tam możliwość, sprawdź czy nie masz luzów na przegubach wewnętrznych. Mogą te też być krzywe tarcze, bo jak wpadłeś w tę zaspę na gorących hamulcach to mogły się pokrzywić. Sprawdzić trzeba te proste rzeczy bo to zazwyczaj one ale zaczął bym się przyglądać przegubom. A no i jeszcze wewnętrzne drążki mogą powodować podobny objaw, ale wszystkie luzy w układzie kierowniczym mają to do siebie, że potęgują się mocno podczas hamowania. Jeśli dzieje się to przy stałej prędkości to tak jak wyżej koledzy napisali, bądź tarcze, bądź przeguby.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl