Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B4 ABK + LPG sekwencja] problem w podłączeniu

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
kozix66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 31 paź 2009, 13:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kozix66 » 03 gru 2010, 18:31

Panowie wczoraj wieczorem sprawdzałem wyjmując bezpiecznik i nie było zmiany w pracy silnika więc chodzi na gazie. Teraz chyba kwestia dobrania odpowiednich dysz i ustawień.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 04 gru 2010, 08:20

Dysze zostaw na razie jakie masz, zmień w ustawieniach typu układu wtryskowego z full grupy na sekwencje i wtedy zrób autokalibracje. Te czasy wtrysku masz takie kosmiczne bo masz ustawiona fullgrupe czyli normalny czas wtrysku x4.

Awatar użytkownika
kozix66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 31 paź 2009, 13:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kozix66 » 04 gru 2010, 18:45

Zmieniłem tak jak radziliście i poprawiły się czasy wtrysku. Tylko podczas kalibracji wyskakuje komunikat niewłaściwe podciśnienie (0,62 Bar) w kolektorze.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 gru 2010, 20:35

Przy tym jak spada podciśnienie przygasa albo gaśnie silnik?

Sprawdź czy masz dobrze sparowane wtryskiwacze benzyny z wtryskiwaczami gazu. Żeby nie było tak że odłącza wtryskiwacz benzyny na pierwszym cylindrze a podaje gaz na innym razem z benzyną.

Awatar użytkownika
kozix66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 31 paź 2009, 13:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kozix66 » 05 gru 2010, 11:30

Gdy spada podciśnienie to silnik nierówno chodzi i wyskakuje komunikat o niewłaściwym podciśnieniu. Sprawdziłem czy konkretnemu wtryskiwaczowi benzynowemu odpowiada wtryskiwacz gazowy i wszystko jest jak na schemacie.
A tu screen po tym komunikacie:
Obrazek

A tu chwile później:
Obrazek

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 gru 2010, 11:52

Ale masz wysoką temperaturę gazu, na ostatnim screenie wyższa niż temperatura parownika :shock:
Zobacz czy masz ustawiony w programie właściwy typ czujnika temp. gazu i czy trójnik temperatury nie nagrzewa się od jakiegoś elementu silnika.

Wyłącz podgrzewanie wtryskiwaczy.

Jakbyś mógł to wrzuć zdjęcia spod maski, szczególnie gdzie masz wkrętki w kolektorze, wkrętkę od podciśnienia, długość wężyków od wtryskiwaczy do wkrętek, gdzie masz trójnik pomiarowy i ogólny widok jak idzie wąż gazowy od reduktora do listwy.

Awatar użytkownika
kozix66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 31 paź 2009, 13:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kozix66 » 05 gru 2010, 12:38

A to zdjęcia spod maski( niewyraźne bo robione telefonem)
Wkrętki w kolektorze:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 gru 2010, 14:04

Najpewniej przyczyną złej pracy na biegu jałowym są nawierty w kolektorze zbyt daleko od głowicy i wtryskiwaczy benzynowych.
Zdejmowałeś kolektor do wiercenia?

Nie miałem jeszcze styczności z silnikiem full grupowym z sekwencją ale z tego co wyczytałem to przy full grupie miejsca nawiertów są bardzo ważne. Jest kilka tematów u nas na forum:
https://audi80.pl/abk-sekwencja-trze ... t13393.htm
https://audi80.pl/b4-20-abk-94-nowa- ... t21386.htm

Jeśli na wyższych obrotach dobrze chodzi można ustawić minimalne obroty na gazie na jakieś 1300 i wtedy na wolnych będzie pracował na benzynie co umożliwi jako taką jazdę na LPG. Tylko jak nie przechodzi autokalibracji to trzeba by ustawić mnożnik ręcznie bez autokalibracji.

Sprawdź jaką temperaturę gazu Ci pokaże program jak przyjdziesz po nocy do samochodu i sprawdzisz bez odpalania - powinna być zbliżona do zewnętrznej. Sprawdź czy masz dobry czujnik wybrany.

Jeszcze duży mnożnik (coś koło 2,7) Ci wyjdzie bo czasy 5,3 pb dla 14,3 LPG.

Awatar użytkownika
kozix66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 31 paź 2009, 13:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kozix66 » 05 gru 2010, 14:20

Ja tego nie nawiercałem chciałbym poprawić to co jest niedobre. Znalazłem taki wynalazek czy to by było dobre gdybym zaślepił poprzednie nawierty. Wtedy nie musiałbym zdejmować kolektora:
Obrazek

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 gru 2010, 14:52

A wcześniej dobrze chodził na tych wkrętkach :?: Zakładałeś instalacje u siebie od zera czy wymieniłeś jakąś inną :?:

Te przekładki ponoć potrafią pogorszyć pracę na benzynie.

Awatar użytkownika
kozix66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 31 paź 2009, 13:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kozix66 » 05 gru 2010, 15:18

Nie bo dopiero co założona instalacja gazownik zmienił z II generacji na sekwencje.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 05 gru 2010, 17:01

kozix66, zobacz sobie jaki ja mam silnik i jaka instalacje gazowa. U mnie wszystko smiga tip top od prawie 2 lat, jestem mega zadowolony z instalacji. Bez urazy ale mysle ze pomocy szukasz na zlym forum. Zobacz tutaj: http://lpg-forum.pl/index.php
Tutaj masz namiary na super fachowca (koles robil gaz m.in. w Porsche Cayene, Audi A8, Mazda 6 V6, VW Passat W8), montowal mi instalacje, moze podpowie Ci cos na forum lub na telefon:

SebastianS
GZW Odbudowa i Tuning
ul. Wolności 38
42-674 Zbrosławice
tel: 663 082 622 | 889 77 11 77

Widze ze masz czerwone Valteki. Te zawory sa podobno zdecydowanie za wolne do silnikow na full grupie, ja mam Matrix'y, duzo osob smiga w ABK rowniez na MagicJet'ach i tez sobie chwala.

Jesli chcesz to zrobie zdjecia swojej instalacji i podesle Ci na priva. Czy masz moze instalke AC Gaz Synchro? Jesli tak to czy mozesz sie nia podzielic? :-) Za jakis czas konczy mi sie gwarancja na gaz i bede musial zaopatrzyc sie we wlasne narzedzia diagnostyczne.

Awatar użytkownika
kozix66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 31 paź 2009, 13:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kozix66 » 05 gru 2010, 18:31

Dzięki za podpowiedź na pewno skorzystam.Jak byś mógł to bardzo by mi się przydały fotki twojej instalacji( w szczególności miejsce wkrętek w kolektorze). Tu masz link do programu AC Gaz Synchro: http://www.ac.com.pl/public/pubonline/c ... 0_0_37.exe

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 05 gru 2010, 19:48

Dzieki za linka, zaraz po napisaniu wczesniejszego posta sprawdzilem stronke AC i sciagnalem program. Nie sadzilem ze udostepniaja na stronie za darmo pelna wersje. Masz kable na USB czy COM?
Zdjecia postaram sie podeslac we wtorek, jutro pozno koncze prace i bedzie juz zdecydowanie za ciemno na foto story.

Awatar użytkownika
kozix66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 31 paź 2009, 13:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kozix66 » 05 gru 2010, 21:19

Kabel mam na USB (oryginalny) i nie ma problemu z połączeniem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl