[b4 ABK] wypadnięta półośka
[b4 ABK] wypadnięta półośka
Dzień dobry. Mam pewien problem. Wczoraj jadąc audiczką nagle przestały wchodzić mi biegi, był lekki huk ... staje, zaciągam ręczny, patrzę - półośka wypadła, kółko te ze skrzyni się kręci a półośka obok sobie odpoczywa, śruby mają poobrywane końcówki. Jak to się mogło stać ? Miesiąc temu wymieniany przegub wewnętrzny ... I co teraz ? Trzeba chyba do mechaniora z kanałem czy tam podnośnikiem. Jest jakaś możliwość że coś zostało uszkodzone czy wystarczy wybić te resztki śrób i na nowo przykręcić? Niewiem jak z kasą się nastawiać a ostatnio władowałem trochę w auto ... zaraz będę szedł do sklepu zrobię zdjęcie i jakiś filmik ... pozdrawiam
I film KLIK
I film KLIK
ja miałem ten sam problem wymieniałem przegub zewnętrzny u kolegi i powiedziałem koledze żeby dokręcił śruby przy skrzyni i ok.
pojeździł tydzień i coś zaczęło zgrzytać i w końcu stanęło.
okazało się że śruby się odkręciły a jedną urwało. tak to jest się kimś posłużyć jak się samemu nie zrobi. ja mam taki zwyczaj że śruby tak dokręcam albo urwę śrubę albo gwint. ale mam pewność że jest dokręcona.
ty masz trochę więcej roboty bo masz więcej śrub urwanych ja miałem jedną ale zasada jest ta sama.
zabrałem się więc do roboty, oczywiście wiertarką tam się nie podejdzie żeby urwaną śrubę przewiercić i od nowa nagwintować.
oczywiście jak zawsze pozostaje w takich przypadkach spawarka czyli pół automat i ogień.
w ziołem śrubkę 6 zeszlifowałem ją na końcu na szpica.
zadanie jest trudne ponieważ w przegubach są śrubki 8 i ciężko nie pospawać ich z obudową ale da się zrobić.
przykładałem tą śrubkę 6 do tej urwanej i trzeba heftnąć z tak żeby się trzymało ze 3 razy do okoła, na początku mi mie wychodziło spawała się obudowa ale udało się w końcu i wykręciłem ją w całości.
później dajesz nowe śruby dokręcasz na maxa i malyna.
to był mój sposób innego nie mam.
pojeździł tydzień i coś zaczęło zgrzytać i w końcu stanęło.
okazało się że śruby się odkręciły a jedną urwało. tak to jest się kimś posłużyć jak się samemu nie zrobi. ja mam taki zwyczaj że śruby tak dokręcam albo urwę śrubę albo gwint. ale mam pewność że jest dokręcona.
ty masz trochę więcej roboty bo masz więcej śrub urwanych ja miałem jedną ale zasada jest ta sama.
zabrałem się więc do roboty, oczywiście wiertarką tam się nie podejdzie żeby urwaną śrubę przewiercić i od nowa nagwintować.
oczywiście jak zawsze pozostaje w takich przypadkach spawarka czyli pół automat i ogień.
w ziołem śrubkę 6 zeszlifowałem ją na końcu na szpica.
zadanie jest trudne ponieważ w przegubach są śrubki 8 i ciężko nie pospawać ich z obudową ale da się zrobić.
przykładałem tą śrubkę 6 do tej urwanej i trzeba heftnąć z tak żeby się trzymało ze 3 razy do okoła, na początku mi mie wychodziło spawała się obudowa ale udało się w końcu i wykręciłem ją w całości.
później dajesz nowe śruby dokręcasz na maxa i malyna.
to był mój sposób innego nie mam.
Kolega podjedzie do sklepu z narzędziami.Zapyta o wykrętaki.mariano pisze:na necie jak te końcówki śrób wywalić
Nawierca sie otwór w urwanej śrubie i wkręca w nią wykrętak aż śruba wylezie w całości.Te wykrętaki nie są jednorazowe także napewno w przyszłości się przydadzą.
Wygląda to jak śruba z łbem kwadratowym o ostrym długim stożku z czymś w rodzaju gwintu tylko lewoskrętnego.
[ Dodano: 2010-12-07, 15:41 ]
http://www.google.pl/images?q=wykr%C4%9 ... 80&bih=800
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
miałem podobne problemy, ale ja za wczasu dokrecałem te sruby chyba ze 3 razy... 2 tylko były zerwane, wpieniłem sie w koncu i pojechałem do mechanika zeby kupił nowki i dokrecił jak trzeba. i na razie jest spokój. a jak on te 2 zerwane sruby wykrecił to nie mam pojecia.
a, koszt sruby to grosze, ale waze podobno sa jeszcze te podkładki pod srube zeby były nowe.
a, koszt sruby to grosze, ale waze podobno sa jeszcze te podkładki pod srube zeby były nowe.
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Witam.
Z tego co wyczytałem to zmieniałeś ten przegub , czyli sam robiłeś czy warsztat . Jak warsztat to z reklamacją do niego .
A co do śrub w flanszy , to nie ma problemu . Bo można przecież ją ściągnąć . Mianowicie spuścić olej z skrzyni i tam w środku tej części co została w skrzyni jest zaślepka a pod nią albo będzie śruba na klucz 13 . Albo seger . Po ściągnięci/odkręceniu flansza schodzi i wtedy masz pole do popisu . Albo wiercić albo spawać , co ci się tylko podoba. Osobiście spróbował bym wykręcać kombinerkami , albo szczypcami samozaciskowymi ( morsy).
Z tego co wyczytałem to zmieniałeś ten przegub , czyli sam robiłeś czy warsztat . Jak warsztat to z reklamacją do niego .
A co do śrub w flanszy , to nie ma problemu . Bo można przecież ją ściągnąć . Mianowicie spuścić olej z skrzyni i tam w środku tej części co została w skrzyni jest zaślepka a pod nią albo będzie śruba na klucz 13 . Albo seger . Po ściągnięci/odkręceniu flansza schodzi i wtedy masz pole do popisu . Albo wiercić albo spawać , co ci się tylko podoba. Osobiście spróbował bym wykręcać kombinerkami , albo szczypcami samozaciskowymi ( morsy).