Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 ABK] wypadnięta półośka

Wszystko co związane z w/w kategorią.
ODPOWIEDZ
mariano
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 26 paź 2009, 18:03
Lokalizacja: Białystok

[b4 ABK] wypadnięta półośka

Post autor: mariano » 07 gru 2010, 11:33

Dzień dobry. Mam pewien problem. Wczoraj jadąc audiczką nagle przestały wchodzić mi biegi, był lekki huk ... staje, zaciągam ręczny, patrzę - półośka wypadła, kółko te ze skrzyni się kręci a półośka obok sobie odpoczywa, śruby mają poobrywane końcówki. Jak to się mogło stać ? Miesiąc temu wymieniany przegub wewnętrzny ... I co teraz ? Trzeba chyba do mechaniora z kanałem czy tam podnośnikiem. Jest jakaś możliwość że coś zostało uszkodzone czy wystarczy wybić te resztki śrób i na nowo przykręcić? Niewiem jak z kasą się nastawiać a ostatnio władowałem trochę w auto ... zaraz będę szedł do sklepu zrobię zdjęcie i jakiś filmik ... pozdrawiam

Obrazek

Obrazek

I film KLIK

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 07 gru 2010, 12:32

ja miałem ten sam problem wymieniałem przegub zewnętrzny u kolegi i powiedziałem koledze żeby dokręcił śruby przy skrzyni i ok.
pojeździł tydzień i coś zaczęło zgrzytać i w końcu stanęło.
okazało się że śruby się odkręciły a jedną urwało. tak to jest się kimś posłużyć jak się samemu nie zrobi. ja mam taki zwyczaj że śruby tak dokręcam albo urwę śrubę albo gwint. ale mam pewność że jest dokręcona.
ty masz trochę więcej roboty bo masz więcej śrub urwanych ja miałem jedną ale zasada jest ta sama.

zabrałem się więc do roboty, oczywiście wiertarką tam się nie podejdzie żeby urwaną śrubę przewiercić i od nowa nagwintować.
oczywiście jak zawsze pozostaje w takich przypadkach spawarka czyli pół automat i ogień.
w ziołem śrubkę 6 zeszlifowałem ją na końcu na szpica.
zadanie jest trudne ponieważ w przegubach są śrubki 8 i ciężko nie pospawać ich z obudową ale da się zrobić.
przykładałem tą śrubkę 6 do tej urwanej i trzeba heftnąć z tak żeby się trzymało ze 3 razy do okoła, na początku mi mie wychodziło spawała się obudowa ale udało się w końcu i wykręciłem ją w całości.
później dajesz nowe śruby dokręcasz na maxa i malyna.
to był mój sposób innego nie mam.

mariano
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 26 paź 2009, 18:03
Lokalizacja: Białystok

Post autor: mariano » 07 gru 2010, 14:07

Dzięki za odp. niestety nie mam dostępu do spawarki, a nic nie znalazłem na necie jak te końcówki śrób wywalić ... jeszcze poczekam na odp, poszperam w googlach, jak nic nie wymyślę, będzie trzeba pocholować gdzieś do mechaniora, ale to też mi nie na rękę ...

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 07 gru 2010, 15:37

mariano pisze:na necie jak te końcówki śrób wywalić
Kolega podjedzie do sklepu z narzędziami.Zapyta o wykrętaki.
Nawierca sie otwór w urwanej śrubie i wkręca w nią wykrętak aż śruba wylezie w całości.Te wykrętaki nie są jednorazowe także napewno w przyszłości się przydadzą.
Wygląda to jak śruba z łbem kwadratowym o ostrym długim stożku z czymś w rodzaju gwintu tylko lewoskrętnego.

[ Dodano: 2010-12-07, 15:41 ]
http://www.google.pl/images?q=wykr%C4%9 ... 80&bih=800

mariano
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 26 paź 2009, 18:03
Lokalizacja: Białystok

Post autor: mariano » 07 gru 2010, 18:13

o o tym to nie wiedziałem, jutro poszukam, jak znajdę kupię od razu śruby do półosi i słyszałem o jakimś preparacie żeby polać trochę na śruby i będzie trzymać na amen ... kanał też mam prawie załatwiony więc może obejdzie się bez fachowców, trochę grosza zostanie w kieszeni

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 07 gru 2010, 18:39

Są to kleje do zabezpieczania połączeń gwintowanych.Są demontowalne.Ale na takich szpilkach to chyba bym odradzał-są długie i potem może być problem.Lepiej śruby porządnie dokręcić.No najlepiej było by momentem wg.książki.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 07 gru 2010, 20:17

Mariano, widzę, że jesteś z tego samego województwa :-D No jeśli tam podejdziesz wiertarką, wkrętarką to będzie gitara i wtedy wykrętakiem atakować :mrgreen: Powodzenia :->

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 07 gru 2010, 21:14

na 100% nie podejdzie tam wiertarką bo sprawdzałem nie ma miejsca.

Awatar użytkownika
Lucazzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2239
Rejestracja: 11 maja 2009, 17:35
Lokalizacja: Kraków/ WSW

Post autor: Lucazzz » 08 gru 2010, 11:27

miałem podobne problemy, ale ja za wczasu dokrecałem te sruby chyba ze 3 razy... 2 tylko były zerwane, wpieniłem sie w koncu i pojechałem do mechanika zeby kupił nowki i dokrecił jak trzeba. i na razie jest spokój. a jak on te 2 zerwane sruby wykrecił to nie mam pojecia.

a, koszt sruby to grosze, ale waze podobno sa jeszcze te podkładki pod srube zeby były nowe.
Było: B4 ABK Avant- Pozostało tylko wsponienie...
Jest: A4 B5 AFN Avant- rodzą sie pomysły

Awatar użytkownika
putinn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 158
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:58
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: putinn » 08 gru 2010, 17:17

Zawsze można naciąć dremlem :->

Nie dokręcenie jest złe, dokręcenie na siłę tym bardziej, po co przeciągać gwint bez potrzeby?
Avant 2.0

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 08 gru 2010, 17:53

Dynanometr w łapę i dokręcamy.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 08 gru 2010, 20:41

Hmm, to jak nawiercić otwór, żeby wkręcić wykrętak :?:

krisch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 04 cze 2007, 23:00
Lokalizacja: Scięgny

Post autor: krisch » 09 gru 2010, 07:01

Witam.
Z tego co wyczytałem to zmieniałeś ten przegub , czyli sam robiłeś czy warsztat . Jak warsztat to z reklamacją do niego .
A co do śrub w flanszy , to nie ma problemu . Bo można przecież ją ściągnąć . Mianowicie spuścić olej z skrzyni i tam w środku tej części co została w skrzyni jest zaślepka a pod nią albo będzie śruba na klucz 13 . Albo seger . Po ściągnięci/odkręceniu flansza schodzi i wtedy masz pole do popisu . Albo wiercić albo spawać , co ci się tylko podoba. Osobiście spróbował bym wykręcać kombinerkami , albo szczypcami samozaciskowymi ( morsy).

mariano
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 26 paź 2009, 18:03
Lokalizacja: Białystok

Post autor: mariano » 09 gru 2010, 14:34

Witam, już wszystko gra i buczy. Ze znajomym zrobiliśmy wczoraj, wiertarką nie było jak się dostać to pospawaliśmy, okazało się że 3 kawałki zostały. Wszystko sręcone tip top (mam nadzieję) ;) dzięki za rady pozdrawiam

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 09 gru 2010, 14:48

czyli mój sposób był najlepszy :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Półosie i przeguby”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga