Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi 80 B4 2.0] Problem z kostką stacyjki (nową)

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
TNTomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 28 paź 2010, 13:02
Lokalizacja: Olsztyn

[Audi 80 B4 2.0] Problem z kostką stacyjki (nową)

Post autor: TNTomek » 07 gru 2010, 12:46

Witam. Temat odświeżony bo zaszły nowe okoliczności.
Odkręciłem dolna obudowę pod kierownicą ,dostałem się do kostki stacyjki. Wypiąłem z niej przewody i podłączyłem do nowo zakupionej kostki. I...... dalej nic. Wsadzam kluczyk do stacyjki w celu ominięcia blokady kierownicy wkładam śrubokręt do kostki (nowej). Przekręcam w prawo i zapalają się kontrolki, słychać też pompę paliwa. Ale nic dalej się nie dzieje. Starałem się dalej/ mocniej przekręcić w prawo ale "nie idzie" i nie kręci silnika? Czy jestem takim laikiem,że coś pominąłem? Czy może to nie była kostka stacyjki,a rozrusznik?


PS: O co chodzi z tymi tagami? Gdzie je mam wpisać? Bo przez nie usunięty został temat. Nie chcę żeby się to znów powtórzyło.
Teraz poprawnie nazwałes temat i użyłeś tag. Kokolino1

PS 2: Chciałbym kliknąć " pomogli" dla tych którzy udzielili się w temacie.
Ostatnio zmieniony 07 gru 2010, 12:53 przez TNTomek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 07 gru 2010, 12:56

TNTomek pisze:Czy może to nie była kostka stacyjki,a rozrusznik?
jeżeli to był rozrusznik to auto powinno odpalić.
przecież odrazu słychać różnicę między rozrusznikiem a pompką paliwa.

TNTomek pisze:PS: O co chodzi z tymi tagami? Gdzie je mam wpisać? Bo przez nie usunięty został temat. Nie chcę żeby się to znów powtórzyło.
a teraz tagi teraz masz dobre.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 07 gru 2010, 12:57

TNTomek pisze:Czy jestem takim laikiem,że coś pominąłem? Czy może to nie była kostka stacyjki,a rozrusznik?
W tym przypadku jednak sprawdziłbym rozrusznik. Najpierw na krótko czy w ogóle kręci a później przez cewkę. Być może walnęła cewka allbo przewód który podaje prąd na cewkę.

Awatar użytkownika
TNTomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 28 paź 2010, 13:02
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: TNTomek » 07 gru 2010, 14:14

Sprostuję trochę. Kostkę przekręcam raz ,włączają się kontrolki. Przekręcam dalej i nic się nie dzieje. W sensie ,że da się dalej przekręcić ,ale niczym to nie skutkuje.
Sprawdziłem bezpieczniki , również czy jest masa. Coś mi się wydaje,że to jednak nie kostka,a rozrusznik. Bo kontrolki się palą, pompa paliwa się załącza i jak chcę "zakręcić" to jest cyk i nic. I zapala się kontrolka od aku. Grunt ,że zmarzłem na podwórku " modląc" się 2 godziny przy Audi.

[ Dodano: 2010-12-09, 13:42 ]
Może to głupie ale nie potrafię od góry zlokalizować rozrusznika w ABT 2.0. Chciałem go "puknąć" z młota ale nie wiem gdzie on jest. Proszę o pomoc w lokalizacji ( jak dla laika.)
Auto stoi dalej nie wiem do cholery co jest nie tak. A do mechanika ją zawieść to też nie mały kłopot w mojej sytuacji.

Awatar użytkownika
karol_17
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 10 maja 2010, 14:17
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Post autor: karol_17 » 10 gru 2010, 08:03

Rozrusznik masz od spodu silnika wiec żeby puknąć musiał byś dostać się do kanału . Kolego ale czy jak po zapaleniu się kontrolek jak przekręcasz dalej do jest coś ?

Awatar użytkownika
TNTomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 28 paź 2010, 13:02
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: TNTomek » 10 gru 2010, 09:39

Co do tego kanału to skucha. Nie mam fizycznej możliwości przetransportowania auta na kanał. Bo jak nim wjadę ,to mogę nie wyjechać.

Co do stacyjki to przekręcam w pierwsze położenie i zapalają się kontrolki i załącza się pompa paliwa i tyle.. Kręcę dalej i w momencie gdy w danej pozycji powinien włączyć się rozrusznik i kręcić silnik to jest cyk, głucha cisza. I włącza się kontrolka (akumulator). Silnik ani nie kręci ani nie wydaje żadnych dźwięków.

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 10 gru 2010, 09:59

TNTomek pisze:to jest cyk, głucha cisza.
Czy to "cyk" pochodzi z kostki czy gdzieś z silnika?
Jeśli nie z silnika to cewka rozrusznika nie ma zasilania.może spadło,może przetarło.
Dopóki nie dostaniesz się do rozrusznika to takie wróżenie z fusów.
Myślę że nowa kostka jest oki,ale będzie taka pierdoła tupu "spadł kabelek".albo cewka padła.
A kontrolki przygasają w momencie chęci kręcenia?

Awatar użytkownika
TNTomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 28 paź 2010, 13:02
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: TNTomek » 10 gru 2010, 12:43

Tak. Kontrolki gasną w momencie "kręcenia" Potem głucho i pojawiają się na nowo + jeszcze kontrolka od aku. Ten cyk ciężko mi określić skąd się wydobywa ,ale chyba raczej z kostki.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 10 gru 2010, 14:03

jak dla mnie rozrusznik ci sie skleil na tulejkach, mozesz zrobic taki eksperyment jak juz go pchniesz i silnik zapali , to przekrec stacyjke dalej tak jakbys chcial zalaczyc rozrusznik, oczywiscie nie doprowadz aby ci zgasl, mozna to tez zrobic w czasie jazdy, powinno byc slychac "gwizd" rozrusznika, kilka sekund mu wystarczy, po takim zabiegu powinien juz grac, mozna go rowniez lekko stuknac tyle ze trudne dojscie masz

Awatar użytkownika
TNTomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 28 paź 2010, 13:02
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: TNTomek » 13 gru 2010, 13:40

Auto u mechanika. Nie spodziewałem się tego werdyktu ale nie chodziło o rozrusznik, stacyjkę. Winą został obarczony alarm. Coś się pochrzaniło z alarmem i odcina zapłon. Facet ma dziś do mnie dryndnąć z dokładną diagnozą.

Szczerze to mała "niespodziewajka" się trafiła.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl