[Audi 80 B4 2.0] Problem z kostką stacyjki (nową)
[Audi 80 B4 2.0] Problem z kostką stacyjki (nową)
Witam. Temat odświeżony bo zaszły nowe okoliczności.
Odkręciłem dolna obudowę pod kierownicą ,dostałem się do kostki stacyjki. Wypiąłem z niej przewody i podłączyłem do nowo zakupionej kostki. I...... dalej nic. Wsadzam kluczyk do stacyjki w celu ominięcia blokady kierownicy wkładam śrubokręt do kostki (nowej). Przekręcam w prawo i zapalają się kontrolki, słychać też pompę paliwa. Ale nic dalej się nie dzieje. Starałem się dalej/ mocniej przekręcić w prawo ale "nie idzie" i nie kręci silnika? Czy jestem takim laikiem,że coś pominąłem? Czy może to nie była kostka stacyjki,a rozrusznik?
PS: O co chodzi z tymi tagami? Gdzie je mam wpisać? Bo przez nie usunięty został temat. Nie chcę żeby się to znów powtórzyło.
Teraz poprawnie nazwałes temat i użyłeś tag. Kokolino1
PS 2: Chciałbym kliknąć " pomogli" dla tych którzy udzielili się w temacie.
Odkręciłem dolna obudowę pod kierownicą ,dostałem się do kostki stacyjki. Wypiąłem z niej przewody i podłączyłem do nowo zakupionej kostki. I...... dalej nic. Wsadzam kluczyk do stacyjki w celu ominięcia blokady kierownicy wkładam śrubokręt do kostki (nowej). Przekręcam w prawo i zapalają się kontrolki, słychać też pompę paliwa. Ale nic dalej się nie dzieje. Starałem się dalej/ mocniej przekręcić w prawo ale "nie idzie" i nie kręci silnika? Czy jestem takim laikiem,że coś pominąłem? Czy może to nie była kostka stacyjki,a rozrusznik?
PS: O co chodzi z tymi tagami? Gdzie je mam wpisać? Bo przez nie usunięty został temat. Nie chcę żeby się to znów powtórzyło.
Teraz poprawnie nazwałes temat i użyłeś tag. Kokolino1
PS 2: Chciałbym kliknąć " pomogli" dla tych którzy udzielili się w temacie.
Ostatnio zmieniony 07 gru 2010, 12:53 przez TNTomek, łącznie zmieniany 1 raz.
jeżeli to był rozrusznik to auto powinno odpalić.TNTomek pisze:Czy może to nie była kostka stacyjki,a rozrusznik?
przecież odrazu słychać różnicę między rozrusznikiem a pompką paliwa.
a teraz tagi teraz masz dobre.TNTomek pisze:PS: O co chodzi z tymi tagami? Gdzie je mam wpisać? Bo przez nie usunięty został temat. Nie chcę żeby się to znów powtórzyło.
Sprostuję trochę. Kostkę przekręcam raz ,włączają się kontrolki. Przekręcam dalej i nic się nie dzieje. W sensie ,że da się dalej przekręcić ,ale niczym to nie skutkuje.
Sprawdziłem bezpieczniki , również czy jest masa. Coś mi się wydaje,że to jednak nie kostka,a rozrusznik. Bo kontrolki się palą, pompa paliwa się załącza i jak chcę "zakręcić" to jest cyk i nic. I zapala się kontrolka od aku. Grunt ,że zmarzłem na podwórku " modląc" się 2 godziny przy Audi.
[ Dodano: 2010-12-09, 13:42 ]
Może to głupie ale nie potrafię od góry zlokalizować rozrusznika w ABT 2.0. Chciałem go "puknąć" z młota ale nie wiem gdzie on jest. Proszę o pomoc w lokalizacji ( jak dla laika.)
Auto stoi dalej nie wiem do cholery co jest nie tak. A do mechanika ją zawieść to też nie mały kłopot w mojej sytuacji.
Sprawdziłem bezpieczniki , również czy jest masa. Coś mi się wydaje,że to jednak nie kostka,a rozrusznik. Bo kontrolki się palą, pompa paliwa się załącza i jak chcę "zakręcić" to jest cyk i nic. I zapala się kontrolka od aku. Grunt ,że zmarzłem na podwórku " modląc" się 2 godziny przy Audi.
[ Dodano: 2010-12-09, 13:42 ]
Może to głupie ale nie potrafię od góry zlokalizować rozrusznika w ABT 2.0. Chciałem go "puknąć" z młota ale nie wiem gdzie on jest. Proszę o pomoc w lokalizacji ( jak dla laika.)
Auto stoi dalej nie wiem do cholery co jest nie tak. A do mechanika ją zawieść to też nie mały kłopot w mojej sytuacji.
Co do tego kanału to skucha. Nie mam fizycznej możliwości przetransportowania auta na kanał. Bo jak nim wjadę ,to mogę nie wyjechać.
Co do stacyjki to przekręcam w pierwsze położenie i zapalają się kontrolki i załącza się pompa paliwa i tyle.. Kręcę dalej i w momencie gdy w danej pozycji powinien włączyć się rozrusznik i kręcić silnik to jest cyk, głucha cisza. I włącza się kontrolka (akumulator). Silnik ani nie kręci ani nie wydaje żadnych dźwięków.
Co do stacyjki to przekręcam w pierwsze położenie i zapalają się kontrolki i załącza się pompa paliwa i tyle.. Kręcę dalej i w momencie gdy w danej pozycji powinien włączyć się rozrusznik i kręcić silnik to jest cyk, głucha cisza. I włącza się kontrolka (akumulator). Silnik ani nie kręci ani nie wydaje żadnych dźwięków.
Czy to "cyk" pochodzi z kostki czy gdzieś z silnika?TNTomek pisze:to jest cyk, głucha cisza.
Jeśli nie z silnika to cewka rozrusznika nie ma zasilania.może spadło,może przetarło.
Dopóki nie dostaniesz się do rozrusznika to takie wróżenie z fusów.
Myślę że nowa kostka jest oki,ale będzie taka pierdoła tupu "spadł kabelek".albo cewka padła.
A kontrolki przygasają w momencie chęci kręcenia?
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
jak dla mnie rozrusznik ci sie skleil na tulejkach, mozesz zrobic taki eksperyment jak juz go pchniesz i silnik zapali , to przekrec stacyjke dalej tak jakbys chcial zalaczyc rozrusznik, oczywiscie nie doprowadz aby ci zgasl, mozna to tez zrobic w czasie jazdy, powinno byc slychac "gwizd" rozrusznika, kilka sekund mu wystarczy, po takim zabiegu powinien juz grac, mozna go rowniez lekko stuknac tyle ze trudne dojscie masz