Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 All] Naprawa zerwanego gwintu pod mocowanie jarzma

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

[B4 All] Naprawa zerwanego gwintu pod mocowanie jarzma

Post autor: monkahead » 08 gru 2010, 22:44

Witam,

Mam taki problem. Zerwal mi sie gwint w gornym otworze zwrotnicy pod mocowanie jarzma hamulca, rysunek ponizej.

Obrazek

Sruba lekko sie wkreca ale nie da sie jej dokrecic na maksa, przekreca sie, takze jarzmo mam dokrecone w sumie tylko na dolna srube M12x1,5x35 (Etka).

Macie jakies sprawdzone sposoby naprawy gwintu?

Moje pomysly sa nastepujace:

1. Wymiana zwrotnicy
2. Wkrecenie sruby na klej Locktite
3. Regeneracja gwintu za pomoca kleju Distal
4. Wkrecenie sruby na tasme teflonowa
5. Rozwiercenie otworu pod tuleje z gwintem M12
6. Rozwiercenie otworu do fi12,8mm i nagwintowanie pod gwint M14
7. Zlapanie sruby od strony tarczy nagwintowana podkladka o grubosci maks 3mm
8. Napawanie i nagwintowanie na M12

Zalezy mi na taniej naprawie. Jesli ktos robil takie myki to prosze o porade :)

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 08 gru 2010, 22:50

ja wybrałbym 6.

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 09 gru 2010, 07:43

Zaraz zaraz, dlaczego nie możesz tego dokręcić, a co z samym jarzmem ??

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 09 gru 2010, 09:44

wybierz opcje nr 1 na szrocie dostaniesz w dobrym stanie za stówke i bedzie ok .

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 09 gru 2010, 20:53

wybierz opcje nr 1 na szrocie dostaniesz w dobrym stanie za stówke i bedzie ok .
Popieram. Jesli masz znajomy szrot to taniej wyrwiesz, ale bedziesz mial oryginal.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 10 gru 2010, 08:56

Szkoda wymieniac calej zwrotnicy ze wzgledu na 1 gwint, zwlaszcza ze nie ma gwarancji ze przy wymianie tarcz nie uszkodzi sie ponownie. Na razie do wiosny zlapie to na klej Locktite.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 10 gru 2010, 19:46

monkahead pisze:Szkoda wymieniac calej zwrotnicy ze wzgledu na 1 gwint, zwlaszcza ze nie ma gwarancji ze przy wymianie tarcz nie uszkodzi sie ponownie. Na razie do wiosny zlapie to na klej Locktite.
Szkoda, bo przez głupi gwint można stracić trochę kasy. Ale będziesz miał oryginał i ten element wpływa na bezpieczeństwo.

statecznik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 01 mar 2010, 13:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: statecznik » 10 gru 2010, 19:50

wybierz opcje nr 1 na szrocie dostaniesz w dobrym stanie za stówke i bedzie ok .
Kleje w układzie zawieszenia!!
Podaj trasy przejazdu zostane w tym czasie w domu!!!!!!

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 10 gru 2010, 21:41

Nie przesadzaj "statecznik" aż tak bardzo ważne to to nie jest by bać się tym jeździć. Pamietaj że druga jest sprawna i że w tych śrubach działa siłą ścinania.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 12 gru 2010, 12:41

Zgadzam sie z kolega Jarewa, sam bym nie wyjechal bez sprawnych hamulcow. Dolna sruba jest dokrecona na maksa, gorna tez jest na miejscu nie da sie jej wyjac, jarzmo trzyma takze chodzi wylacznie o mocne dokrecenie gornej sruby bo na chwile obecna jest to niemozliwe wlasnie z powodu zerwanego gwintu. Jesli chodzi o klej 'Loctite' to jest to klej przemyslowy, jak u nas na fabryce posmaruja tym cala nakretke to przy probie odkrecenia wygina sie caly pret gwintowany, a o odkreceniu nie ma mowy, wiec nie jest to taki zwykly kleik. Nowa zwrotnica to mozliwe rowniez nowe lozysko, mozliwosc uszkodzenia czujnika ABS przy odkrecaniu. To 17-to letnia bryka takze jesli czegos nie trzeba odkrecac to lepiej tego nie robic.

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 12 gru 2010, 14:26

Wymiana zwrotnicy wiąże się z wymianą łożyska bo nie wyjmiesz.Zrób gwint najlepiej M14x1.5 otwór 12.5mm a jak nie znajdziesz takiej śruby to M14 otwór 12mm.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 31 maja 2011, 12:41

Naprawilem to inaczej. Wstawilem nowa srube dluzsza moze z 2mm od oryginalu, a z tylu na zwrotnicy skontrowalem ja nakretka, placka na 3mm, dorabiana indywidualnie. Wszystko zlapane na locktite, trzyma jak ta lala.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl