[B4 All] Naprawa zerwanego gwintu pod mocowanie jarzma
[B4 All] Naprawa zerwanego gwintu pod mocowanie jarzma
Witam,
Mam taki problem. Zerwal mi sie gwint w gornym otworze zwrotnicy pod mocowanie jarzma hamulca, rysunek ponizej.
Sruba lekko sie wkreca ale nie da sie jej dokrecic na maksa, przekreca sie, takze jarzmo mam dokrecone w sumie tylko na dolna srube M12x1,5x35 (Etka).
Macie jakies sprawdzone sposoby naprawy gwintu?
Moje pomysly sa nastepujace:
1. Wymiana zwrotnicy
2. Wkrecenie sruby na klej Locktite
3. Regeneracja gwintu za pomoca kleju Distal
4. Wkrecenie sruby na tasme teflonowa
5. Rozwiercenie otworu pod tuleje z gwintem M12
6. Rozwiercenie otworu do fi12,8mm i nagwintowanie pod gwint M14
7. Zlapanie sruby od strony tarczy nagwintowana podkladka o grubosci maks 3mm
8. Napawanie i nagwintowanie na M12
Zalezy mi na taniej naprawie. Jesli ktos robil takie myki to prosze o porade
Mam taki problem. Zerwal mi sie gwint w gornym otworze zwrotnicy pod mocowanie jarzma hamulca, rysunek ponizej.
Sruba lekko sie wkreca ale nie da sie jej dokrecic na maksa, przekreca sie, takze jarzmo mam dokrecone w sumie tylko na dolna srube M12x1,5x35 (Etka).
Macie jakies sprawdzone sposoby naprawy gwintu?
Moje pomysly sa nastepujace:
1. Wymiana zwrotnicy
2. Wkrecenie sruby na klej Locktite
3. Regeneracja gwintu za pomoca kleju Distal
4. Wkrecenie sruby na tasme teflonowa
5. Rozwiercenie otworu pod tuleje z gwintem M12
6. Rozwiercenie otworu do fi12,8mm i nagwintowanie pod gwint M14
7. Zlapanie sruby od strony tarczy nagwintowana podkladka o grubosci maks 3mm
8. Napawanie i nagwintowanie na M12
Zalezy mi na taniej naprawie. Jesli ktos robil takie myki to prosze o porade
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Szkoda, bo przez głupi gwint można stracić trochę kasy. Ale będziesz miał oryginał i ten element wpływa na bezpieczeństwo.monkahead pisze:Szkoda wymieniac calej zwrotnicy ze wzgledu na 1 gwint, zwlaszcza ze nie ma gwarancji ze przy wymianie tarcz nie uszkodzi sie ponownie. Na razie do wiosny zlapie to na klej Locktite.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 52
- Rejestracja: 01 mar 2010, 13:35
- Lokalizacja: Sosnowiec
Zgadzam sie z kolega Jarewa, sam bym nie wyjechal bez sprawnych hamulcow. Dolna sruba jest dokrecona na maksa, gorna tez jest na miejscu nie da sie jej wyjac, jarzmo trzyma takze chodzi wylacznie o mocne dokrecenie gornej sruby bo na chwile obecna jest to niemozliwe wlasnie z powodu zerwanego gwintu. Jesli chodzi o klej 'Loctite' to jest to klej przemyslowy, jak u nas na fabryce posmaruja tym cala nakretke to przy probie odkrecenia wygina sie caly pret gwintowany, a o odkreceniu nie ma mowy, wiec nie jest to taki zwykly kleik. Nowa zwrotnica to mozliwe rowniez nowe lozysko, mozliwosc uszkodzenia czujnika ABS przy odkrecaniu. To 17-to letnia bryka takze jesli czegos nie trzeba odkrecac to lepiej tego nie robic.
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO