[B4 1Z 1,9TDi] Blokada obrotow
-
- Forum Audi 80
- Posty: 101
- Rejestracja: 07 maja 2009, 16:04
- Lokalizacja: Chorzów/Bobowa
witam
właśnie wymieniłem jeden z wężyków tak na "szybko" (bo pogoda nie sprzyja) ten krótki wchodzący od góry... był lekko przetarty... jak sie okazało był lekko dziurawy...
nie mam teraz możliwości sprawdzenia jak auto działa przy wiekszych predkościach..
i tu dwa pytania do szanownych forumowiczów:
1) czy takie zablokowanie obrotów przy przedkoci pow. 100km/h tak jak moałem poprzednio, moze sie tez pojawiać jak stoje w miejscu i na luzie wkręcam silnik na obroty?
2) czy takie zablokowanie obrotów moze być spowodowane właśnie pękniętym lekko wężykiem?
Ps... ten dolny węzyk widziałem ze tez juz jest dość solidnie przytarty... ale dziury nie widziałem.... nie wymieniałem go bo dojście tam jest masakrycznie słabe w warunkach parkingowych o tej godzinie
właśnie wymieniłem jeden z wężyków tak na "szybko" (bo pogoda nie sprzyja) ten krótki wchodzący od góry... był lekko przetarty... jak sie okazało był lekko dziurawy...
nie mam teraz możliwości sprawdzenia jak auto działa przy wiekszych predkościach..
i tu dwa pytania do szanownych forumowiczów:
1) czy takie zablokowanie obrotów przy przedkoci pow. 100km/h tak jak moałem poprzednio, moze sie tez pojawiać jak stoje w miejscu i na luzie wkręcam silnik na obroty?
2) czy takie zablokowanie obrotów moze być spowodowane właśnie pękniętym lekko wężykiem?
Ps... ten dolny węzyk widziałem ze tez juz jest dość solidnie przytarty... ale dziury nie widziałem.... nie wymieniałem go bo dojście tam jest masakrycznie słabe w warunkach parkingowych o tej godzinie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Akurat ten idący do dolotu jest najmniej ważny i nie ma wpływu na działanie n75WojtekGD pisze:właśnie wymieniłem jeden z wężyków tak na "szybko" (bo pogoda nie sprzyja) ten krótki wchodzący od góry.
Nie ,na luzie n75 nie ma zbyt wiele do roboty ,za mało paliwa ,za mało spalin ,za małe ciśnienie doładowaniaWojtekGD pisze:czy takie zablokowanie obrotów przy przedkoci pow. 100km/h tak jak moałem poprzednio, moze sie tez pojawiać jak stoje w miejscu i na luzie wkręcam silnik na obroty?
Tak ,ciecie dawki z przeładowania ,może być spowodowane nieszczelnym ,pękniętym węzykiem ,tym z dołu lub tym z boku ,bo nimi idzie ciśnienie do gruszki WG która upuszcza spaliny ,ale nie tym u góry ,którego wymieniłeśWojtekGD pisze:czy takie zablokowanie obrotów moze być spowodowane właśnie pękniętym lekko wężykiem?
MUNIOR - kupiłem na allegro ten zaworek n75 co podałeś mi link na allegro... mam nadzieje ze jakoś szybko przyjdzie ... choć znając poczte polską (zwłaszcza w tym okresie) nie mam co liczysz na szybkość.... i zamontuje sobie go sam bo z tego co widze to żadna filozofia... oczywiści wężyki zamontuje wszystkie nowe... i tu mam jeszcze jedno pytanie...
- czy muszą to być takie wężyki jakie były zamontowane? czyli guma w oplocie z materiału jakiegoś (tak jak w żelazkach) czy wystarczy "wężyk z praktikera" mocny przeźroczysty wężyk wzmocniony wtopionym sznurkiem... chodzi mi o to na co będzie ten wężyk narażony... czy na wysokie cisnienie... czy na temperature... czy co tam w środku będzie
- czy muszą to być takie wężyki jakie były zamontowane? czyli guma w oplocie z materiału jakiegoś (tak jak w żelazkach) czy wystarczy "wężyk z praktikera" mocny przeźroczysty wężyk wzmocniony wtopionym sznurkiem... chodzi mi o to na co będzie ten wężyk narażony... czy na wysokie cisnienie... czy na temperature... czy co tam w środku będzie
Najlepiej kup wezyk jakiejs dobrej firmy np Gates o wymiarach 3,2 x 7mm, w kazdym motoryzacyjnym powinni miec. To jest taki czarny zbrojony. Taki przezroczysty "z praktikera" moze byc twardy i z czasem popekac. Wezyk bedzie narazony na wysokie cisnienie a i zalezy ktory zmieniasz, bo rowniez na temperature, ten ktory idzie od IC do mapsensora w ECU, on jest narazony na temp od wydechu, apropos sprawdz sobie czy nie jest gdzies dziurawy, zwlaszcza w okolicach akumulatora.