[B4 80 ACE] Wskaźnik paliwa, pływak.
Witam.
Dolącze się do tematu.
Też mam problem ze wskazaniami paliwa.
Wskazówka temperatury mi nie dzialala ale przylutowalem ponownie pająka w liczniku (stabilizator nap) i wskazówka od temperatury zaczela dzialac.
takze wina leży gdzies w tylnej czesci pojazdu.....
A od paliwa ?
biega od prawej do lewej.
raz mam pelny bak, raz zero....
Sprawdze sobie jutro to co pisal kolega i powiem czy pomoglo.
Obstawiam na plywak.....
Tylko gdyby opadl na spód baku to by stala wskazówka na Rezerwie i nie ruszala sie.....
Dolącze się do tematu.
Też mam problem ze wskazaniami paliwa.
Wskazówka temperatury mi nie dzialala ale przylutowalem ponownie pająka w liczniku (stabilizator nap) i wskazówka od temperatury zaczela dzialac.
takze wina leży gdzies w tylnej czesci pojazdu.....
A od paliwa ?
biega od prawej do lewej.
raz mam pelny bak, raz zero....
Sprawdze sobie jutro to co pisal kolega i powiem czy pomoglo.
Obstawiam na plywak.....
Tylko gdyby opadl na spód baku to by stala wskazówka na Rezerwie i nie ruszala sie.....
na początek odkręć dekielek w bagażniku i wypnij kostkę elektrycznąprimo121 pisze:takze wina leży gdzies w tylnej czesci pojazdu.....
A od paliwa ?
biega od prawej do lewej.
raz mam pelny bak, raz zero....
Sprawdze sobie jutro to co pisal kolega i powiem czy pomoglo.
Obstawiam na plywak.....
Tylko gdyby opadl na spód baku to by stala wskazówka na Rezerwie i nie ruszala sie.....
i zewrzyj następujące przewody:
Fioletowo-biały z brązowym przekręć stacyjkę na zapłon i zobacz czy wskaźnik paliwa się wychyli na FULL
jeśli wskaźnik się nie wychyli na FULL to znaczy że usterka jest po stronie instalacji lub licznika.
Uważaj aby nie zewrzeć przewodów Zielono-zółtego i brązowego bo to przewody zasilające pompę paliwa !
Ja uważam że usterka lezy po stronie słabych styków w liczniku na wskaźniku paliwa.
Potencjometr pływaka nie jest częstą usterką w A80 i jest to dość solidnie i trwale wykonane.
Witam ponownie.
Sprawdzilem stykając przewody te dwa cienkie i wskazówka wychylila się na maxa pokazując FULL.
i co teraz ?
Jak sprawdzic plywak i gdzie on wogole się znajduje ???
I to tylko jedna możliwa przyczyna ?
Stabilizator mam ok sprawdzalem, temp dobrze dziala, po zwarciu ruszyla do gory wskazowka wiec ??
Sprawdzilem stykając przewody te dwa cienkie i wskazówka wychylila się na maxa pokazując FULL.
i co teraz ?
Jak sprawdzic plywak i gdzie on wogole się znajduje ???
I to tylko jedna możliwa przyczyna ?
Stabilizator mam ok sprawdzalem, temp dobrze dziala, po zwarciu ruszyla do gory wskazowka wiec ??
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
ok ide sprawdzic go.mam przeczucie ze cos wlasnie z nim jest nie tak
[ Dodano: 2010-12-10, 14:49 ]
tylko chodzilo mi z której strony się dostać do niego i gdzie jest mocowanie żebym mógl go wykrecic.....
pod tą okrąglą puszka zakrecaną na 3 sróbki ??
Czy gdzies kolo kola zapasowego ?
czekam na szybka odpowiedz
ps.
po wypięciu calkowicie kostki nic nie swieci się, rezerwa , a powinna chyba.....
[ Dodano: 2010-12-10, 14:49 ]
No wlaśnie to logiczne że mam w baku :lol:Szara80tkaTdi pisze:plywak masz wewnatrz baku
tylko chodzilo mi z której strony się dostać do niego i gdzie jest mocowanie żebym mógl go wykrecic.....
pod tą okrąglą puszka zakrecaną na 3 sróbki ??
Czy gdzies kolo kola zapasowego ?
czekam na szybka odpowiedz
ps.
po wypięciu calkowicie kostki nic nie swieci się, rezerwa , a powinna chyba.....
primo121,
wyciąg wykładzine bagażnika.
po prawej stronie bagażnika masz czarny dekiel na 3 śrubki
odkrecasz i tam masz przewody paliwowe i kostke zasiljącą pompe paliwa i przewody od pływaka
Odpinasz tam wszystko i jest tam duża czarna plastikowa nakrętka z takimi ząbkami.
Odkręć ją za pomocą jakiegoś pobijaka (najlepiej drewienko) zeby nie uszkodzić ząbków. czasami jest mocno dokręcona.
jak odkręcis tą dużą nakrętkę od dekla wtedy dostaniesz sie do baku gdzie masz pompe paliwa ze smokiem oraz pływak.
Rezerwa paliwa wystepuje tylkow samochodach które w licznikach które mają moduł AC (Auto Check) lub moduł AC/BC (Auto Check /Board Computer)
zapomniałem dodać ten temat ci pomoże
https://audi80.pl/b4-all-ustawianie- ... t22220.htm
wyciąg wykładzine bagażnika.
po prawej stronie bagażnika masz czarny dekiel na 3 śrubki
odkrecasz i tam masz przewody paliwowe i kostke zasiljącą pompe paliwa i przewody od pływaka
Odpinasz tam wszystko i jest tam duża czarna plastikowa nakrętka z takimi ząbkami.
Odkręć ją za pomocą jakiegoś pobijaka (najlepiej drewienko) zeby nie uszkodzić ząbków. czasami jest mocno dokręcona.
jak odkręcis tą dużą nakrętkę od dekla wtedy dostaniesz sie do baku gdzie masz pompe paliwa ze smokiem oraz pływak.
Standartowo w Audi 80 nie ma kontrolki rezerwy paliwa !primo121 pisze:po wypięciu calkowicie kostki nic nie swieci się, rezerwa , a powinna chyba.....
Rezerwa paliwa wystepuje tylkow samochodach które w licznikach które mają moduł AC (Auto Check) lub moduł AC/BC (Auto Check /Board Computer)
zapomniałem dodać ten temat ci pomoże
https://audi80.pl/b4-all-ustawianie- ... t22220.htm
Witam mam pytanie, mam audi 80 b4 1,9 tdi i nie dzialal mi plywak, kupilem taki na allegro:
http://allegro.pl/audi-80-b4-1-9-tdi-ws ... 38362.html
i mam problem bo w aucie mialem taki:
http://allegro.pl/plywak-audi-80-b4-b3- ... 03581.html
porównywalem je do siebie i na długość są takie same, tyle ze przy montarzu zeby nowy pasowal
musialem przekrecic go troche zeby wszedl. Chodzi o to ze jeden ma ramie w jedna strone a drugi w druga.
Po montarzu nowego plywaka pokazuje mi poziom paliwa tylko trwa to okolo minuty zanim osiagnie wlasciwy poziom (podobno to normalne).
I tu mam pytanie czy nowy plywak bedzie przeklamywal poziom paliwa?
Jestem troche zielony w tym bo audi mam od paru tygodni dopiero, prosze o odpowiedź.
http://allegro.pl/audi-80-b4-1-9-tdi-ws ... 38362.html
i mam problem bo w aucie mialem taki:
http://allegro.pl/plywak-audi-80-b4-b3- ... 03581.html
porównywalem je do siebie i na długość są takie same, tyle ze przy montarzu zeby nowy pasowal
musialem przekrecic go troche zeby wszedl. Chodzi o to ze jeden ma ramie w jedna strone a drugi w druga.
Po montarzu nowego plywaka pokazuje mi poziom paliwa tylko trwa to okolo minuty zanim osiagnie wlasciwy poziom (podobno to normalne).
I tu mam pytanie czy nowy plywak bedzie przeklamywal poziom paliwa?
Jestem troche zielony w tym bo audi mam od paru tygodni dopiero, prosze o odpowiedź.
Wskaźnik paliwa - pływak Fotostory
Forum dało wiele więc może ja coś pomogę innym.
Objawy były takie że wskaźnik temperatury był ok ale wskaźnik paliwa szalał raz się wychylał a już pod sam koniec przestał reagować.
Mała fotorelacja z czyszczenia pływaka.
Pacjent 1Z
1.Pływak
[/img]
2.Z drugiej strony
[/img]
3.Wysuwamy pręt
4.Z drugiej strony
[/img]
5.Rozebrany pływak
[/img]
6.Tutaj widać jak nierówno w poziomie wyglądają blaszki trzeba je wyrównać i oczyścić aby dobrze stykały się z płytką.
7.Tak się wysuwa i podgina aby dobrze sprężynowały starając się aby chodziły lekko bez haczenia.
[/img]
8.Blaszki wyczyszczone i odpowiednio ustawione.
[/img]
9.Czyszczenie płytki należy wykonywać drobno ziarnistym papierem ściernym tak aby zeszlifować nalot na wszystkich stykach.
[/img]
10.Płytka wyczyszczona i gotowa do złożenia. Przemyć można alkoholem.
[/img]
11.Złożenie do kupy będziecie już wiedzieli jak
Wskaźnik działa czego i wam życzę.
Pozdrawiam Marek
Objawy były takie że wskaźnik temperatury był ok ale wskaźnik paliwa szalał raz się wychylał a już pod sam koniec przestał reagować.
Mała fotorelacja z czyszczenia pływaka.
Pacjent 1Z
1.Pływak
[/img]
2.Z drugiej strony
[/img]
3.Wysuwamy pręt
4.Z drugiej strony
[/img]
5.Rozebrany pływak
[/img]
6.Tutaj widać jak nierówno w poziomie wyglądają blaszki trzeba je wyrównać i oczyścić aby dobrze stykały się z płytką.
7.Tak się wysuwa i podgina aby dobrze sprężynowały starając się aby chodziły lekko bez haczenia.
[/img]
8.Blaszki wyczyszczone i odpowiednio ustawione.
[/img]
9.Czyszczenie płytki należy wykonywać drobno ziarnistym papierem ściernym tak aby zeszlifować nalot na wszystkich stykach.
[/img]
10.Płytka wyczyszczona i gotowa do złożenia. Przemyć można alkoholem.
[/img]
11.Złożenie do kupy będziecie już wiedzieli jak
Wskaźnik działa czego i wam życzę.
Pozdrawiam Marek