Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[B3 NE] czujniki audi 80

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
piroman90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 10 lis 2010, 13:26
Lokalizacja: Kutno

[B3 NE] czujniki audi 80

Post autor: piroman90 » 10 gru 2010, 19:43

jakie występują czyjniki przy silniku w Audi 80 B3 1.8 ?
Ostatnio zmieniony 14 gru 2010, 22:29 przez piroman90, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 10 gru 2010, 19:51

Czujnik temperatury dający sygnał na wskaźnik temp. (w B3 najczęściej 2-pinowy), Czujnik termiczny (2 - pinowy) włączania podgrzewania kolektora dolotowego (jeż), 2 czujniki ciśnienia oleju (przy filtrze oleju, dokładniej nad nim), czujnik włączenia wentylatora chłodnicy (znajduje się on w chłodnicy w lewym dolnym rogu)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8426
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 10 gru 2010, 20:19

Autor nie napisał o jaki dokłądnie silnik chodzi. To jeszcze trzeba dodac czujnik teperatury dla ecu.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 10 gru 2010, 20:21

W monowtryskach trzeba doliczyć jeszcze czujnik temperatury zasysanego powietrza (IAT).

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 gru 2010, 20:24

piroman90, sprecyzuj jaki masz silnik (jego oznaczenie kodowe najlepiej) bo 1,8 był w dwóch wariantach mocy oraz na gaźniku, wtrysku jednopunktowym lub wtrysku wielopunktowym.

_uwaga

_uwaga

piroman90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 10 lis 2010, 13:26
Lokalizacja: Kutno

Post autor: piroman90 » 10 gru 2010, 23:42

mechaniczny wtrysk wielopunktowy z mocą 66 Koników

podejrzewam awarię któregoś z czujnika gdyż silnik zimny pali bez zastrzeżeń na PB a na gaz przełacza się automatycznie.
lecz pozniej na rozgrzanym silniku nie mozna go ponownie odpalić

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 11 gru 2010, 19:11

Jarek, sugerowałem się tylko podpisem w profilu autora tematu, a tam widnieje tylko pojemność 1.8 ;-)
mechaniczny wtrysk wielopunktowy z mocą 66 Koników
Chyba 66kw, czyli koników masz pod maską 90 :lol: Oznaczenie silnika masz pewnie JN.
A co do trudnego odpalania, to pewnie Ci na ciepłym zalewa silnik.

piroman90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 10 lis 2010, 13:26
Lokalizacja: Kutno

Post autor: piroman90 » 13 gru 2010, 20:34

dzieki za pomoc.
usterka polegała na tym że zasysał lewe powietrze, i czym bardziej cieplejsze powietrze tym gorzej palił

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 13 gru 2010, 22:51

ale powiedz kolego gdzie zasysał lewe powietrze ??

piroman90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 10 lis 2010, 13:26
Lokalizacja: Kutno

Post autor: piroman90 » 14 gru 2010, 19:54

gdy sie stoi naprzeciw maski to po lewej stronie silnika za wtryskami jest taka jakby szeroka guma ktora zakrywa gardziel. lecz w gardzieli jest przepustnica ktora powinna to szczelnie zakrywać, niestety ta guma byla troche skrzywiona i tworzyła sie w ten sposób nieszczelność, nie znam fachowych nazw tego opisuje wlasnymi słowami...
uszczelniłem to i silnik pali juz bez zarzutów nawet na ciepło

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 14 gru 2010, 21:29

a co to jest za czujnik; i jak go sprawdzić i co on powoduje i najważniejsze ile on kosztuje??

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 14 gru 2010, 21:47

Czujnik do wskaźnika temperatury na desce.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 15 gru 2010, 06:29

GerB3 pisze:Czujnik do wskaźnika temperatury na desce.
Hmm :roll: Nie jest to czujnik od włączania podgrzewania kolektora (jeża) :?: U mnie tak właśnie jest, że z góry króćca jest ten czujnik a z dołu jest od sygnału na wskaźnik temp.

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 15 gru 2010, 06:36

a jak go sprawdzić czy jest dobry??

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 15 gru 2010, 13:13

GerB3 ma racje. Ten czujnik na dole to od ECU a nie od wskaźnika na desce. Przynajmniej tak jest w PM, tak również podaje instrukcja "Reguluję i naprawiam" strona 93. A co do sprawdzenia, to chyba powinien mieć taką samą rezystancję jak ten czujnik od ECU, ale nie jestem na 100% pewien. Rezystancja czujnika od ECU jest podana w "Reguluję i naprawiam" dostępnym w downloadzie. Możesz też poczekać do włączenia wentylatora i sprawdzić temperaturę na desce, pozwoli sie to zgrubnie zorientować czy czujnik sprawny jest.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl