Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 NE] czujniki audi 80

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
piroman90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 10 lis 2010, 13:26
Lokalizacja: Kutno

[B3 NE] czujniki audi 80

Post autor: piroman90 » 10 gru 2010, 19:43

jakie występują czyjniki przy silniku w Audi 80 B3 1.8 ?
Ostatnio zmieniony 14 gru 2010, 22:29 przez piroman90, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 10 gru 2010, 19:51

Czujnik temperatury dający sygnał na wskaźnik temp. (w B3 najczęściej 2-pinowy), Czujnik termiczny (2 - pinowy) włączania podgrzewania kolektora dolotowego (jeż), 2 czujniki ciśnienia oleju (przy filtrze oleju, dokładniej nad nim), czujnik włączenia wentylatora chłodnicy (znajduje się on w chłodnicy w lewym dolnym rogu)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 10 gru 2010, 20:19

Autor nie napisał o jaki dokłądnie silnik chodzi. To jeszcze trzeba dodac czujnik teperatury dla ecu.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 10 gru 2010, 20:21

W monowtryskach trzeba doliczyć jeszcze czujnik temperatury zasysanego powietrza (IAT).

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 gru 2010, 20:24

piroman90, sprecyzuj jaki masz silnik (jego oznaczenie kodowe najlepiej) bo 1,8 był w dwóch wariantach mocy oraz na gaźniku, wtrysku jednopunktowym lub wtrysku wielopunktowym.

_uwaga

_uwaga

piroman90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 10 lis 2010, 13:26
Lokalizacja: Kutno

Post autor: piroman90 » 10 gru 2010, 23:42

mechaniczny wtrysk wielopunktowy z mocą 66 Koników

podejrzewam awarię któregoś z czujnika gdyż silnik zimny pali bez zastrzeżeń na PB a na gaz przełacza się automatycznie.
lecz pozniej na rozgrzanym silniku nie mozna go ponownie odpalić

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 11 gru 2010, 19:11

Jarek, sugerowałem się tylko podpisem w profilu autora tematu, a tam widnieje tylko pojemność 1.8 ;-)
mechaniczny wtrysk wielopunktowy z mocą 66 Koników
Chyba 66kw, czyli koników masz pod maską 90 :lol: Oznaczenie silnika masz pewnie JN.
A co do trudnego odpalania, to pewnie Ci na ciepłym zalewa silnik.

piroman90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 10 lis 2010, 13:26
Lokalizacja: Kutno

Post autor: piroman90 » 13 gru 2010, 20:34

dzieki za pomoc.
usterka polegała na tym że zasysał lewe powietrze, i czym bardziej cieplejsze powietrze tym gorzej palił

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 13 gru 2010, 22:51

ale powiedz kolego gdzie zasysał lewe powietrze ??

piroman90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 10 lis 2010, 13:26
Lokalizacja: Kutno

Post autor: piroman90 » 14 gru 2010, 19:54

gdy sie stoi naprzeciw maski to po lewej stronie silnika za wtryskami jest taka jakby szeroka guma ktora zakrywa gardziel. lecz w gardzieli jest przepustnica ktora powinna to szczelnie zakrywać, niestety ta guma byla troche skrzywiona i tworzyła sie w ten sposób nieszczelność, nie znam fachowych nazw tego opisuje wlasnymi słowami...
uszczelniłem to i silnik pali juz bez zarzutów nawet na ciepło

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 14 gru 2010, 21:29

a co to jest za czujnik; i jak go sprawdzić i co on powoduje i najważniejsze ile on kosztuje??

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 14 gru 2010, 21:47

Czujnik do wskaźnika temperatury na desce.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 15 gru 2010, 06:29

GerB3 pisze:Czujnik do wskaźnika temperatury na desce.
Hmm :roll: Nie jest to czujnik od włączania podgrzewania kolektora (jeża) :?: U mnie tak właśnie jest, że z góry króćca jest ten czujnik a z dołu jest od sygnału na wskaźnik temp.

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 15 gru 2010, 06:36

a jak go sprawdzić czy jest dobry??

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 15 gru 2010, 13:13

GerB3 ma racje. Ten czujnik na dole to od ECU a nie od wskaźnika na desce. Przynajmniej tak jest w PM, tak również podaje instrukcja "Reguluję i naprawiam" strona 93. A co do sprawdzenia, to chyba powinien mieć taką samą rezystancję jak ten czujnik od ECU, ale nie jestem na 100% pewien. Rezystancja czujnika od ECU jest podana w "Reguluję i naprawiam" dostępnym w downloadzie. Możesz też poczekać do włączenia wentylatora i sprawdzić temperaturę na desce, pozwoli sie to zgrubnie zorientować czy czujnik sprawny jest.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl