Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 tdi 1z]Zawór recyrkulacji spalin EGR

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 22 kwie 2007, 22:42

ja tez mam juz zaslepione :lol:

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 26 kwie 2007, 10:18

Polecam wszystkim wyczysczenie dolotu z calego nagaru ktory sie uzbieral, niektorzy twierdza, ze jest odczuwalny delikatny wzrost mocy :evil: ja tego nie zauwazylem, ale po co ma byc brudno jak moze byc czysto :mrgreen:

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[B4 1.9tdi 1z] egr

Post autor: hudy » 19 lip 2007, 22:51

witam.po lekturze kilku tematów na temat zatykania egr-a zdecydowałem sie wkońcu na ten krok :mrgreen: i w zwiazku z tym mam pytanie.

Obrazek

zatkałem wężyk oznaczony nr 1. jednak nie wiem czy dobrze zrozumiałem zatkanie węża jakąś blaszką czy chodzi o to by ta blaszke włozyć w rurki oznaczone na zdjęciu nr 2 ?? wiele osób pisało też by wyczyścić coś z osadzonych nagarów czy chodzi o rurki oznaczone na zdjęciu nr 3 i 4 czy może o jakieś inne??
Ostatnio zmieniony 20 lip 2007, 22:48 przez hudy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 19 lip 2007, 23:17

1 Zaśle.
2. Zaślep

jak do tego wszystkiego wyczyścić dolot to jestes gość :mrgreen:

EDIT: Widzę że kolega ma jeszcze na BOSCHu przepływkę :?: 8-)

Awatar użytkownika
Brylantoos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 07 maja 2007, 10:31
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Brylantoos » 19 lip 2007, 23:31

przepraszam ze sie wtrące między vódke a zakąske ,ale co mozna osiagnac przez zaslepienie tych 2 pozycji zaznaczonych na zdjeciu nr.1 i nr.2 ?? Pozdro

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 20 lip 2007, 00:11

minon1 a co to oznacza ze przepływke mam boscha?? to żle czy dobrze bo sie nie orjetuje ;-)
czyli mam zaślepić pozycje 1 i 2 a wyczyścic to co zaznaczyłem pod 3 i 4 czy coś innego a może cos jeszcze oprócz tego wyczyścic??

a co do zaślepiania egr-u to było dużo na forum.wpisz egr i wszystkiego sie dowiesz.w skrucie chodzi o to by uniemozliwić recyrkulacje spalin przez co silnik jest zasyfiany różnym dziadostwem i jest słabszy...

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 20 lip 2007, 19:01

To ze masz BOSCHa oznacza ze masz wersje 1Z z przed 94 roku ma troche mniejszy moment obrotowy niz na przeplywaku PIERBURGA. Co do odlaczenia EGRu odepnij wezyk i wkrec w niego srubke, wezek gdzies schowaj to wystarczy. Dodam ze zaslepienie EGR powinno skutkowac wyczyszczeniem ukladu dolotowego z nagaru ktory sie nazbieral wtedy najlepiej idzie odczuc efekt tej operacji. Pozdrawiam.

[ Dodano: 2007-07-20, 19:02 ]
oczywiscie nalezy go wyczyscic samemu, cudów niema :mrgreen:

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 20 lip 2007, 22:13

no to dziwne bo samochód mam z 94 roku a dokładna data produkcji to czerwiec 1994 rok wiec moze ktoś wymienił ten element albo ta teoria z tym że było to montowane przed 94 rokiem jest błędna... właśnie zaślepiłem ten wężyk i w sumie nic mi sie nie zmieniło.samochód chodzi tak jak chodził.nie odczówam by był mocniejszy ani żeby głośniej chodził.może musze jeszcze przeczyścić uklad dolotowy to może wtedy odczuje różnice.tylko mam pytanie co dokładnie trzeba przeczyścić czy chodzi o te metalowe rurki które ida od egr w strone silnika??

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 21 lip 2007, 09:51

Rok katalogowy w audi zaczyna sie w sierpniu. Kolektor masz przykrecony do bloku silnika kazda z "rurek" idzie do kazdego cylindra musisz odkrecic i wydlubac nagar ze srodka.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 22 lip 2007, 12:50

słyszałem żeby to wszystko odkręcić trzeba się troche natrudzić.niektóym sie to nie udało i dali sobi spokój.czy to faktycznie takie trudne i czy jeśli chce odkręcić korektor to musze odkręcać także turbine czy nie??

[ Dodano: 2007-07-24, 20:50 ]
aha jeszcze pytanie dotyczące tego okrągłego elementu na górze silnika to jest chyba przy odmie.czy to sie wymienia bo znajomy to wymienił i mówi że pełno syfu tam było

Maciej78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 27 lip 2007, 20:02
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Maciej78 » 27 lip 2007, 20:32

Wywaliłem katalizator zaślepiłem EGR i nie ma żadnej różnicy. Mam pytanie czy bo zaślepieniu EGR powinno się odczuć odrazu różnicę, czy po jakimś czasie. 8-)

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 27 lip 2007, 20:55

moim zdaniem tak , może jakaś nieszczelność i dla tego nie ma różnicy

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 28 lip 2007, 20:44

podobno jest odczówalna różnica po przeczyszczeniu kolektora ssącego.ja prubowałem wczoraj to zrobić ale poddałem się.wyczyściłekm tylko przewody które idą do kolektora.najwiecej syfu było w metalowych rurkach tuż przed kolektorem.wyciągnołem z tamtąd chyba z garść syfu.jak patzryłem go kolektora z góry to naprawde jest tam tego pełno.chciałem ściągnąć kolektor bez ściągania turbiny jednak nie udało sie.wygrała ze mna jedna śrubka do której nie miałem zadnego dojścia.nie wiem jak to zrobić by to odkrecić i nie ściagać turbiny.podobno po ściągnięciu turbiny nie można jej tak poprostu spowrotem założyć tylko trzeba coś ustawiać .nie znam się wiec nie ruszałem tego.chyba pojade do mechanika by mi wyciągnął i puźniej założył kolektor a ja sam go sobie wyczyszcze.może wypowie sie ktoś kto czyścił kolektor w 1Z i wie jak go sciągnąć albo robił to u mechanika i wie ile to mniej wiecej kosztuje??

[ Dodano: 2007-07-29, 11:11 ]
warto też wyczyścic intercooler w środku.zalac go naftą rub ropą i wymyć cały ten syf ze środka który przez te wszystki lata napewno sie uzbierał...

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 29 lip 2007, 22:46

jeśli egr masz sprawny i wiesz na 100% ze ci nie przepuszcza to nie musisz go zaślepiać.ja tez tylko zaślepiłem ten wężyk i egr jest cały czas zamknięty.odkręć egr i sprawdź czy jest zamknięty.jeśli tak to nie musisz go zaślepiać.jeśli czyściłeś kolektor 1,5 roku temu to nie musisz go już czyścić.kolektor nadaje się do czyszczenia podobno co 100 000 km ale to wszystko zależy od sposobu użytkowania samochodu.co do intercoolera to można go przeczyścić bo osadzają się w nim różne syfy.jak go oczyścisz to powinien lepiej chłodzić.czyścisz go wlewając do niego np nafte lub rope i poprostu go płukasz.musisz wypłukać ten syf co jest w środku.puźniej musisz go wysuszyć i założyć...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl