Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 tdi 1z]Zawór recyrkulacji spalin EGR

greglus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 15 kwie 2007, 19:02
Lokalizacja: Siedlce

[80 b4 tdi 1z]Zawór recyrkulacji spalin EGR

Post autor: greglus » 18 kwie 2007, 21:03

Witam. Wyczytałem w sieci że powracające spaliny do ponownego przepalenia w silniku zasyfiają strasznie układ dolotowy. Chcę zaślepić EGR, jak najlepiej to zrobić, w którym miejscu i czym :?: :mrgreen:

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 18 kwie 2007, 21:09

Jeżeli jeszcze zawór EGR Ci sie nie zawiesił i działa to wystarczy jak zdejmiesz z niego przewód sterujący podciśnienia. Po prostu bedzie cały czas zamknięty bez szansy na otwarcie. Nie potrzeba wtedy żadnych uszczelek.

greglus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 15 kwie 2007, 19:02
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: greglus » 18 kwie 2007, 21:54

Tak zrobię, dzięki. Jesteś fachowcem w tych sprawach, wiem bo czytałem wiele Twoich postów, podziw i brawa za pomoc dla takich laików jak ja :lol: Pozdrowionka dla Ciebie czarekj :mrgreen:

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 18 kwie 2007, 22:02

Dzięki. Niestety nie wiem wszystkiego, ale jak potrafię to pomagam. Nie zapomnij zaślepić zdjętego przewodu aby nie zasysał niepotrzebie powietrza z nieczystościami. Szkoda by było gdyby zanieczyścił sie ten zaworek elektryczny.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 19 kwie 2007, 18:03

Ja jeszcze proponowałbym dać podkładkę blaszaną przed harmonijką, żeby żadne syfy ze spalin nie dostawały się do EGRa, wile osób opisywało, że samo odłączenie recyrkulatora od pompki nie wystarcza...

greglus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 15 kwie 2007, 19:02
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: greglus » 19 kwie 2007, 19:11

Dzięki cobra, właśnie w ten sposób zaślepia EGR większość właścicieli aut z tymi silnikami. Najlepiej chyba cienką blaszką np: z puszki. I ja tak zrobię z obu stron EGR-a. Podobno na wolnych obrotach po takiej modyfikacji silnik ma ostrzejszą pracę, zawór działa głównie na wolnych obrotach i chyba dlatego.

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 19 kwie 2007, 19:19

u mnie on jeszcze działa i jak zdejmuje podcisnienie i zakładam to faktycznie silnik zmienia swój dzwiek jak zaloze bardziej "buczy"a jak zdejme to taki klekot wyrazniejszy :-/

[ Dodano: 2007-04-19, 19:20 ]
t :-/ o warto zaslepic?

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 20 kwie 2007, 00:19

Ja z innym pytaniem - czytałem ze EGR'a warto co jakiś czas przeczyścić. Można sie za to samemu zabrać?i duzo z tym jest roboty?

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 20 kwie 2007, 09:16

samego EGRa wyczyścić to nie problem, ale nie wiem jak z tą puszką? czy ona rozbieralna jest czy nie.

cienka blacha może się szybko przepalić, radziłbym dać coś grubszego np 1mm miedzianą blaszkę

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 20 kwie 2007, 12:45

TO od czego zaczac rozkręcanie, od tych 2 imbusów :?: i czym to najlepiej wyczyścić :?:

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 20 kwie 2007, 18:15

Witam, u mnie przycinajacy sie EGR byl sprawca przycinajacego sie przyspieszenia od 1800 do 2100 raz na jakis czas szarpnal delikatnie podczas przyspieszania, zaslepilem i jak reka odjal. Potwierdzam silnik po zaslepieniu glosniej pracuje, ale kogo to obchodzi ja kocham ten klekot :)

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 20 kwie 2007, 19:15

radi88, jakie to byly szarpniecia? bo u mnie raz na jakis czas tez jak przyspieszam to potrafi poszarpac albo tylko raz szarpnie i idzie a potem juz dobrze do kolejnego razu tylko ze u mnie troche wyzej :-/ w przedziale obrotow powyzej 2300

[ Dodano: 2007-04-20, 22:56 ]
zerknijcie jakwyglada dolot jak jest ten zawor http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?p=4267

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 22 kwie 2007, 08:56

U mnie efekty byl taki, ze podczas przyspieszania to szarpniecie podobne bylo do lekkiego zaciagniecia recznego podczas jazdy i natychmiastowe odpuszczenie taki wyczuwalny chwilowy brak mocy i tylko w tym przedziale obrotow.

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 22 kwie 2007, 12:03

radi88, tak jakby na chwile ktos zaplon wylaczyl? u mnie tak wlasnie sie dzialo :-/

greglus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 15 kwie 2007, 19:02
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: greglus » 22 kwie 2007, 21:52

Witam :-D Ja już jestem po zabiegu, zaślepiłem EGR-a blaszką. Odkręciłem zawór EGR bo by zobaczyć jak wygląda w środku :?: -co za syf :!: , przeczyściłem i zamontowałem. Teraz jestem spokojny o powracające do silnika spaliny na wolnych obrotach. :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga