Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2,3NG] Rozrząd koszty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
kwapek4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 01 gru 2010, 09:18
Lokalizacja: Żywiec

[2,3NG] Rozrząd koszty

Post autor: kwapek4 » 11 gru 2010, 11:47

witam mam tkie pytanie pasowało by wymienić rozrząd w mojej niuni bo nie wiadomo kiedy był robiony jakie koszty są koszty części w sklepie powiedzieli mi prawie 500zł na alledrogo znalazłem takie coś http://moto.allegro.pl/rozrzad-audi-100 ... 28152.html ana forum przeczytaemgdzieś że do silnika NG były dwa rodzje rozrządu. Proszę o pomoc i pozdrawiam

krystek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 299
Rejestracja: 24 mar 2010, 20:37
Lokalizacja: koszalin

Post autor: krystek » 11 gru 2010, 11:55

wystarczy przejżeć dział Silniki pięciocylindrowe i znajdziesz,była tego cała masa,co do tego linku z alledrogo to troche dziwny ten opis bo do ng nie pasuje 2,3 20v:pto jakaś bzdura,koszt części to jakieś 300pln,koszt wymiany to jakieś 150-250pln,zależy od warsztatu.

[ Dodano: 2010-12-11, 11:57 ]
są dwa rodzaje rozrządu ,zależy od rocznika,

Davidd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 01 lis 2010, 10:45
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: Davidd » 11 gru 2010, 13:01

niedlugo bede przymierzal sie do rozrzadu i tez mam silnik ng i widze ze tez masz bezdachowca. wg tego co sie dowiadywalem to w cabrio ng jest 1rodzaj rozrzadu, w sedanach zalezne od rocznika.
Jest wersja bez/z napinaczem, w 1wersji pompa wody jest odpowiedzalna za napinanie paska a w drugiej jest od tego napinacz. w cabrio bedzie to wersja z napinaczem
i z tego co sie dowiedzialem to:
pasek, rolka i pompa ~ 300zł
+
napinacz ~ 350-400zl
+ koszt wymiany

jezeli mowie cos zle to prosze poprawic, bo w takim wypadku wprowadzili mnie tez w blad :)

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 11 gru 2010, 19:12

Tez mam caba i napinam pompa wiec twoja teorja nie pasi.
Juz pisalem iz ng do 04.91 pasek 142 zeby napinany pompa od 05.91 pasek 147 zeby i napinacz!

Awatar użytkownika
primo121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 19 lis 2010, 19:21
Lokalizacja: LUBLIN LKR

Post autor: primo121 » 12 gru 2010, 17:02

Witam.

Masz kolego B3ke czy B4 ?

A więc do motoru 2.3 NG są uwaga dwa rodzaje pasków , różnią się jak pamiętam ilością zębów(nieznacznie ale jednak nie podejdą, 2 lub 3)

trzeba na starym policzyć sobie ile się posiada i dobrze dobrać.

pasek jest stosunkowo tani. ok 50 - 70 zl.

w NG problem zaczyna się przy rolce i pompie wody.

są to 3 rzeczy które do wymiany rozrządu są nam potrzebne.

Rolka rolką ale bardzooooo ciężko ją dostać.

I mimo tak niewielkich gabarytów jest bardzo droga.

Pompa wody również..... Do tanich nie należy....

I posiadacz silnika NG powinien się liczyć z wydatkiem na same części rozrządu 400- 500 zl.

I wtedy żalujemy że nie mamy np 2.0 bo wtedy częsci kosztują równo o polowe mniej bo i rolka i pompa wody jest już tańsza i lepiej dostępna.

Jeżeli tanio chcesz kupić to najlepiej zestaw .

SZukać trzeba po sklepach internetowych z częściami.

Sprzedawane są zestawy wiec przy odrobinie szczescia mozemy tanio nawet nabyć .


W sklepach cena bedzie 500 lub więcej... sama rolka coś ponad 250 zl i na dodatek na zamówienie.

Allegro odradzam gdyż tam raczej tego nie znajdzisz.....

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 12 gru 2010, 19:02

skad tys primo wziol taka informacje....

jak cos o 2-3 zeby dluzsze moze podejsc... jesli pasek rozrzadu ma 142 zeby to tyle ma miec i kropka
pozniej biadolenie ze pasek przeskoczyl.. jak zalozysz za dlugi to nawet przyrzad do miezenia naciagniecia paska nie ustawi naprezenia..

wogule skad tys znalazl takie dlugosci przeczytales mojego posta? przeciez napisalem jakie sa paski rozrzadu do Ng 142 i 147 zebow innych niema a 5 zebow to zbyt duzo by naciagnac pompa odwrotnie to za ciasno...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

til chassinr. 8B-M-033 000; til års model 05.91
Bredde 19 mm, antall tenner 142

do nr. nadwozia 8B-M-033 000 oraz data produkcji 05.91
szerokosc 19 mm antal zebow 142

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

fra chassinr. 8B-M-033 001;fra årsm. 06.91
med tilleggsmaterial, med grunnbærer, Bredde 19 mm, antall tenner 147,Lengde 1176 mm

od nr. nadwozia 8B-M-033 001; oraz rocznik 06.91
szerokosc 19mm ilosc zebow 147 dlugosc 1176mm

...................................................................................................................................... <ok>

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 gru 2010, 19:36

Wracając do tematu i aukcji czy firma SNR .

Cytat z aukcji "ZESTAWY ZAWIERAJĄ PRODUKTY RENOMOWANYCH EUROPEJSKICH PRODUCENTÓW -SKF, INA FAG, MXG, RUVILLE, DAYCO, GATES, CONTITECH, JC PREMIUM, FEBI, MEYLE"

Czyżby wałek?

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 12 gru 2010, 19:37

ilustracja pewnie pogladowa, zreszta na samym dole listy tak tez pisze, ale masz tam tez opis na ilustracji iz pasek ma 147 zebow wymiary zebow, ale ogolnie to opis aut jest jakis niezbyt zgodny z tym do czego zeczywiscie ten pasek naprawde pacoje...

Awatar użytkownika
primo121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 19 lis 2010, 19:21
Lokalizacja: LUBLIN LKR

Post autor: primo121 » 12 gru 2010, 21:33

Kolego troll oslo, ja przecież napisalem że "ale jednak nie podejdą,"
I chodzilo mi że do NG nie ma jednego i koniec.....

Spotkalem się z tym że jeden ma 142 a drugi 147 zębów i jeden i drugi jest do 2.3 NG.

i orientacyjnie podalem różnice ponieważ nie pamiętam czy 145 i 147 czy 142 i 147.

Przyznam Ci racje w jednej kwestii że przeoczylem twojego poprzedniego posta.....

Kolega ode mnie z okolic szukal i szukal jak najtaniej do Ng rozrządu.

I znalazl ale pomylony cosbyl i mu pasek inny przyszedl i rolka nie pasowala.

Auto rozkrecone, i musial to zwrócic spowrotem i za wysylke zaplacil jeszcze i pojsc do sklepu i kupic za 500 zl...

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 12 gru 2010, 21:56

no masz racyje...
widac tez niedoczytalem czasami tak mam i z pisownia i czytaniem po polsku...

a z tym zamawianiem to tez jak kupowalem tego caba co teraz mam dostalem kompletny rozrzad z pompa w bagazniku gostek niemial czasu wymienic...
wiec ja sie za to zabralem auto rozkrecone pompa zciagnieta i zonk... to co dostalem z autem to wlasnie pasek 147 rolka ktorej w moim aucie nigdzie nie ma i pompa bez owalnych otworow na sruby mocojace, czyli zestaw do nowszej wersji silnika ng,
wiec zlozylem zpowrotem stare smieci i dwa dni czekalem na nowy pasek rolke "wspomagajaca2(nie wiem jak po polsku na nia sie mowi) pompy nie wymienialem bo moja jeszcze pociagnie, wymienilem tylko o-ring, a klamoty kture dostalem z autem leza mi niepotrzebne i wyrzocic szkoda .....

Awatar użytkownika
comd89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 02 wrz 2010, 08:30
Lokalizacja: TOS

Post autor: comd89 » 12 gru 2010, 21:57

To cie moge kolego pocieszyc troche ze wszystkie R5 taka maja te 2.0 też bo i ja mialem taka przygode wlasnie z paskiem w mojej starej 90 :) ale najlepiej to zdjac oslone spojrzeec na nr na pasku i wtedy wiesz na czym stoisz:)

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 12 gru 2010, 22:05

tzn, jakbym sam zamawial to wiedzialbym ze do mojego to 142, to juz moje 5 NG wiec juz przerabialem kilka rozrzadow i na pierwszej coupejce wlasnie sie naciolem ale tylko na pasek bo reszte dobralem dobra, w ostatniej coupe mialem juz napinacz chydrauliczny i dluzszy pasek, ale skoro czesci dostalem z autem nie zagladalem do pudelek tylko odrazu do do dziela... rowniez dobrze mogly byc tam zamiast czesci cegly hi hi hi...

Awatar użytkownika
primo121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 19 lis 2010, 19:21
Lokalizacja: LUBLIN LKR

Post autor: primo121 » 12 gru 2010, 22:08

A powiem wam że oni w tych sklepach to się wogóle nie znają....
Kumpel wlasnie zamowil, przyszlo .
ty nie to ale nie wiedzial.,
Rozkręcil i nie dosc ze na wymiane nie mieli tego co potrzeba to jeszcze nie chcieli zwrotu...

a mialem szczescie bo kupując Audi sprzedawca już mial zmieniac rozrzad i wszystko gotowe mialem za 200 zl.... (w sklepie 500)

A żeby nie mieć przypalu to pojechalem do motoryzacyjnego i mi tam w bazie sprawdzili jaki co i jak , ja popatrzyl , zapamietalem i powiedzialem "dziękuję, to ja przemyślę i przyjadę zamowić"

Chodzilo mi o to żeby zerknąć bez rozęcania czy to wszytsko co mam bedzie pasowac....

i dopiero wzialem sie za wymiane...

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 12 gru 2010, 22:15

wiesz jak mojego rozebralem to podjechalem do servisu audi i tam tez nie rozumieli czemu zestaw ktory ma nie pasoje, wg nich powinien, nie mialem sily z nimi dyskutowac bo wg mnie to glamby zero inicjatywy i checi sprawdzenia, zamowilem u innego dostawcy i pasi...
wiesz to z zabieraniem sie za rozkrecanie to u mnie troche schiza zawodowa...
w pracy mowia iz nawet jakbym kupil calkiem nowe auto to i tak bym przez pierwsze 3 tyg je poprawial po fabryce...

moje drugie porsche robilem 2 lata i i tak jak sie nim rozwalilem to nie bylo dokonczone, chodz wg innych co nim mieli okazje sie przejechac nie bylo juz co w nim wymieniac..

tak samo z paskiem jakos zachcialo mi sie zostac w pracy na warsztacie i z nudow go wymienic...

wczoraj wymienilem uszczelki w ng bo mialem komplet kture lezaly juz u mnie od roku i szkoda by sie zestarzaly nieurzyte..a tym co byly na aucie nic nie bylo...
ma jeszce zestaw do wydechu ale niezdazylem i chyba odpuszcze bo sruby nie wygladaja najlepiej..

dobra smiece temat.....

Awatar użytkownika
comd89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 02 wrz 2010, 08:30
Lokalizacja: TOS

Post autor: comd89 » 12 gru 2010, 22:20

Nie smiecisz kolego bo tez mialem tak kilka razy ze ide kupuje czy do Golfa 1.9 popularnego TDI czy do mojej Audi 1.6 i w 50% nie to mi dali a do sklepu mam 25 kilometrow i jechac sie klucic z znimi tak to jest jak sie posadzi kogos po zawodowce przed kompem co sie uczyl naprawy maluchów:(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl