Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0 6A] Falowanie obrotów

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
indyjr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 03 cze 2008, 12:47
Lokalizacja: Wrocław

[B3 2.0 6A] Falowanie obrotów

Post autor: indyjr » 11 gru 2010, 15:06

Panowie, pomocy.

Od roku walczę z samochodem mojej żony. Wymieniłem i sprawdziłem już prawie wszystko i efekty są mizerne.

Objawy:

1.Nierówne obroty na biegu jałowym:
-na silniku zimnym skoki od 500-1200 (pod obciążeniem, przy hamowaniu największy skok),
-na ciepłym również skoki, ale mniej odczuwalne, jednak w korkach - praca nierówna.

2.Częste braki mocy przy przyśpieszaniu, dławienie się silnika (to w jakimś stopniu usuwa wzbogacenie mieszanki, ale wtedy brak skali na analizatorze spalin).

3.Kolosalne spalanie, ostatnio oscylujące w granicach 35l/100km.

Dodam iż komputer wyświetla tylko jeden błąd - 2342 - sonda lambda, oczywiście wymieniłem ją na nową, ale nic się nie zmieniło, może taka ta nowa jest dobra (zamiennik z Bosala). Wszystkie inne części które wyświetlał błędnie zostały wymienione na nowe, oryginalne Boscha, a było tego niemało. Jedyne co udało mi się osiągnąć to to że auto przestało gasnąć na zimnym silniku, wszystkie inne objawy pozostały, a nawet się nasiliły.
Wszystkie parametry mierzalne w tym samochodzie są w zasadzie książkowe, zapłon, zawartość CO w spalinach, napięcia czujników, etc. Ciśnienia na wszystkich czterech cylindrach równe, po 12,8, jota w jotę.
Ostatnio zmieniony 11 gru 2010, 15:51 przez indyjr, łącznie zmieniany 1 raz.

gibgibon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 02 cze 2010, 17:30
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gibgibon » 12 gru 2010, 19:50

U mnie było dokładnie tak samo. Wczoraj wymieniłem przepływomierz i obroty przestały falować, nie wiem jak z tym kosmicznym spalaniem bo zrobiłem to dopiero wczoraj ale wymiana przepływomierza na falujące obroty pomogła także polecam wymienić, ja zapłaciłem 250 za używke. Mam silnik 3A czyli podobny.

Awatar użytkownika
indyjr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 03 cze 2008, 12:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: indyjr » 13 gru 2010, 21:18

Zobaczymy. Jutro przychodzi do mnie nowa nieklejona guma do dolotu i nowa lambda, jak to nie pomoże, zakupie przepływomierz.

SOLEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 28 lip 2007, 14:09

Post autor: SOLEK » 24 gru 2010, 00:39

No i jakie efekty
u mnie tez spalanie 20l/100

maniekma1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 11 lis 2010, 21:10
Lokalizacja: wołów

Post autor: maniekma1 » 24 gru 2010, 09:24

ja tez mam ten sam silnik i tez mi skacza obroty no i spalanie jest oczywiscie 20l nawet i wiecej. jak uda ci sie rozwiazac problem to napisz. pozdro

Awatar użytkownika
indyjr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 03 cze 2008, 12:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: indyjr » 24 gru 2010, 13:25

Lipa. Wymieniłem gumę doprowadzającą powietrze od przepływomierza do przepustnicy, wymieniłem lambdę na kolejną i nic. Za samochodem chmura dymu, osiągi nędzne a spalanie przerażające. Włożyłem już w to auto tyle pieniędzy, że strach liczyć.
A jeśli chodzi o spalanie - to kiedyś nawet jak gasła na wolnych to paliła około 13l po mieście, moja 90NG pali 11, ojca C4 -2.6 w automacie i z klimą (czyli oprócz quattro najbardziej paliwożerne) pali w zimowych wrocławskich korkach do 18l. Więc spalanie w 6A rzędu 25-35 litrów po mieście nie wydaje mi się dopuszczalne.
A jeszcze jedno - żeby auto w ogóle jakoś jechało musi mieć bogatą mieszankę, naprawdę bogatą. Jak jeździło naprawdę szybko to nie mieściło się na skali analizatora :(

Chyba pójdzie do żyda, bo po roku kombinowania skończyły mi się pomysły, a żona nie ma auta...

gibgibon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 02 cze 2010, 17:30
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gibgibon » 24 gru 2010, 13:33

A próbowałeś może wymienić ten przepływomierz?

SOLEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 28 lip 2007, 14:09

Post autor: SOLEK » 25 gru 2010, 00:11

Sprobuj moze skontaktowac sie z wojtkiem 26 (moderator) jest z jeleniej góry moze on cos doradzi

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 25 gru 2010, 01:57


Awatar użytkownika
indyjr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 03 cze 2008, 12:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: indyjr » 25 gru 2010, 10:34

gibgibon pisze:A próbowałeś może wymienić ten przepływomierz?
Nie. To jedyna rzecz jakiej nie wymieniłem. Ani przepływomierza, ani zaworu który się na nim znajduje. Jednak podczas sprawdzania wszystko zachowuje się jak należy, a sam przepływomierz działa delikatnie i mieści się w fabrycznych wskazaniach. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że z tych grubych części zawsze wymienia się używkę na używkę i nigdy nie ma pewności czy ta "nowa" część też jest w pełni sprawna. Komputer nie wyświetla już żadnych błędów.
A i ostatnio zaczęła jeszcze zalewać świece paliwem, także jak postoi po nocy to nieraz jeden garnek nie funga, trzeba ją troszkę podgrzać na 2500 obrotów.

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 25 gru 2010, 20:47

To nie wina przeplywomierza tylko zle ustawionej mieszanki paliwa wzgledem powietrza. Jesli nie wiesz o co chodzi w tym calym ke-motronic to polecam skontaktowac sie ze specem w linku, ktory podalem 2 posty wyzej. U mnie predzej spalanie wynosilo wiecej niz 14L w miescie auto mialo mula kopcilo z wydechu i falowaly obroty. Po odwiedzinach u specjalisty auto nabralo mocy spalanie spadlo i na jalowym rowno trzyma obroty :-D

SOLEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 28 lip 2007, 14:09

Post autor: SOLEK » 25 gru 2010, 21:13

a wiesz co bylo robione?

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 27 gru 2010, 18:14

Czyszczenie dolotu z benzyny, krokowca, ustawienie dawki paliwa, regulacja krokowca, wymiana czujnika spalania stukowego, sprwadzenie szczelnosci dolotu, ustawienie klapki przeplywomierza, sprawdzenie wtryskiwacza rozruchowego. Po tym wszystkim autko nabralo wigoru i nie ma problemów z paleniem w zimowe poranki.

nitromek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 26 lut 2008, 12:21
Lokalizacja: WOT Otwock

Post autor: nitromek » 27 gru 2010, 18:45

Ja mam ten silnik, tylko z tego co kojarzę to nie da się go podłączyć pod komputer, tylko wybłyskać lampą, na pewno masz ten silnik?

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 27 gru 2010, 19:32

nitromek, nie mam tego samego silnika ale ten sam uklad wtryskowy a o niego tutaj chodzi. Ten wtrysk nie jest wcale awaryjny trzeba tylko wymieniac filtr powietrza na markowy i na czas no i nie lac lipnego paliwka i ogolnie o to dbac i nie pchac sie w gaz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl