[80 B4 ABT]Stuki na zimnym silniku jak diesel
U mnie jest podobnie, zrobiłem pół silnika i nic nie pomogło. Dałem sobie spokój.king86 pisze:To mogą być luzy na sworzniach tłokowych-
Słaba jakość ale co nieco słychać http://www.youtube.com/watch?v=qzcL745_qUA
Tak to słychać w moim ABT dodam że zregenerowana cała głowica (cała) + zmienione pierścienie tłokowe .
Ten stukot słychać też jak silnik ma ciężko tzn. np. podczas szybkiego wciśnięcia pedału przyśpieszania - głośne stuki gdy zimny "troszeczkę" ciszej jak się rozgrzeje .
Ja już dałem sobie spokój - wyjdą tłoki bokiem to wstawię drug :mrgreen: .
Na razie audiczka jeździ , a ja już praktycznie nie zwracam uwagi na ten klekot .
Ostatnio na parkingu gościu pytał ile pali ten diesel'ek <ok>
co do stukow to kiedy wymieniany byl olej od wspomagania ? i czy te stuki nie pochodza z pompy od wspomagania
jak sprawdzic
--rano przed odpaleniem sciagnac pasek klinowy od wspomagania
w moim przypadku pomogla wymiana oleju od wspomagania <ok>
______________
A ja sie upieram przy swoim jak pisalem wczesniej.
w mojej niuni przy-20 -29 tak walilo ze az wstyd ok.1km. jazdy i cichlo
latem praktycznie problem byl niezauwazalny do momentu gdy temperatura zchodzila +12 i
w dol problem dawal o sobie znac
Zaznacze ze moja lala ma juz nakrecone 388tys.km.i jedyny mankament to konczase sie sprzeglo ale3 latka juz sie rozlatuje i nie moze :mrgreen:
A co do walka posredniego to niewiem gdyz nie widac i nie slychac./
najwazniejsze to zlokalizowac zrudlo halasu i wtedy dokladnie osluchac
jak sprawdzic
--rano przed odpaleniem sciagnac pasek klinowy od wspomagania
w moim przypadku pomogla wymiana oleju od wspomagania <ok>
______________
A ja sie upieram przy swoim jak pisalem wczesniej.
w mojej niuni przy-20 -29 tak walilo ze az wstyd ok.1km. jazdy i cichlo
latem praktycznie problem byl niezauwazalny do momentu gdy temperatura zchodzila +12 i
w dol problem dawal o sobie znac
Zaznacze ze moja lala ma juz nakrecone 388tys.km.i jedyny mankament to konczase sie sprzeglo ale3 latka juz sie rozlatuje i nie moze :mrgreen:
A co do walka posredniego to niewiem gdyz nie widac i nie slychac./
najwazniejsze to zlokalizowac zrudlo halasu i wtedy dokladnie osluchac
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jeśli poszukać w starszych postach to kolega Danek też wsadził masę kasy w głowicę ABT żeby pozbyć się stuków a te jak na złość zostały.
U mnie w ABC jest na odwrót na zimnym chodzi ciszej a na rozgrzanym stuka szczególnie w lewej głowicy.
Znajomy robił remont w jakimś fordzie, zmienił pierścionki bo brał olej i a ubytki chyba uzupełniał tylko moto-doktorem. Chodził cicho na doktorach a na czystym oleju już zaczęło stukać w głowicy na wolnych obrotach.
U mnie w ABC jest na odwrót na zimnym chodzi ciszej a na rozgrzanym stuka szczególnie w lewej głowicy.
Znajomy robił remont w jakimś fordzie, zmienił pierścionki bo brał olej i a ubytki chyba uzupełniał tylko moto-doktorem. Chodził cicho na doktorach a na czystym oleju już zaczęło stukać w głowicy na wolnych obrotach.
W moim przypadku stuki pochodzą z bloku silnika - głowica pracuje cicho - wszystko wskazuje na to że są to luzy na sworzniach tłokowych lub luźne tłoki w cylindrach. Pierścienie wymieniałem bo brał mi olej, teraz oleju nie bierze a stuka dalej ...
Link dzisiejszy film ----> Pierwsze odpalenie po weekendzie(2 dni nie uruchamiany) silnik zimny- temperatura powietrza -7 stopni C. Obroty poniżej 2000obr/min.
------> http://www.youtube.com/watch?v=L__Rivmfphs
Link dzisiejszy film ----> Pierwsze odpalenie po weekendzie(2 dni nie uruchamiany) silnik zimny- temperatura powietrza -7 stopni C. Obroty poniżej 2000obr/min.
------> http://www.youtube.com/watch?v=L__Rivmfphs
[80 B4 ABT]Stuki na zimnym silniku jak diesel
Silnik chodzi podobnie jak u ciebie matti87 lecz sam start jest o wiele lepszy na dotyk , a jeżeli chodzi o to co robiłem w silniku to praktycznie niewiele bo niewiadomo jakiego mechanika słuchać najlepiej całą kapitalke i nikt nie da gwarancji że klekotu nie będzie.Wymieniłem popychacze lecz nie potrzebnie ponieważ na tamtych było to samo i oczywiście olej i filtry na czas.Tobie king86 pracuje super , ale chyba sobie odpuszczę z tym silnikiem ponieważ bardzo wielu z was ma podobny problem jak jeszcze będą jakieś pomysły to piszcie
ja w swoim od poczatku 6.5 latek i poprzednim 80 B3 1.8s NE TYLKO I WYLACZNIE MOBILLmatti87 pisze:moje audi gdy go kupiłem było prawdopodobnie po kapitalce silnika i dalej klekot ..
wiecie może jaki olej najlepiej zalać do takiego silnika ? może ten klekot trochę ucichnie
polsyntetyk 10W-40 JESLI DOBRZE PAMIETAM OZNACZENIA
A gdy pojawja sie problem poboru oleju rzedu 500--700 mil/1000km zalecam wymiane uszczelniaczy na zaworach ale to przy przebiegu220/280tys,km zalezne od uzytkowania