Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi 80 B4 1Z] Mega ciśnienie w układzie chłodniczym?

ODPOWIEDZ
dareiws
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 10 gru 2010, 00:43

[Audi 80 B4 1Z] Mega ciśnienie w układzie chłodniczym?

Post autor: dareiws » 10 gru 2010, 01:28

Witam wszystkich. Przeglądam od kilku godzin różne posty i nic. Problem polega na tym ze od pewnego czasu zaczęło wyrzucać płyn chłodniczy nie wiadomo którędy. Po przeglądnięciu kilku tematów podejrzewam kruciec, ale to nie wszystko. Odkąd zaczęła sie zima nie moge uzyskać temp. 30 km przy temp -1 ze średnią prędkościa 80km/h i przysłoniętą chłodnicą a wskaźnik pokazał jakieś 70 stopni i nadal zimno w samochodzie. I najciekawsze po przejechaniu nawet krótkiego odcinka i pozostawieniu auta wytwarza sie ogromne ciśnienie w obiegu. Nie możliwe jest ściśnięcia węża. Wymieniony został korek zbiornika wyrównawczego, 2x wymieniony termostat i nic. Proszę o pomoc

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 10 gru 2010, 02:15

Termostat puszcza? Nagrzewnica do przepłukania. Układ do odpowietrzenia.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 gru 2010, 09:28

dareiws pisze:po przejechaniu nawet krótkiego odcinka i pozostawieniu auta wytwarza sie ogromne ciśnienie w obiegu. Nie możliwe jest ściśnięcia węża. Wymieniony został korek zbiornika wyrównawczego, 2x wymieniony termostat i nic.
Obawiam się że to
percevalle pisze:Termostat puszcza? Nagrzewnica do przepłukania. Układ do odpowietrzenia.
nic tu nie pomoże ,wg.mnie czeka cię zwalanie głowicy i wymiana uszczelki pod nią :-/

dareiws
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 10 gru 2010, 00:43

Post autor: dareiws » 10 gru 2010, 12:13

Układ był odpowietrzany, termostat działał, nagrzewnica wymieniana. Myślisz że uszczelka ma coś wspólnego z tym ciśnieniem? Ostatnio w innym aucie zmieniałem po sie rozpadła ale nie było żadnych problemów oprócz małej utraty mocy, a tu autko jeździ bez zarzutów tylko nie grzeje no i to ciśnienie które nie zejdzie jeśli nie odkręce korka.

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 10 gru 2010, 12:57

A z czegoś te ciśnienie musi się brać a ono bierze się z sprężonego powietrza z cylindra przez walnięta uszczelkę lub pękniętą głowicę

swistak3171
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 20 paź 2009, 20:51
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: swistak3171 » 10 gru 2010, 13:11

Witam może też być słabo drożna chłodnica

dareiws
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 10 gru 2010, 00:43

Post autor: dareiws » 10 gru 2010, 13:28

No to jednak biorę się za ściąganie głowicy.. Dzięki panowie za porady :)

Awatar użytkownika
McCoob
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 10 cze 2009, 15:57

Post autor: McCoob » 11 gru 2010, 15:12

Jak odkręcisz korek od zbiorniczka i przegazujesz to lecą bąbelki? Dymi na biało? Nie ma białego w oleju?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 11 gru 2010, 15:27

swistak3171 pisze:Witam może też być słabo drożna chłodnica
W Audi 80 niedrożna chłodnica nie wpływa na niedogrzanie samochodu. Pierw chłodziwo w małym obiegu dociera do nagrzewnicy abyś miał cieplutko w środku :-) a później termostat się otwiera i chłodziwo płynie na nagrzewnicę i chłodnicę.
McCoob pisze:Nie ma białego w oleju?
Nie musi być białe w oleju. Płyny mogą się nie mieszać, bo może być np. krzywa głowicy i kompresja będzie szła w płyn chłodniczy jedynie.


Głowica krzywa bądź pęknięcie w niej i kompresja idzie w płyn. Nie grzeje, bo układ wiecznie zapowietrzony kompresją i do nagrzwnicy nie dociera chłodziwo. Dziwi mnie jedynie niska temp... albo czujnik uwalony albo nie wiem. Ja jak miałem krzywą głowicę to nie miałem ogrzewania ale temp. na wskaźniku 100*C.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl