[80 B3 1,8 PM]Umarł silnik
[80 B3 1,8 PM]Umarł silnik
witam.mam taki problem że po przejechaniu kilku kilometrów silnik jakby zaczął się dławić.zatrzymałem się,dałem luz i jak obroty były powyżej 2000 to było ok jednak jak gdy puszczałem gaz to chciał zgasnąć aż w końcu zgasł.od tej pory nie mogę go uruchomić.sprawdzałem iskrę i jest.paliwo nie wiem czy dochodzi bo nie wiem jak sprawdzić.kiedyś też tak miałem i to dzieje się po przejechaniu kilku kilometrów ale trzymając go na wysokich obrotach po kilku kilometrach wracało do normy.dziś jednak musiałem być holowany do domu:(i mam pytanie co jest tego przyczyną?co sprawdzić?pozdrawiam.
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Może zalewa go paliwem co sugerowałoby sprawdzenie sondy lambda (czujnik wkręcony w kolektor). Tam nie ma się co zepsuć cały układ to podstawka wtryskowa. Jeśli chcesz zobaczyć czy daje paliwo to odkręć klapę od filtra i zobacz czy wtryskiwacz podaje paliwo (to widać) podczas kręcenia rozrusznikiem. Sugerował bym również sprawdzenie rozrządu gdyż przeskoczenie o jeden ząbek może dużo zmienić. Powiedz na początek ile ci spala jak działa.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ja w swoim "PM" miałem tak dwa razy. Proponuję sprawdzić:
1. Czy nie jest spalony bezpiecznik od pompy paliwa "kraft pumpe" chyba bezp.nr."14";
2. Następnie czy po przekręceniu kluczyka "za bziuka" Ci pompa paliwa;
3. Czy nie upalił się któryś z przewodów zapłonowych/wypalił palec rozdzielacza (looknij od razu na szczotkę od kopułki - taki mały czarny węglik)
4. Podmienił/wymienił ewentualnie czujnik temperatury (ten co daje inf. do sterownika silnika krokowego). Z doświadczenia wiem, że z pozoru nie winny krokowiec, może unieruchomić całkowicie silnik (będzie zalewało świece).
W tym silniku nie ma zbyt wielkiej filozofii.
1. Czy nie jest spalony bezpiecznik od pompy paliwa "kraft pumpe" chyba bezp.nr."14";
2. Następnie czy po przekręceniu kluczyka "za bziuka" Ci pompa paliwa;
3. Czy nie upalił się któryś z przewodów zapłonowych/wypalił palec rozdzielacza (looknij od razu na szczotkę od kopułki - taki mały czarny węglik)
4. Podmienił/wymienił ewentualnie czujnik temperatury (ten co daje inf. do sterownika silnika krokowego). Z doświadczenia wiem, że z pozoru nie winny krokowiec, może unieruchomić całkowicie silnik (będzie zalewało świece).
W tym silniku nie ma zbyt wielkiej filozofii.
Sprawdz tą pompe paliwa, jeśli działa to wymien filtr paliwa:)
Jeśli nie pomoże to radziłbym zobaczyć do zbiornika czy nie ma syfu, czy nic nie zatkało tego sitka co jest przy pompie, miałem tak kiedyś w escorcie:)
Zobacz też przeaźnik od pompy po przekręceniu stacyjki powinno być go słychać Takie cyyk, U mnie jest on na przegrodzie ogniowej.
Pozdro <ok>
Jeśli nie pomoże to radziłbym zobaczyć do zbiornika czy nie ma syfu, czy nic nie zatkało tego sitka co jest przy pompie, miałem tak kiedyś w escorcie:)
Zobacz też przeaźnik od pompy po przekręceniu stacyjki powinno być go słychać Takie cyyk, U mnie jest on na przegrodzie ogniowej.
Pozdro <ok>
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
witam.dziś udało mi się go odpalić i na ssaniu było ok,ale jak się rozgrzał to tak jakby nie miał wolnych obrotów więc trzymałem go na obrotach około 1500 i jak momentalnie wcisłem gaz to się dławił ale po chwili przeszło gdy wchodził na obroty powyżej 1500.jednak gdy go zgasiłem znowu nie mogę go odpalić.to na pewno nie wilgoć bo cały czas tu pada a stawiam na brak wolnych obrotów po wyłączeniu się ssania tylko co może być tego przyczyną?pozdrawiam.
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
witam.dzięki za wszelkie podpowiedzi ale najpierw sprawdziłem i przeczyściłem wszystkie styki w elektryce i auto pali :-)któryś z pewnością źle działał jednak teraz cały czas włączony jest wentylator chłodnicy i nie chce się wyłączyć po tym jak temperatura płynu spadła(auto stało całą noc)i nie wiem co teraz z tym fantem zrobić.wsiadam rano do auta przekręcam kluczyk a tu włącza się od razu wentylator.co teraz?pozdrawiam
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
To narazie wyjmij kostkę z czujnika (znajduje się z lewej strony w chłodnicy na samym dole)TOMIMOSS pisze:witam.dzięki za wszelkie podpowiedzi ale najpierw sprawdziłem i przeczyściłem wszystkie styki w elektryce i auto pali :-)któryś z pewnością źle działał jednak teraz cały czas włączony jest wentylator chłodnicy i nie chce się wyłączyć po tym jak temperatura płynu spadła(auto stało całą noc)i nie wiem co teraz z tym fantem zrobić.wsiadam rano do auta przekręcam kluczyk a tu włącza się od razu wentylator.co teraz?pozdrawiam
i będziesz musiał wymienić ten czujnik.