Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9tdi] SZALONY STOPIEŃ SPRĘŻANIA???

Tommek261
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 24 maja 2009, 21:39
Lokalizacja: Poznań

[80 B4 1.9tdi] SZALONY STOPIEŃ SPRĘŻANIA???

Post autor: Tommek261 » 10 gru 2010, 20:35

Witam wszystkich.
Dzisiaj zmierzyłem sobie ciśnienie sprężania w Audi.
SZOK

38Barów?
Czy to możliwe?

Wczęśniej mierzyłem merca 2.0d to pokazywał 24bary.

Czy wskaźnik nawalił?

Co mówicie?

[ Dodano: 2010-12-10, 20:55 ]
i jeszcze jedna ciekawostka do dzisiaj miałem spalone 3 świece żarowe a ta cholera zapalała przy minus -10c...raz za pierwszym raz za drugim razem....to chyba jaja jakieś.
Trochę po odpaleniu nim rzucało nierówno i dlatego postanowiłem skoczyć do kolegi na warsztat.
Czegoś tu nie rozumiem.
Takie rzeczy tylko w ERZE chyba.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Re: [80 B4 1.9tdi] SZALONY STOPIEŃ SPRĘŻANIA???

Post autor: gibaj » 10 gru 2010, 21:56

i jeszcze
jedna ciekawostka do dzisiaj miałem spalone 3 świece żarowe a ta cholera zapalała przy minus -10c...raz za pierwszym raz za drugim razem....to chyba jaja jakieś.
Trochę po odpaleniu nim rzucało nierówno i dlatego postanowiłem skoczyć do kolegi na warsztat.
Czegoś tu nie rozumiem.
Takie rzeczy tylko w ERZE chyba.
[/quote]TDI odpali bez świec a TD już nie :mrgreen:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 gru 2010, 22:06

Tommek261 pisze:Witam wszystkich.
Dzisiaj zmierzyłem sobie ciśnienie sprężania w Audi.
SZOK

38Barów?
Czy to możliwe?
To masz wyższe niż w nówce z fabryki ;-) pewnie mierzyłeś na ciepłym silniku :mrgreen: mierzymy na zimnym silniku ,ale nie na namarzniętym tylko najlepiej przy ok.20-30 stopniach
Tommek261 pisze:i jeszcze jedna ciekawostka do dzisiaj miałem spalone 3 świece żarowe a ta cholera zapalała przy minus -10c...raz za pierwszym raz za drugim razem....to chyba jaja jakieś.
a to jak gibaj, pisze normalne
gibaj pisze:TDI odpali bez świec a TD już nie
Zdrowy tdi odpali ze spalonymi wszystkimi i w mróz tyle że ciut dłużej trzeba pokręcić i koślawo chodzi przez chwilę po odpaleniu.Co niektórzy z nie wiedzy ,przeceniają przydatność świec żarowych przy odpalaniu w tdi ,szczególnie przy temp.powyżej zera ,gdzie w zasadzie nie grzeją wcale ...sory grzeją przez ułamek sekundy poniżej 5 stopni na plusie ;-)

Tommek261
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 24 maja 2009, 21:39
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Tommek261 » 11 gru 2010, 13:04

Tak mierzyłem na ciepłym ale nie gorącym taka miał temperature że głowice można było dotknąć ręką i ciepełko było odczuwalne.
To w sumie nie wiem jaka temperatura.

Chyba bede sie przychylał do tego że zegar walnięty.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 gru 2010, 23:56

Tommek261 pisze:Tak mierzyłem na ciepłym ale nie gorącym taka miał temperature że głowice można było dotknąć ręką i ciepełko było odczuwalne.
To w sumie nie wiem jaka temperatura.

Chyba bede sie przychylał do tego że zegar walnięty.
Na ciepłym mogło tyle być ,jak głowica była ciepła to tuleja ,tłoki i pierścienie były bardzo ciepłe ;-)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 12 gru 2010, 00:15

MUNIOR pisze:
Tommek261 pisze:Tak mierzyłem na ciepłym ale nie gorącym taka miał temperature że głowice można było dotknąć ręką i ciepełko było odczuwalne.
To w sumie nie wiem jaka temperatura.

Chyba bede sie przychylał do tego że zegar walnięty.
Na ciepłym mogło tyle być ,jak głowica była ciepła to tuleja ,tłoki i pierścienie były bardzo ciepłe ;-)

Dodatkowo olej mógł dobrze uszczelniać między blokiem a pierścionkami.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 12 gru 2010, 19:49

im zimniejsze powietrze zasysane przez silnik i wyższa temperatura silnika tym wyższe będzie ciśnienie sprężania, dodatkowo jak zdrowy akumulator i ciepły olej to szybciej kręci i też ciśnienie będzie wyższe

Tommek261
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 24 maja 2009, 21:39
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Tommek261 » 12 gru 2010, 23:17

To co panowie mówicie,,na zimnym mierzyć?czy jak bo już nie wiem.

fredi99vv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 324
Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie

Post autor: fredi99vv » 13 gru 2010, 08:18

Nie widze w tym nic dziwnego.Pozatym stopień spreżania to delikatnie mówiac nie ciśnienie sprężania :idea:

Tommek261
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 24 maja 2009, 21:39
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Tommek261 » 13 gru 2010, 10:49

Czyli?
W czym różnica?
Oświeć mnie.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 13 gru 2010, 12:30


MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 gru 2010, 14:14

Tommek261 pisze:To co panowie mówicie,,na zimnym mierzyć?czy jak bo już nie wiem.
Na zimnym ,na zimnym ,ale nie namarzniętym ,silnik moze być "letni "ale nie gorący ,choć najlepiej mierzyć latem przy temp.otoczenia ok.20 stopni .
fredi99vv pisze:Nie widze w tym nic dziwnego.Pozatym stopień spreżania to delikatnie mówiac nie ciśnienie sprężania :idea:
ale przecież cały czas mowa o ciśnieniu sprężania ,nie wiem skąd kolega wytrzasnął stopień sprężania :shock: ,nikt tu o stopniu spręzania nawet nie wspomniał ;-)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 13 gru 2010, 14:45

MUNIOR pisze:nikt tu o stopniu spręzania nawet nie wspomniał ;-)
Zobacz nazwę tematu.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 gru 2010, 14:53

aldi pisze:Zobacz nazwę tematu.
Kolega pisze o tym że mierzył ciśnienie sprężania ,bo stopnia sprężania raczej nie mógł ;-) a że żle zatytułował temat...ot błahostka , nie czepiajmy sie szczegółów :mrgreen:

Tommek261
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 24 maja 2009, 21:39
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Tommek261 » 16 gru 2010, 09:43

OK. Dzięki za info panowie. <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl