Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Coupe 2.3 20V quattro] Jak powino działąć qattro?

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
maslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 20 sty 2007, 22:04
Lokalizacja: Oława

[Coupe 2.3 20V quattro] Jak powino działąć qattro?

Post autor: maslo » 22 sty 2007, 08:05

To mój pierwszy post na tym forum wiec na początek chciałbym wszystkich serdecznie powitać.

Otóż kupiłem Audi 80coupe jakieś 3dni temu Mam wiele pytań jak ono powinno działać.
Opisze jak działa to u mnie:
1.Włączam silnik, napęd „ustawia się” tylko na 2 koła. Tak ma być?
2.Wcioskam przycisk DIFF. Przycisk podświetla się, zapala się zielona dioda, qattro działa.
3.Ruszam, po przekroczeniu prędkości ok. 30km/h dioda i przycisk gasną. Tak ma być? :-/

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 22 sty 2007, 10:33

Grunt ze wiesz co kupiles :mrgreen: :lol:

Po pierwsze nie bylo takiego modelu jak 80 Coupe, było tylko Audi Coupe :)

Co do napędu quattro to jest to STAŁY napęd na cztery koła oparty o mechnizm roznicowy Torsen, wiec w zwiazku z tym napęd na 4 koła masz cały czas :)

Przycisk DIFF to blokada tylnego mechanizmu róznicowego, po jego wcisnieciu oba tylen kola kreca sie z ta sama predkoscia obrotowa. Funkcja przydaje sie gdy trzeba wyjechac z glebokiego sniegu lub błota. Po włączeniu DIFF powinien sie jeszcze wylaczyc ABS, blokada dziala do 30km/h

PS Podeślij mi fotki swojej Coupe na maila to umieszcze na stronece o Audi Coupe http://audicoupe.sol.pl
jmm4@wp.pl

Awatar użytkownika
maslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 20 sty 2007, 22:04
Lokalizacja: Oława

Post autor: maslo » 22 sty 2007, 10:55

No sam widzisz jestem jeszcze ciemny jeśli chdzi o budowe tego samochodu.
Z moich informacji, jakie znalazłem gdzieś na stronie, też tak wynikało ale poprzedni właścićel wciskał mi, że tak nie jest i napęd na 4koła włącza się tym przyciskiem.

Co do nazwy to ja w dowodzie mam wpisane model jako 80 20V quattro. ;-)

W związki z tym, mam jeszcze jedno pytanko. Jakie oznaczenie ma mój silnik i gdze na nim szukać numerów.

Zdjęcia bede ale w przyszłym tygodniu, jak naprawie hamulce i przykręce koła :mrgreen:

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 22 sty 2007, 15:35

Dokładnie jak napisał Jimm. Napęd jest stały na 4 koła. Po wciśnieciu diff blokuje sie tylni mechanizm różnicowy. I chyba w czasie jazdy nie można tego wlaczac. Ale nie jestem pewien.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 22 sty 2007, 19:02

Oznaczenie silnika to 7A

Awatar użytkownika
marcin6666n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 05 cze 2009, 16:25
Lokalizacja: Lubelskie

Blookada DIFF

Post autor: marcin6666n » 20 lis 2009, 10:33

Witam.
Wiem że istnieje cos takiego jak mozliwośc wylączenia zabezpieczenia DIFF , żeby po przekroczeniu 30km/h nie wyłączała się blokada.
Czy jest ktoś kto posiada opis jak to zrobić?

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 23 lis 2009, 16:02

Było już setki razy.

W skrócie wyjmij tylne siedzisko i znajdziesz tam sterownik blokady - idą do niego grube gumowe przewody podciśnieniowe od tylnego mostu. Utnij biało-niebieski kabelek, który idzie do wtyczki tego sterownika i po temacie.

Awatar użytkownika
Mefiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 20 lis 2009, 01:27
Lokalizacja: Kuj-Pom

Co do przycisku diff

Post autor: Mefiu » 12 gru 2010, 14:35

Podczas jazdy zima na ubitej zaśnieżonej jezdni zapaliła sie zielona lampka i ten pomarańczowy trujkąt na przycisku. Zatrzymałem sie i prubowałem wyłączyć to lecz wyłączył się tylko ten pomarańczowy trójkat na przycisku, a zielona dioda nadal się paliła. Po wyłączeniu silnika i zabawie czyli włączaniu i wyłaczaniu przycisku zgasło. Po jakimś czasie zatrzymałem się by zobaczyć czy rozłącza po 30km.wciskam zapala się jedno i druge odrazu jade 30, 40 ,60 ,80km i nic się nie wyłacza samemu tesz się nie chciało wyłączyć. Dopiero po wyłaczeniu silnika . Jak myślicie co jest grane albo tak ma być ??????????????? :?: :-/

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3827
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 12 gru 2010, 14:39

masz nieszczelność w układzie podciśnień , oraz przyjrzyj się siłowniczkowi przy tylnim moście, bo tam też prawdopodobnie masz coś albo luźne albo przytarte.

Awatar użytkownika
KORU
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 908
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:32
Lokalizacja: EPWR

Post autor: KORU » 14 gru 2010, 21:17

maslo Popraw pisownie w nazwie tematu :-x bo pisze sie quattro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl