Witam
na wstepnie zaznaczam ze jestem calkowitym laikiem w tej dziedzinie, jest to moj pierwszy post tutaj szukalem odpowiedzi na moj problem lecz go nie znalazlem i licze na wasza pomoc
a mianowicie
mam audi 80 B4 avant 2.0E + LPG moj problem polega na tym ze mam szalejace obroty czyli odpale samochod rano w mrozie i mam obroty chyba umiarkowane 1000obr poczekam minutke, dodam gazu i obroty juz nie spadaja z 1400obr...przelacze na gaz i obroty znowu sa ok... ale to nie koniec!
moje audi jest z komputerem pokladowym czyli chwilowe spalanie itp itd., jade sobie do dziewczyny 90km/h czyli ok 2000obr, nagle widze na komputerze ze mam spalanie 3l/100km czyli cos dziwnego...puszczam gaz i mam taka sytuacje ze nagle samochod przyspiesza jakbym mu cegłe na pedal gazu wrzucil! a ja noge mam obok!
wcisne sprzeglo to nagle mam obroty na 3000obr i powoli spadaja...
czasami jest tak ze stane na poboczu, silnik wyje bo ma 3tys obrotow, wlacze na benzyne i ma 1500obr i faluje jak glupi miedzy 1500-2000obr
Prosze o jakas pomoc bo strach jezdzic...szczegolnie w zime jak ja puszczam gaz a on nagle przyspiesza ile fabryka dala... :cry:
co zrobilem w tej sprawie: jak narazie badzo dokladnie wyczyscilem silniczek krokowy, znajomy podpowiedzial mi zeby wyczyscic przeplywomierz i przepustnice
[80 B4 2.0E LPG] blokowanie gazu, szalejące obroty...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Po pierwsze napisz jaki masz silnik. Bo w profilu masz ABT a temacie piszesz o 2.0E a taki znaczek miały samochody z silnikami ABK 115KM.
Jak szaleją obroty ściśnij przewód idący do krokowca. Na gazie masz wysokie obroty bo gaz jest cały czas podawany a na benzynie jak obroty wzrosną bez otwierania przepustnicy włącza się cut-off (odcięcie wtrysku przy hamowaniu silnikiem) i obroty spadają i tak w kółko.
Jeszcze sprawdź czy nie masz nieszczelności.
To mi wygląda na uszkodzony silniczek krokowy jeśli masz ABK.Sasiad89 pisze:czasami jest tak ze stane na poboczu, silnik wyje bo ma 3tys obrotow, wlacze na benzyne i ma 1500obr i faluje jak glupi miedzy 1500-2000obr
Jak szaleją obroty ściśnij przewód idący do krokowca. Na gazie masz wysokie obroty bo gaz jest cały czas podawany a na benzynie jak obroty wzrosną bez otwierania przepustnicy włącza się cut-off (odcięcie wtrysku przy hamowaniu silnikiem) i obroty spadają i tak w kółko.
Jeszcze sprawdź czy nie masz nieszczelności.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Bo większość mechaników umie co najwyżej zobaczyć i skasować błędy.Sasiad89 pisze:powiedzial mi ze to nie ma sensu bo to stare auto i za duzo z kompa nie mozna wyczytac...
Można i dobrze by było sprawdzić jakie wartości przekazuje: przepływomierz, czujnik położenia przepustnicy oraz czujnik temperatury wody.
W download są tabele z poprawnymi wartościami dla ABK na obrotach biegu jałowego. Tylko