Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9TD AAZ] Auto nie odpala - prąd jest, paliwo też...

ODPOWIEDZ
RayvenPL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:43

[80 B4 1.9TD AAZ] Auto nie odpala - prąd jest, paliwo też...

Post autor: RayvenPL » 12 gru 2010, 19:47

Witam,

Problem zaczął się wczoraj. Auto rano zapaliło bez problemów. Koło południa też. wieczorem, po kilku godzinach postoju - kicha. Chełtałem i chełtałem rozrusznikiem - wreszcie złapało i, co ciekawe, zapaliło z wielkim rykiem. następnie obroty wróciły do normy. Przejechałem się kawałek żeby sprawdzić czy go nie muli albo nie przerywa - nic. Jechało jak zwykle.

Dziś rano próbuję - nic. Rozrusznik kręci, auto nie pali. Paliwo było tankowane na Lotosie jakiś czas temu i wyjeżdżone ponad pół baku bez dolewek (przy tankowaniu kapnąłem 50ml uszlachetniacza, ot tak na wszelki...). Bąbli powietrza nie ma.
Przy próbie odpalenia z rur szedł siwy dym (dosłownie - gęsty biały dym). Z rur nic nie kapie.
I ostatnie, być może najważniejsze: olej sprawdzałem jakieś 2 tyg temu - było tyle co zawsze - w normie pomiarowej :). Odkąd mam tą niunię nie wypiła mi ani kropli oleju - dosłownie.
A dziś rano - szok. Dolna kreska na bagnecie. Dekiel u góry jakiś taki zaśliniony i chyba od spodu wkoło też. Na górnym deklu, tam gdzie wlew oleju są jakieś dwa "cycki" plastikowe. Z tego co pamiętam, a czasem pod maskę zaglądam, to było tam suchutko, a teraz tłuste i oślinione jak choroba. Silnik był zawsze suchy i czysty jak łza.

Proszę o odpowiedź co mogło zdechnąć? Czy ubytek oleju świadczy o czymś konkretnie czy przyczyn może być kilka.
Czy to może być wydmuchana uszczelka pod głowicą?
Z góry dziękuję za odpowiedzi. Zaznaczam że ze mnie mechanik jak z koziej d..y trąba więc i tak warsztat murowany, ale chciałbym wiedzieć czy jest sens próbować go odpalić czy od razu na hol? Żebym go nie zatarł albo co.
Tylko najpierw akumulator naładuję bo rano tak uparcie próbowałem że go zarżnąłem.

Edit:
Rozrząd zmieniany niecały rok temu, filtr paliwa miesiąc temu, bąbli powietrza w wężykach brak. Elektryka sprawna (w ogólnym znaczeniu - szczegółowo to sie nie znam - jakieś elektrozawory czy coś). Innych płynów nie ubyło, w chłodziwie brak tłustych oczek. Nigdy z parafiną nie miałem problemów. Teraz też chlapnąłem uszlachetniacza a mróz nie przekraczał -4'C.

Edit2:
Zapomniałem wspomnieć że świece były wymieniane daaaawno, czy to może być składową problemu?
Tylko skąd ubytek oleju...

Edit3:
Czy można próbować palić na pych bez obawy o uszkodzenie czegoś?

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 12 gru 2010, 21:52

Kolego bez paniki ;-) Sprawdź co najprostsze i najtańsze. Świece żarowe - wszak to TD. Co do oleju to pewnie puściła uszczelka pod deklem zaworów i uszczelniacze przy śrubach (tych "cyckach" jak to kolega zmysłowo określił :-D ), którymi dekiel jest skręcony. Olej oczywiście uzupełnić <ok>

RayvenPL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:43

Post autor: RayvenPL » 12 gru 2010, 22:12

Chmmm, oczywiście o najprostszym to nie pomyślałem :-/ A co do oleju to fakt. Trochę spanikowałem. Dolałem może z setkę albo dwie i poziom wrócił do normy. Pewnie jak go tak kręciłem to się "rozchlapał" po silniku i nie spłynął do momentu jak sprawdzałem. Oczywiście ja Wielki Mechanik najpierw bełtałem silnikiem 20 minut a dopiero potem wpadłem na to żeby coś posprawdzać, w tym olej :-P
Uszczelka i uszczelniacze jak rozumiem do wymiany? (podkreślam że jestem zupełnym "lajkonikiem" - moja wiedza ogranicza się do tego gdzie jest najbliższy warsztat).
No i świece. A gdzie one kurcze są? Jest tutaj na forum jakiś "sam naprawiam" ze zdjęciami albo coś w tym guście? Z resztą, sam poszukam. Ale i tak warsztat bo nie mam odpowiednich kluczy. Czasu niestety też.

A za Twoją odpowiedź uprzejmie dziękuję. I dzięki za sprowadzenie na ziemię z "panika-zone" <ok>

[ Dodano: 2010-12-13, 16:55 ]
Okazało się że po pierwsze: wspomniana przez kolegę uszczelka a po drugie: jakiś kontroler czy sterownik świec (coś w tym stylu, nie zapamiętałem). Świece jak ta lala, reszta też, tylko to g....nko mnie szarpło...

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 13 gru 2010, 22:33

przekaźnik świec żarowych <ok>

Awatar użytkownika
mechatomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:10
Lokalizacja: Ostrężnica

Post autor: mechatomek » 19 sty 2011, 13:32

a ja wam powiem tyle, że poprzedniej zimy moja niunia odpalała na 1 świecy przy mrozach - 15 lub więcej, tylko musiałem 4 - 5 razy ją popiłować rozrusznikiem, oczywiście też mam AAZ

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 19 sty 2011, 18:57

mechatomek pisze:a ja wam powiem tyle, że poprzedniej zimy moja niunia odpalała na 1 świecy przy mrozach - 15 lub więcej, tylko musiałem 4 - 5 razy ją popiłować rozrusznikiem, oczywiście też mam AAZ
no to piłuj tak dalej to kupisz sobie nowy aku i rozrusznik :mrgreen:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 sty 2011, 19:38

mechatomek pisze:a ja wam powiem tyle, że poprzedniej zimy moja niunia odpalała na 1 świecy przy mrozach - 15 lub więcej, tylko musiałem 4 - 5 razy ją popiłować rozrusznikiem, oczywiście też mam AAZ
<bravo> <spoko> Tak trzymaj ,naśladownictwo niewskazane :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl