Co do twardej pracy ,to się zgodzę ,ale co ma kąt wtrysku do zużycia oleju :?: niech mnie ktos oswieci :idea: bo nie kumam tej zalezność Według mnie to albo ci się trafił trefny ten castrol ,albo ci coś silnik pić zacząłleszek_gdansk pisze:wojtunio1212 napisał/a:
A co do kątu wtrysku no to mam podejzenia ze moze byc nieodpowiedni bo motor ma twarda prace
Zacznij od sprawdzenia właśnie tego. Jeśli to nie będzie to będziemy dalej myśleć czy to nie przypadkiem coś z rzeczy które wymienił Levis
[B4 1.9TDI] Bierze olej
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Na twoim miejscu sprawdziłbym dokładnie silnik. Jeśli będzie sucho to nie szukałbym dziury w całym tylko jeździł dalej. Jeśli sytuacja będzie się nadal utrzymywać bądź co gorsza będzie jadł oleju coraz więcej to dopiero wtedy zacząłbym szukać przyczyny. Wcześniej nie ma sensu.
Kumpel miał taki motyw w Calibrze. Olej sprawdzał dość regularnie, no i jakieś tam małe ubytki były, ale bez tragedii. Kiedyś grzebiemy coś tam w garażu i sprawdziłem mu stan oleju. Sprawdzam raz, drugi i coś mi nie pasuje, bo olej nie zaznacza poziomu. Wytarłem bagnet do sucha. Wkładam, przekręcam wyciągam a bagnet jak suchy był przed włożeniem tak suchy był po włożeniu. :shock: Nawet czubek nie był zamoczony w oleju. Kumpel był w szoku bo tydzień wcześniej sprawdzał olej i było ok a zrobił w tym czasie może z 300km. Olej uzupełnił - problem już się nie powtórzył a nic nie było grzebane.
Kumpel miał taki motyw w Calibrze. Olej sprawdzał dość regularnie, no i jakieś tam małe ubytki były, ale bez tragedii. Kiedyś grzebiemy coś tam w garażu i sprawdziłem mu stan oleju. Sprawdzam raz, drugi i coś mi nie pasuje, bo olej nie zaznacza poziomu. Wytarłem bagnet do sucha. Wkładam, przekręcam wyciągam a bagnet jak suchy był przed włożeniem tak suchy był po włożeniu. :shock: Nawet czubek nie był zamoczony w oleju. Kumpel był w szoku bo tydzień wcześniej sprawdzał olej i było ok a zrobił w tym czasie może z 300km. Olej uzupełnił - problem już się nie powtórzył a nic nie było grzebane.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 11:46
- Lokalizacja: Białystok
Od tego zaczne dokładnie zobacze cały silnik.. Mam jeszcze jedno podejrzenie Mianowicie dzis pozyczyłem Audika ojcu i mówił że jak jechał to na dziurach czasami mrygała mu jakaś kontrolka dokładnie nie wie która ale mówi ze raczej od olejenia.Niedawno wymieniałem w niej czujnik cisnienia oleju,wiec moze cos sie z nim dzieje.Tylko ze dookoła niego raczej sucho :roll: A co do czarnego dymu to nie jest zle Jak sie da do podłogi to zostawi troche sadzy ale wiadomo ze w dieslu sadza osadza sie w tłumiku a pozniej jak damy do podłogi to ja wydmuchuje
i może ie zacząc ciekawa dyskusja..trepek pisze:Ależ proszę :mrgreen: Wczesny kąt wtrysku powoduje powstanie znacznie większej ilości tlenków siarki, co przekłada się na szybsze zakwaszenie oleju i jego nadmierne zużycie :mrgreen: Co za to dostanę?
W procesie spalania Zawartośc siarki w oleju napędowym przekłada sie na tworzenie tlenków siarki które z tego co mi wiadomo przekłada sie na wzrost zaniezyszczeć a nawet powstanie osadu do tego dochodzi smarowanie graniczne oleju na ściankach.
W obecnej chwili dązy sie do tworzenia ulepszonych paliw z dodatkami mającymi obnizyć poziom siarki.
Reasumując w takim razie teoretycznie jest to bardziej szkodliwe dla pierścieni które mogą sie szybciej zuzyć przy tarciu czego nastepstwem może być ich większe zuzycie..
wieć z teoretycznego pkt widzenia jest to długotrwały proces...
zakwaszenie może i nie lesz powstawanie osadu w procesie spalania mysle że tak.trepek pisze:bo zakwaszenie oleju może nie mieć nawet negatywnego wpływu na żywotność pierścieni
Tak czy siak czy ma z tym coś wspólnego kąt wtrysku czy nie to można powiedzieć że coś w tym jest lecz nic na tyle szkodliwego żeby był gł. problemem
A kąt wtrysku był wcześniej ok czy nie?? bo od wymiany oleju nie zmieni się kąt wtrysku, ani sam z siebie tez nie.kyjo pisze:zakwaszenie może i nie lesz powstawanie osadu w procesie spalania mysle że tak.trepek pisze:bo zakwaszenie oleju może nie mieć nawet negatywnego wpływu na żywotność pierścieni
Tak czy siak czy ma z tym coś wspólnego kąt wtrysku czy nie to można powiedzieć że coś w tym jest lecz nic na tyle szkodliwego żeby był gł. problemem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 11:46
- Lokalizacja: Białystok
Odświeżę temat taki mały problem Audi 80 1.9 Tdi 93 bosch 271 tyś km ogólnie silnik ok pali od strzała oleju nie pobierał dużych ilości do 0.5 l na 10 tyś. Zamarzła odma i wywaliło gdzieś olej tak jeździli nie dźwigając maski że aż kontrolka zaświeciła podczas jazdy i jechali tak ze czasami świeciła i gasła i teraz na wyższych obrotach dymi z tyłu i olej wywala tłumikiem przy jeździe ostrzejszej. Ja myśle że to może turbina od strony wydechu od zimnej str niby jest ok luzu nie ma dużego i oleju nie pcha na ssacy. Co może być innego.