Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Technika odpalania TDI zimą

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

[All] Technika odpalania TDI zimą

Post autor: icemerc » 14 gru 2010, 16:21

Witam. Postanowiłem zadać pytanie tutaj, bo po ostatniej wizycie u mehcanika troszke zwątpiłem. Mianowicie jak sie powinno odpalać TDI? Przekręcasz zapłon śiece grzeja, czekasz az zgaśnie kontrolka i po chwili słychac " brzdek " przekaznika i zapalamy ? Ja włąsnie robie tak.
Mechanik stwierdził, że żle robie po powinieniem zaraz po zgaśnieciu kontroli świec zapalać auto nie czekają jak sygnał przekaznika...

Kto z nas ma racje? Mam nadzieje, że rozwiejecie moje wątpliwości bo zdębiałem jak usłyszałem, że nie umiem odpalać TDI zima... :roll:

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 29 paź 2012, 11:09 przez icemerc, łącznie zmieniany 1 raz.

kris00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: kris00 » 14 gru 2010, 16:32

Witam, no trochę mechanik ma racje zaraz jak gaśnie ikony od świeć żarowych należy zapalić silnik bo jak dalej czekasz to z upływem czasu to coś podgrzał sie studzi i dalej powracamy do zimnego silnika no jak tak zawsze robie i pali ok

p-a-b-u
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 337
Rejestracja: 10 mar 2010, 08:58
Imię: Pawel
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Torun

Post autor: p-a-b-u » 14 gru 2010, 16:53

a mi się z kolei wydaje że nawet jak na świecach już nie ma napięcia to przecież nie stygną one w ciągu sekundy i warto poczekać jeszcze z 2-3s po zgaśnięciu kontrolki.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 14 gru 2010, 16:59

A po co zdrowemu TDI świece? I bez nich TDI zapali przy -20*C bez problemu.
Jak gaśnie kontrolka to zapalaj. Świece i tak w TDI dogrzewają kanały dolotowe powietrza a nie komory spalania/wirowe.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 14 gru 2010, 17:01

I bez nich TDI zapali przy -20*C bez problemu.
W takie bajki to ja nie uwierze akurat.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 14 gru 2010, 17:38

sagem pisze:
I bez nich TDI zapali przy -20*C bez problemu.
W takie bajki to ja nie uwierze akurat.
Nie musisz, ważne że ja wiem który silnik tak odpala. Pardoni, nawet -22*C i samochód na świeżym powietrzu stoi, za trzecim obrotem wału zapalił, bez grzania bo instalacji nie ma do świec :-P
Poszukaj, nawet ta osoba się na forum wypowiadała.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 14 gru 2010, 17:45

trepek pisze:
sagem pisze:
I bez nich TDI zapali przy -20*C bez problemu.
W takie bajki to ja nie uwierze akurat.
Nie musisz, ważne że ja wiem który silnik tak odpala. Pardoni, nawet -22*C i samochód na świeżym powietrzu stoi, za trzecim obrotem wału zapalił, bez grzania bo instalacji nie ma do świec :-P
Poszukaj, nawet ta osoba się na forum wypowiadała.
Jasne, nie mówię to o skrajnych przypadkach, ale u mnie w domu jest silnik 1Z i wiem jak odpala taki dizel, po za tym to nie jedyne auto na rope w rodzinie.

Awatar użytkownika
Rafik30023
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 12 paź 2009, 00:33
Lokalizacja: Warszawa / Siedlce
Kontakt:

Post autor: Rafik30023 » 14 gru 2010, 17:45

trepek pisze:
sagem pisze:
I bez nich TDI zapali przy -20*C bez problemu.
W takie bajki to ja nie uwierze akurat.
Nie musisz, ważne że ja wiem który silnik tak odpala. Pardoni, nawet -22*C i samochód na świeżym powietrzu stoi, za trzecim obrotem wału zapalił, bez grzania bo instalacji nie ma do świec :-P
Poszukaj, nawet ta osoba się na forum wypowiadała.
Święta prawda, zdrowe TDI i bez grzania świec odpali, doświadczyłem tego w mojej audi jak mi się bezpiecznik od świec spalił bo zwarcie się zrobiło. Było -18 wtedy i samochód całą noc stał na dworze, a nawet nie wiedziałem że ten bezpiecznik się spalił i za drugim razem zapalił, załapał by pewnie za pierwszym ale miałem aku słaby i wolno kręcił.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 14 gru 2010, 17:54

sagem pisze:Jasne, nie mówię to o skrajnych przypadkach, ale u mnie w domu jest silnik 1Z i wiem jak odpala taki dizel, po za tym to nie jedyne auto na rope w rodzinie.
Raczej nie o skrajnych, bo o kilkunastu co tak zapalają również słyszałem. Ale słyszeć a wiedzieć to dwie różne sprawy...
Mam nadzieję, że zdajesz sobie sprawę, że TDI na pompie rotacyjnej najlepiej odpala na mrozie ze wszystkich diesli. Jeśli masz w rodzinie jakieś CR bądź PD i do tego chciałbyś odnosić, jak zapala diesel na mrozie, to muszę Cię rozczarować ale te nowsze rozwiązania już sobie tak nie radzą w trudnych warunkach i ani CR ani PD bez podgrzania nie zapali. CR to nawet i z podgrzaniem ma problem zapalić przy -25*C i więcej. Też mam w rodzinie wiele aut na ropę.

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 14 gru 2010, 18:01

Rzeczywiście tdi zapala też bez świeczek przy -18 (miałem kiedyś wszystkie spalone).

Ja czekam aż przekaźnik pyknie bo ładnie zagaduje wtedy od strzała.

Pozdro

Awatar użytkownika
fafigiusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 14 gru 2010, 13:47
Lokalizacja: Leszno WLKP

Post autor: fafigiusz » 14 gru 2010, 19:09

ja czekam na pstrykniecie. Zauważyłem ze kiedy mam lampkę zapalona to gdy świece sie podgrzewają to delikatnie przygasa, jak świece przestają swiecic to nadal lampka slabiej swieci, dopiero po pstryknięciu swiatlo swieci normalnie.

kris00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: kris00 » 14 gru 2010, 19:34

A to tego nie zauważyłem musze zobaczyć może i tak być

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 14 gru 2010, 19:49

icemerc pisze:Mechanik stwierdził, że żle robie po powinieniem zaraz po zgaśnieciu kontroli świec zapalać auto nie czekają jak sygnał przekaznika...
Zapytaj co sądzi o kilkukrotny włączaniu i wyłączaniu zapłonu przed odpalanie?
Może nie wie że w niektórych autach świece grzeją dłużej niż pokazuje to lampka.
Nie wiem jak dokładnie jest w 1Z ale starszych Oplach świece grzane są przez minute od włączenia zapłonu pomimo tego że lampka wcześniej gaśnie.

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 14 gru 2010, 20:11

to wrescie jak bedzie z tym odpalaniem, i czy mozna pare razy przekrecic kluczyk przed odpaleniem powiedzmy 2x dogrzac silnik

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 14 gru 2010, 20:22

levis1991 pisze:powiedzmy 2x dogrzac silnik
Dla TDI dla -30*C - tak. Ale można tym bardzo szybko świece wykończyć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl