[All] Technika odpalania TDI zimą
[All] Technika odpalania TDI zimą
Witam. Postanowiłem zadać pytanie tutaj, bo po ostatniej wizycie u mehcanika troszke zwątpiłem. Mianowicie jak sie powinno odpalać TDI? Przekręcasz zapłon śiece grzeja, czekasz az zgaśnie kontrolka i po chwili słychac " brzdek " przekaznika i zapalamy ? Ja włąsnie robie tak.
Mechanik stwierdził, że żle robie po powinieniem zaraz po zgaśnieciu kontroli świec zapalać auto nie czekają jak sygnał przekaznika...
Kto z nas ma racje? Mam nadzieje, że rozwiejecie moje wątpliwości bo zdębiałem jak usłyszałem, że nie umiem odpalać TDI zima... :roll:
Pozdrawiam
Mechanik stwierdził, że żle robie po powinieniem zaraz po zgaśnieciu kontroli świec zapalać auto nie czekają jak sygnał przekaznika...
Kto z nas ma racje? Mam nadzieje, że rozwiejecie moje wątpliwości bo zdębiałem jak usłyszałem, że nie umiem odpalać TDI zima... :roll:
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 29 paź 2012, 11:09 przez icemerc, łącznie zmieniany 1 raz.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Nie musisz, ważne że ja wiem który silnik tak odpala. Pardoni, nawet -22*C i samochód na świeżym powietrzu stoi, za trzecim obrotem wału zapalił, bez grzania bo instalacji nie ma do świecsagem pisze:W takie bajki to ja nie uwierze akurat.I bez nich TDI zapali przy -20*C bez problemu.
Poszukaj, nawet ta osoba się na forum wypowiadała.
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Jasne, nie mówię to o skrajnych przypadkach, ale u mnie w domu jest silnik 1Z i wiem jak odpala taki dizel, po za tym to nie jedyne auto na rope w rodzinie.trepek pisze:Nie musisz, ważne że ja wiem który silnik tak odpala. Pardoni, nawet -22*C i samochód na świeżym powietrzu stoi, za trzecim obrotem wału zapalił, bez grzania bo instalacji nie ma do świecsagem pisze:W takie bajki to ja nie uwierze akurat.I bez nich TDI zapali przy -20*C bez problemu.
Poszukaj, nawet ta osoba się na forum wypowiadała.
- Rafik30023
- Forum Audi 80
- Posty: 92
- Rejestracja: 12 paź 2009, 00:33
- Lokalizacja: Warszawa / Siedlce
- Kontakt:
Święta prawda, zdrowe TDI i bez grzania świec odpali, doświadczyłem tego w mojej audi jak mi się bezpiecznik od świec spalił bo zwarcie się zrobiło. Było -18 wtedy i samochód całą noc stał na dworze, a nawet nie wiedziałem że ten bezpiecznik się spalił i za drugim razem zapalił, załapał by pewnie za pierwszym ale miałem aku słaby i wolno kręcił.trepek pisze:Nie musisz, ważne że ja wiem który silnik tak odpala. Pardoni, nawet -22*C i samochód na świeżym powietrzu stoi, za trzecim obrotem wału zapalił, bez grzania bo instalacji nie ma do świecsagem pisze:W takie bajki to ja nie uwierze akurat.I bez nich TDI zapali przy -20*C bez problemu.
Poszukaj, nawet ta osoba się na forum wypowiadała.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Raczej nie o skrajnych, bo o kilkunastu co tak zapalają również słyszałem. Ale słyszeć a wiedzieć to dwie różne sprawy...sagem pisze:Jasne, nie mówię to o skrajnych przypadkach, ale u mnie w domu jest silnik 1Z i wiem jak odpala taki dizel, po za tym to nie jedyne auto na rope w rodzinie.
Mam nadzieję, że zdajesz sobie sprawę, że TDI na pompie rotacyjnej najlepiej odpala na mrozie ze wszystkich diesli. Jeśli masz w rodzinie jakieś CR bądź PD i do tego chciałbyś odnosić, jak zapala diesel na mrozie, to muszę Cię rozczarować ale te nowsze rozwiązania już sobie tak nie radzą w trudnych warunkach i ani CR ani PD bez podgrzania nie zapali. CR to nawet i z podgrzaniem ma problem zapalić przy -25*C i więcej. Też mam w rodzinie wiele aut na ropę.
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zapytaj co sądzi o kilkukrotny włączaniu i wyłączaniu zapłonu przed odpalanie?icemerc pisze:Mechanik stwierdził, że żle robie po powinieniem zaraz po zgaśnieciu kontroli świec zapalać auto nie czekają jak sygnał przekaznika...
Może nie wie że w niektórych autach świece grzeją dłużej niż pokazuje to lampka.
Nie wiem jak dokładnie jest w 1Z ale starszych Oplach świece grzane są przez minute od włączenia zapłonu pomimo tego że lampka wcześniej gaśnie.