Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.8S KEIHIN1] Spadające obroty przy zmianie siły nawiewu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Boom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 03 sie 2010, 20:26
Lokalizacja: Kraków

[1.8S KEIHIN1] Spadające obroty przy zmianie siły nawiewu

Post autor: Boom » 14 gru 2010, 11:23

Witam,

Nie wiem czy to odpowiedni dział. Jak nie to niech Admin przeniesie.
Problem tak jak w temacie. Auto stoi rozgrzane i trzyma 1000 obr. Włącze nawiew na 2 i obroty spadają poniżej 1000 a jak nawiew jest na full to obroty mniejwięcej 930.
O co chodzi. Co robić

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 14 gru 2010, 12:12

Silnik posiada takie coś jak alternator. Opór jaki on stawia podczas pracy zależny jest od poboru prądu przez urządzenia w pojeździe. Gdy pobór prądu przez urządzenie jest znaczny oraz łożyska alternatora są zużyte może dochodzić do obniżenia biegu jałowego. Wystarczy włączyć światła i widać wahniecie obrotów. Zobacz jak kreci się alternator bez paska klinowego (kręć ręka). Jeśli opór je4st znaczny czyli alternator szybko się zatrzymuje może nadchodzi czas aby się nim bardziej zainteresować. Ja stawiam na zwiększone opory w pracy dmuchawy (prawdopodobnie się kończy). Nie wiem jak to jest z gaźnikami czy takie spadki obrotów są normalne czy nie ale warto sprawdzić podzespoły nawet jeśli jest to normalna reakcja silnika czego również nie można wykluczyć:)

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 14 gru 2010, 19:58

Hmm. W mojej Audiczce, czegoś takiego nie zauważyłem, ale u taty w Oplu Astrze, gdy stoi na postoju i na biegu jałowym i włączy się podgrzewanie tylnej szyby to czuć delikatny spadek obrotów, ale za to grzałki w szybie grzeją w oczach, bardzo szybko szyba odpuszcza ;-) . Sprawdź alternator, bo pewnie w nim tkwi problem, tak jak napisał mój przedmówca ;-)

Boom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 03 sie 2010, 20:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Boom » 15 gru 2010, 10:33

Byłem sprawdzić akumulator i spec powiedział ze trzeba kupic nowy, ze wogole to jest zasłaby ten aku ma 45 a powinien mieć 60mAh.
Czy jak kupie nowy aku problem może zniknąć??

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 15 gru 2010, 12:30

Może zniknąć kasa z portfela. Jeśli aku jest naładowane i trzyma to po co zmieniać. Gorzej jakbyś miał niedoładowany wtedy wytracają się jakieś siarczki i aku traci swoje walory.
Są dwa wyjścia:
Kupisz nowe aku wydasz z 350zł i będziesz miał może lepiej albo tak samo.
Zostawisz stary i obroty będą tak jak są plus 350zl w kieszeni.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 15 gru 2010, 18:00

Boom pisze:Byłem sprawdzić akumulator i spec powiedział ze trzeba kupic nowy, ze wogole to jest zasłaby ten aku ma 45 a powinien mieć 60mAh.
Czy jak kupie nowy aku problem może zniknąć??
Nie słuchaj tego speca, on chce Cię naciągnąć na za duży aku, który nie będzie w pełni doładowany, bo ma za dużą pojemność.
P.S oryginalnie powinien być taki jak masz czyli 45Ah, ale ja miałem w swojej 55Ah i przy zmianie kupiłem Centrę 53Ah.
A te obroty niech se delikatnie spadają, na razie nie przejmuj się tym, ładowanie masz, więc jest ok. Jeśli alternator nie będzie ładował, wtedy dopiero poczyń jakieś kroki w tym kierunku ;-)

Boom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 03 sie 2010, 20:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Boom » 15 gru 2010, 19:12

Nie znam sie ale chyba nie masz racji Przemo.
Ta półka pod akumulator jest dość duża w kształcie prostokątu, a mój aku jest taki kwadratowy mały, więc pewnie fabryka przewidziała większy aku do tego modelu, skoro ja mogę tam jeszcze dwa piwa postawić obok bateryjki ????????????
Teraz nie wiem co mam zrobić !!!!!!
Bo kupiłem wczoraj głośniki na tylnią półke JBL 160 W siedziałem w garażu z godzine i testowałem nowy sprzęt. Dzisiaj rano odpalam fure i dupa ! kontrolki sie świecą ale rozrusznik kręci tak powoli że auto nie chece odpalić. po 3 minutach prób udało się.
Mecher mnie straszył że w zimie przy - 10 nie odpli na tym akumulatorze
Widziałem aku po 200 zł 62 mAh na allegro.
Kupować ????

Przemo bo widze, że masz taki sam motor jak u mnie.
Napisz jak ci to auto pali. Tzn. ile ???

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 15 gru 2010, 19:23

Boom pisze:Widziałem aku po 200 zł 62 mAh na allegro.
Kupować ????
Ja dziękuję za taki aku za przeproszeniem. Ja za Centrę 53Ah 540A dałem 238zł. I też jest trochę miejsca, tzn. sporo miejsca obok akumulatora gdy stoi on na swoim miejscu, tzn. na tej półce.
A aku miałem jakiś stary dostałem od kolegi Jenox 55Ah miałem go ok. roku w aucie i tamtej zimy palił bez problemu przy -35 A tej zimy raz przywałiło -29 i muka, kontrolki się zapałiły i klops. Więc kupiłem nowy Aku.
A co spalania, latem palił mi ok 9l LPG w jeździe mieszanej. Teraz pali trochę więcej, jakieś 10-10.5 L LPG no ale ciągle temp. poniżej zera.

[ Dodano: 2010-12-15, 19:28 ]
P.S a co do akumulatora, to chyba jednak mam rację. Poczytaj ten temat :
:arrow: https://audi80.pl/80-b3-all-jaki-aku ... vt3112.htm

Boom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 03 sie 2010, 20:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Boom » 15 gru 2010, 19:33

No nic chyba zaryzykuje kupie jakiś 60Ah albo 62Ah.
Przemo powiedz jeszcze ile benzyny ciągnie????
Bo ja nie mam LPG ale jak piszesz, że 10 Lpg po mieście to mój powinien 8L PB95 łyknąć.
TEROETYCZNIE !!

Jutro kupie jakiś aku. Napisze jak to po zmianie wygląda. Nie zamykać !

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 15 gru 2010, 19:41

No Kolego Twój wybór, ja bym nie kupował tego 62 Ah. Bo u was i tak nie ma takich mrozów jak na północy i spokojnie 55Ah starczy. U mnie nowy aku 55Ah przy -27 już był testowany, i silnik zagadał bez problemu i ładnie kręcił, nie było jakoś tam, że wolno kręci, czy coś.
A ile pali Pb to nie wiem, nie sprawdzałem, Pb używam tylko do odpalania, a później po rozgrzaniu silnika daje na LPG.
A LPG w lecie pali mi 9L a w trasie nawet i mniej ;-)

Boom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 03 sie 2010, 20:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Boom » 15 gru 2010, 19:54

Taka ciekawostka !!
Mam służbowe Kangoo 1.2 8v 60 KM z instalacją sekwencyjną 3800 zł kosztowała. kangur pali 12 LPG w zimie i 11 w lecie i nie ma znacznie czy to jest trasa czy miasto. A muł niesamowity

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 15 gru 2010, 19:57

Hmm. Być może temu, że to jest nowszy silnik to po pierwsze, a po drugie sekwencyjna instalacja gazowa. U mnie jest różnica jadąc po mieście, światła, korki częste ruszanie hamowanie spali ciut więcej, ale jadąc w trasie, można zejść poniżej 9L lpg.

Boom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 03 sie 2010, 20:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Boom » 15 gru 2010, 20:21

Przemo sorry ze tak mecze, ale od stycznie zabierają mi służbówke (nowe przepisy podatkowe), bede musiał gazownie w audicy zamontować. Napisz jaką ty masz, bo pewnie założe taką samą bo wyniki twojego spalania są ok.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 15 gru 2010, 20:32

Nie ma problemu, cieszę się, że mogę komuś pomóc :-D Auto kupiłem już z instalacją.
Nie wiem, jak to się będzie teraz miało, bo instalacja była zakładana w 2006roku.
1. Zbiornik GZWM Grodków cylindryczny 360
2. Elektrozawór Gazu ET98
3. Wielozawór BRC Europa
4. Reduktor BRC Tecno 100kW
5. Wlew gazu BRC
Dane spisane z kartki z montażu instalacji ;-)
Po kupnie auta pojeździłem ok 4miesięcy musiałem albo zmienić reduktor, albo regeneracja, wybrałem to drugie. Bo 4lata na gazie robią swoje ;-)
A i przełącznik gaz-benzyna LECHO ;-)
A i musiałbym zmierzyć średnicę miksera, bo nie pamiętam dokładnie, czy 32 czy 34 mm
Ostatnio zmieniony 15 gru 2010, 20:35 przez Przemo80b3, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jerry84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 15 mar 2009, 14:08
Lokalizacja: Lublin

Post autor: jerry84 » 15 gru 2010, 20:33

Boom, a powiedz mi, co ma rozmiar skrzynki do akumulatora??? Tutaj chodzi o pewien uniwersalizm. Jak Audi produkowało nasze furki to nie mogli każdemu zrobić osobnej półki na akumulator, bo by im się to nie opłacało, więc klepali wszystkie nadwozia jednakowe, a tylko inne silniki wkładali co jest bardzo mądrym rozwiązaniem. Tak więc musieli zrobić taką półeczkę, na którą zmieści się zarówno troszkę mniejszy akumulator do benzyniaka, jak i większy do np. diesla. Teraz już wiesz, dlaczego masz tyle miejsca? Posłuchaj Przema, bo dobrze mówi, jak kupisz za duży akumulator to alternator nie będzie go doładowywał, przez co będzie się niszczył, a tego gwarancja nie obejmuje. ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl