1,9.tdi B4 Ile "normalnie" może palić oleju
1,9.tdi B4 Ile "normalnie" może palić oleju
pytanie jak w temacie . czy to norma jest że od zmiany do zmiany oleju dolewam 1,5 -2 L
jeżdżę na pól syntetyku jeśli to istotne . Nie chcę robić dużych remontów ale wolałbym żeby nie palił mi oleju I też dla tego pytam czy te wszystkie uszczelniacze co się wlewa do oleju i niby poprawia to WSZTSTKO czy to jest warte kupna i czy nie bedzie szkodzić silnikowi czy innych jego cześci . Pomyślałem skoro ja się nie znam w ogóle na samochodach to przed kupnem takiego specyfiku zapytam sie kogoś na forum . Dzieki
jeżdżę na pól syntetyku jeśli to istotne . Nie chcę robić dużych remontów ale wolałbym żeby nie palił mi oleju I też dla tego pytam czy te wszystkie uszczelniacze co się wlewa do oleju i niby poprawia to WSZTSTKO czy to jest warte kupna i czy nie bedzie szkodzić silnikowi czy innych jego cześci . Pomyślałem skoro ja się nie znam w ogóle na samochodach to przed kupnem takiego specyfiku zapytam sie kogoś na forum . Dzieki
Ostatnio zmieniony 16 gru 2010, 22:57 przez modern25, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zlosliwy_Dzin
- Forum Audi 80
- Posty: 119
- Rejestracja: 02 sty 2008, 19:27
- Lokalizacja: Suwałki
- Zlosliwy_Dzin
- Forum Audi 80
- Posty: 119
- Rejestracja: 02 sty 2008, 19:27
- Lokalizacja: Suwałki
tak ... nie wiem gdzie jest alternator ale elektryk jak wymieniał mówił że był brudny cały od oleju . Liczę się z tym , że stary samochód zawsze gdzieś przecieka ale plam nie widać w garażu jakiś wielkich ... czasami jak by z 5 kropli kapnie ale to zawsze po deszczach jak z samochodu ścieka woda to i oleju gdzieś wypłucze. No i między innymi włąśnie dla tego się pytam czy te uszczelniacze typu "motodoktor" to sie nadaje do czegoś i czy nie zaszkodzi nie pozatyka czegoś co nie powinno być zatkane. ?
modern 25 jeśli dolewasz 2 l i utrzymujesz stan przy górnej kresce to myślę że niejest żle ale na wszelki wypadek porozglądaj się za wyciekami zwłaszcza koło podstawy filtra oleju.pozdro
[ Dodano: 2010-12-16, 23:00 ]
powiem Co tak ja bym tego g.. nielał
a plam za ziemi raczej nie będzie bo masz podłoge pod silnikiem
[ Dodano: 2010-12-16, 23:00 ]
powiem Co tak ja bym tego g.. nielał
a plam za ziemi raczej nie będzie bo masz podłoge pod silnikiem
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
I czym się przejmujesz? Porozglądaj się za wyciekami dokładnie, sprawdź turbo i jeździj.modern25 pisze:do zmiany oleju dolewam 1,5 -2 L
A broń Cię Boże! Wlejesz to po łapkach dostaniesz ode mnie a silnik będzie później kaprysił, że go trujesz.modern25 pisze:uszczelniacze typu "motodoktor"
A jaki olej mu wlewasz? Nazwa.modern25 pisze:do zmiany oleju dolewam 1,5 -2 L
kurde.... pólsyntetyk na 100% ale nazwa to chyba Castrol . Nie pamiętam ... mam nalepkę od spodu na masce wiec zawsze leje ten sam ale nie pamiętam
Chyba zrezygnuje z dolewania do oleju tego "cuda" ... Tak myślałem że nie jest to dobry sposób na naprawę samochodu .
ja się tak znam na samochodach ze wiem gdize mam akumulator i kluczyki do niego . Wiec sam nie sprawdzę nic... Zawse robi to mechanik ale teraz kasy nie mam .
I tak już w tym roku coś ponad 4tyś wydałem wiec nicholery nie wydam wiecej co najmniej do wiosny.
Chyba zrezygnuje z dolewania do oleju tego "cuda" ... Tak myślałem że nie jest to dobry sposób na naprawę samochodu .
Kod: Zaznacz cały
I czym się przejmujesz? Porozglądaj się za wyciekami dokładnie, sprawdź turbo i jeździj.
I tak już w tym roku coś ponad 4tyś wydałem wiec nicholery nie wydam wiecej co najmniej do wiosny.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Dobra, zacznijmy więc od tego, gdzie znajduje się turbina :mrgreen:
Otwierasz maskę, patrzysz na silnik i po jego lewej stronie masz takiego coś srebre, do którego są podpięte gumowe wężę. Wąż którego wejście do turbiny jest skierowane równolegle do silnika (a więc w kierunku na Ciebie) to wąż łączący filtr powietrza z turbiną.
Odczep go od turbiny, wsadź do turba (na wyłączonym silniku oczywiście) dwa palce i chwyć za ośkę wirnika i nią poruszać i powiedz jaki jest luz. Nie bój się, nic nie urwiesz.
Otwierasz maskę, patrzysz na silnik i po jego lewej stronie masz takiego coś srebre, do którego są podpięte gumowe wężę. Wąż którego wejście do turbiny jest skierowane równolegle do silnika (a więc w kierunku na Ciebie) to wąż łączący filtr powietrza z turbiną.
Odczep go od turbiny, wsadź do turba (na wyłączonym silniku oczywiście) dwa palce i chwyć za ośkę wirnika i nią poruszać i powiedz jaki jest luz. Nie bój się, nic nie urwiesz.
wiec tak .. znalazłem turbinę i odczepiłem jeden gruby wąż gumowy i w turbinie ukazała się ...turbina z łopatkami . ( chyba od dobrej strony odkręciłem) Udało mi się włożyć palce i pokręcić lewo prawo tymi łopatkami ale żadnych luzów nawet takich malutkich nie wyczułem choć obrót lewo prawo był bez żadnych oporów.
Wąż był brudny od oleju . to normalne ? ( troche go wytarłem ) . A jak sie nazywa część do której przykręcony jest filtr oleju a póżniej ta część jest na takim jakimś ruchomym pierścieniu dalej przymocowana ...do ... czegoś .
To z pod tego pierścienia też mi wali olej czy idzie to uszczelnić jakimś sposobem w garażu przez takiego "MECHANIKA " jak ja ?
ps. olej castrol magnatec 10/40 półsyntetyk .
Wąż był brudny od oleju . to normalne ? ( troche go wytarłem ) . A jak sie nazywa część do której przykręcony jest filtr oleju a póżniej ta część jest na takim jakimś ruchomym pierścieniu dalej przymocowana ...do ... czegoś .
To z pod tego pierścienia też mi wali olej czy idzie to uszczelnić jakimś sposobem w garażu przez takiego "MECHANIKA " jak ja ?
ps. olej castrol magnatec 10/40 półsyntetyk .
takim w miare suchym i tylko był brudny nic nie kapało.
ale przy tym filtrze jest zaciek oleju . Idzie to jakoś naprawić ?
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
( 3 dni później )
sam se to naprawiłem .... po odkręcenu filtra ukazała sie płaska śruba 24" dokręciłem ją i powinno być OK , choć dalej nie wiem jak się to nazywa to co dokręciłem
ale przy tym filtrze jest zaciek oleju . Idzie to jakoś naprawić ?
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
( 3 dni później )
sam se to naprawiłem .... po odkręcenu filtra ukazała sie płaska śruba 24" dokręciłem ją i powinno być OK , choć dalej nie wiem jak się to nazywa to co dokręciłem
Ostatnio zmieniony 22 gru 2010, 23:02 przez modern25, łącznie zmieniany 2 razy.