Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

1,9.tdi B4 Ile "normalnie" może palić oleju

modern25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 26 lip 2009, 20:00
Lokalizacja: Pomorskie Nad morzem

1,9.tdi B4 Ile "normalnie" może palić oleju

Post autor: modern25 » 16 gru 2010, 22:23

pytanie jak w temacie . czy to norma jest że od zmiany do zmiany oleju dolewam 1,5 -2 L
jeżdżę na pól syntetyku jeśli to istotne . Nie chcę robić dużych remontów ale wolałbym żeby nie palił mi oleju I też dla tego pytam czy te wszystkie uszczelniacze co się wlewa do oleju i niby poprawia to WSZTSTKO :) czy to jest warte kupna i czy nie bedzie szkodzić silnikowi czy innych jego cześci . Pomyślałem skoro ja się nie znam w ogóle na samochodach to przed kupnem takiego specyfiku zapytam sie kogoś na forum . Dzieki
Ostatnio zmieniony 16 gru 2010, 22:57 przez modern25, łącznie zmieniany 1 raz.

marek6572
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 15 mar 2010, 18:59
Lokalizacja: Prudnik

Post autor: marek6572 » 16 gru 2010, 22:31

A ile kilometrów robisz od zmiany do zmiany bo jeśli 10000 to 1,5l jest ok
to zależy też od agresywności jazdy taki temat jest troche niżej.

Awatar użytkownika
Zlosliwy_Dzin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 02 sty 2008, 19:27
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Zlosliwy_Dzin » 16 gru 2010, 22:34

JA mam w golfie 1.9TDI 110km i przebieg 500tys i od wymiany do wymiany nie dolewam <ok> nic
2l dolewaj i jeździj jak dobrze chodzi

marek6572
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 15 mar 2010, 18:59
Lokalizacja: Prudnik

Post autor: marek6572 » 16 gru 2010, 22:37

Ale chyba poziom schodzi z górnej do dolnej bo trudno uwieżyć że nic a nic
ale jeśli tak to pełen szacón <ok>

modern25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 26 lip 2009, 20:00
Lokalizacja: Pomorskie Nad morzem

Post autor: modern25 » 16 gru 2010, 22:42

nie udało mi się wymienić przy mniej niż 10 000km zawsze ciut wiecej km. wychodzi .Co i tak wymieniam zresztą mniejwiecej co 8 - 10 miesięcy . I jak wcześniej mówiłem teraz dolewam... kończę właściwie drugi litr oleju .
czyli co ....?? jest to w granicach normy mieć na dolewki 2L oleju ??

Awatar użytkownika
siejek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 558
Rejestracja: 09 maja 2010, 10:58
Lokalizacja: Drażniew-Siedlce

Post autor: siejek » 16 gru 2010, 22:43

modern25 a nie masz nigdzie wycieków? jak mi się troche sączyło przy filtrze to też był spory ubytek więc popatrz dokładnie czy wszystko ok <ok>
i popraw temat bo Cie mody pogonią :mrgreen:

Awatar użytkownika
Zlosliwy_Dzin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 02 sty 2008, 19:27
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Zlosliwy_Dzin » 16 gru 2010, 22:45

coś tam schodzi ale nie na tyle żeby trzeba było dolewać :-P . Ale samochód z półmilionowym przebiegiem ma zużyte inne części jak rolki napinacze <ok>

modern25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 26 lip 2009, 20:00
Lokalizacja: Pomorskie Nad morzem

Post autor: modern25 » 16 gru 2010, 22:56

tak ... nie wiem gdzie jest alternator ale elektryk jak wymieniał mówił że był brudny cały od oleju . Liczę się z tym , że stary samochód zawsze gdzieś przecieka ale plam nie widać w garażu jakiś wielkich ... czasami jak by z 5 kropli kapnie ale to zawsze po deszczach jak z samochodu ścieka woda to i oleju gdzieś wypłucze. No i między innymi włąśnie dla tego się pytam czy te uszczelniacze typu "motodoktor" to sie nadaje do czegoś i czy nie zaszkodzi nie pozatyka czegoś co nie powinno być zatkane. ?

marek6572
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 15 mar 2010, 18:59
Lokalizacja: Prudnik

Post autor: marek6572 » 16 gru 2010, 22:57

modern 25 jeśli dolewasz 2 l i utrzymujesz stan przy górnej kresce to myślę że niejest żle ale na wszelki wypadek porozglądaj się za wyciekami zwłaszcza koło podstawy filtra oleju.pozdro

[ Dodano: 2010-12-16, 23:00 ]
powiem Co tak ja bym tego g.. nielał
a plam za ziemi raczej nie będzie bo masz podłoge pod silnikiem

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 16 gru 2010, 23:10

modern25 pisze:do zmiany oleju dolewam 1,5 -2 L
I czym się przejmujesz? Porozglądaj się za wyciekami dokładnie, sprawdź turbo i jeździj.
modern25 pisze:uszczelniacze typu "motodoktor"
A broń Cię Boże! Wlejesz to po łapkach dostaniesz ode mnie a silnik będzie później kaprysił, że go trujesz.
modern25 pisze:do zmiany oleju dolewam 1,5 -2 L
A jaki olej mu wlewasz? Nazwa.

modern25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 26 lip 2009, 20:00
Lokalizacja: Pomorskie Nad morzem

Post autor: modern25 » 16 gru 2010, 23:30

kurde.... pólsyntetyk na 100% ale nazwa to chyba Castrol . Nie pamiętam ... :) mam nalepkę od spodu na masce wiec zawsze leje ten sam ale nie pamiętam :)
Chyba zrezygnuje z dolewania do oleju tego "cuda" ... Tak myślałem że nie jest to dobry sposób na naprawę samochodu .

Kod: Zaznacz cały

I czym się przejmujesz? Porozglądaj się za wyciekami dokładnie, sprawdź turbo i jeździj. 
ja się tak znam na samochodach ze wiem gdize mam akumulator i kluczyki do niego . Wiec sam nie sprawdzę nic... Zawse robi to mechanik ale teraz kasy nie mam .
I tak już w tym roku coś ponad 4tyś wydałem wiec nicholery nie wydam wiecej co najmniej do wiosny.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 16 gru 2010, 23:47

Dobra, zacznijmy więc od tego, gdzie znajduje się turbina :mrgreen:
Otwierasz maskę, patrzysz na silnik i po jego lewej stronie masz takiego coś srebre, do którego są podpięte gumowe wężę. Wąż którego wejście do turbiny jest skierowane równolegle do silnika (a więc w kierunku na Ciebie) to wąż łączący filtr powietrza z turbiną.
Odczep go od turbiny, wsadź do turba (na wyłączonym silniku oczywiście) dwa palce i chwyć za ośkę wirnika i nią poruszać i powiedz jaki jest luz. Nie bój się, nic nie urwiesz.

modern25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 26 lip 2009, 20:00
Lokalizacja: Pomorskie Nad morzem

Post autor: modern25 » 17 gru 2010, 16:34

wiec tak .. znalazłem turbinę :) i odczepiłem jeden gruby wąż gumowy i w turbinie ukazała się ...turbina :) z łopatkami . ( chyba od dobrej strony odkręciłem) Udało mi się włożyć palce i pokręcić lewo prawo tymi łopatkami ale żadnych luzów nawet takich malutkich nie wyczułem choć obrót lewo prawo był bez żadnych oporów.
Wąż był brudny od oleju . to normalne ? ( troche go wytarłem ) . A jak sie nazywa część do której przykręcony jest filtr oleju a póżniej ta część jest na takim jakimś ruchomym pierścieniu dalej przymocowana ...do ... czegoś .
To z pod tego pierścienia też mi wali olej czy idzie to uszczelnić jakimś sposobem w garażu przez takiego "MECHANIKA " jak ja ?

ps. olej castrol magnatec 10/40 półsyntetyk .

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 17 gru 2010, 16:53

modern25 pisze:Wąż był brudny od oleju . to normalne ?
Kapał z niego olej czy jedynie ścianki były pokryte osadem, takim w miare suchym?

modern25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 26 lip 2009, 20:00
Lokalizacja: Pomorskie Nad morzem

Post autor: modern25 » 17 gru 2010, 17:03

takim w miare suchym i tylko był brudny nic nie kapało.
ale przy tym filtrze jest zaciek oleju . Idzie to jakoś naprawić ?
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
( 3 dni później )

sam se to naprawiłem .... po odkręcenu filtra ukazała sie płaska śruba 24" dokręciłem ją i powinno być OK , choć dalej nie wiem jak się to nazywa to co dokręciłem
Ostatnio zmieniony 22 gru 2010, 23:02 przez modern25, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl