Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8 JN] Nie zapala - co robić?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
janbac
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 19 lis 2010, 18:51
Lokalizacja: Żary

Post autor: janbac » 17 gru 2010, 16:56

Witam miałem podobny problem w mojej niuni 2.0mech.wtrysk+lpg ale doszłem porostu ten moduł zapłonowy kolo sprzęgła mi szwankował wymieniłem i elegancko lata juz pół roku i nic... :-|

Awatar użytkownika
konrad81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 13 lut 2010, 12:48
Lokalizacja: Kotlina

Post autor: konrad81 » 17 gru 2010, 17:08

ja mam podobnie, krecic kreci normalnie, ale po jakims czasie strzeli w dolot, kable nowe, kopulka swiece, rozrzad tak samo jak zaplon ok i dojsc nie moge co mu jest

janbac
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 19 lis 2010, 18:51
Lokalizacja: Żary

Post autor: janbac » 17 gru 2010, 17:38

Ja tez wszystko powymieniałem porozkręcałem i się okazało ze to ten moduł...ale rożnie bywa...kasy wsadziłem a na szrocie za 30zl kupiłem i spokój...

Awatar użytkownika
konrad81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 13 lut 2010, 12:48
Lokalizacja: Kotlina

Post autor: konrad81 » 17 gru 2010, 18:37

tez szczelal w dolot? pomimo poprawnych ustawien? i iskry na swiecach? za co on jest odpowiedzialalny z tego co mi wiadomo to modul cewki zaplonowej, ale konktretnej jego funkcji to nie znam.

janbac
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 19 lis 2010, 18:51
Lokalizacja: Żary

Post autor: janbac » 17 gru 2010, 19:27

Szczelal mi w dolot jak źle kable na kopułce podlonczylem ...a ten modu to za podawanie iskry i niechcial mi odpalac..

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 17 gru 2010, 19:42

janbac pisze:Szczelal mi w dolot jak źle kable na kopułce podlonczylem ...a ten modu to za podawanie iskry i niechcial mi odpalac..
To, że strzela gdy źle kable podłączysz to jest normalne ;-)

Awatar użytkownika
konrad81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 13 lut 2010, 12:48
Lokalizacja: Kotlina

Post autor: konrad81 » 17 gru 2010, 20:11

otoz to u mnie kable sa dobrze podlaczone i dalej strzela i nie chce odpalic

Awatar użytkownika
roman26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 23 lip 2010, 20:30

Post autor: roman26 » 18 gru 2010, 09:19

tak, ale to sprawa jak wcześniej pisałem prądu , to w takim razie dlaczego nie dochodzi paliwo, przecież nawet czy to cewka czy moduł to paliwo tak czy siak dojdzie do świec i były by mokre a co za tym idzie, zapach benzyny a u mnie nic, świece suche jak pieprz i żadnego zapachu, myślę że przyczyna leży w filtrze paliwa, gdzieś przymarzło czy jak i kicha

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 18 gru 2010, 09:50

roman26, to ja Ci podpowiem co jest :mrgreen: . Też mam silnik typu "pm". Otóż zapewne u Ciebie z zapłonem i ukł. zasilania paliwa jest wszystko dobrze. Czy przypadkiem auto nie nocuje pod chmurką w te mrozy? Jeśli tak, to jestem pewien na 99,9% że silnik krokowy nie "załącza" ssania. U mnie to samo. Jeżdżę autem cały dzień, następnie odstawiam na noc na parking. Przychodzę rano auto nawet nie zaskoczy. Jak już zapali to się bardzo często zdarza, że po przejechaniu 5km auto ciężko wchodzi na obroty, a po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają na 400-500obr/min i przez parę sekund krokowiec powoli podbija do 900obr/min (czyli tyle ile powinno być). Zdiagnozowałem w tym auciu prawie wszystko więc moje podejrzenia budzi właśnie "krokuś" :-o . Latem bez ssania się jakoś odpali, ale zimą... no way :-/ . Ja właśnie jestem na etapie obmyślania jakiegoś patentu, żeby ten silniczek się nie zacierał/nie zamarzał/nie brudził <ok> . Ewentualnie zakup nowego zamiennika.

[ Dodano: 2010-12-18, 08:52 ]
A propos tego co wspomniałeś o filtrze paliwa. Jak mnie przymarzł kiedyś tam, to na 7l etyliny wlałem 0,5 litra denaturatu, troszkę pobujałem budą i po 30 min auto zapaliło. Ewentualnie jeśli podejrzewasz, że mimo wszystko mieszanka jest za uboga, dolej troszkę pb 98.

Awatar użytkownika
roman26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 23 lip 2010, 20:30

Post autor: roman26 » 18 gru 2010, 17:53

No wiesz, otworzyłeś mi oczy, fakt! auto nie jest garażowane i być może masz racje, będę musiał skupic sie na tym silniczku krokowym. Dzięki za nowe światło w tunelu. Pozdrawiam :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl