Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.8 NE] Zbyt wysoka temperatura!!!

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
mic00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 01 lis 2010, 16:46
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: mic00 » 16 gru 2010, 12:04

Znalazłem przyczynę tak wysokiej temp. w mojej 80 :D
Mianowicie przyczyną był zapowietrzony układ chłodzenia bo był pęknięty trójnik i cały czas ssał sobie powietrze dlatego nie mogłem go dobrze odpowietrzyć. Ale już zrobiłem z tym porządek i teraz temp jest równa 90stopni nie mniej nie więcej :-)

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 16 gru 2010, 17:53

A jednak, po części mam rację, że 95st. to jest za wysoka temp.

au1310
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 10 wrz 2010, 09:13
Lokalizacja: gizycko

Post autor: au1310 » 16 gru 2010, 20:06

witam.Po odkreceniu korka schodzi tylko powietrze potem zakrecam.Zastanawiam sie dlaczego w trakcie nagrzewania sie silnika nie ma plynu w gornym przewodzie?Po spuszczeniu powietrza ze zbiorniczka traci calkiem ogrzewanie ktore i tak jest cienkie.Odpowietrzajac na zimnym silniku przed otwarciem termostatu zdejmowalem przewod powrotny od nagrzewnicy piec razy az napelnil sie.Potem to samo z reduktorem LPG az zrobil sie mocno goracy.Za chwile zaczyna strzelac w gornym przewodzie(gotuje plyn).Tworzy sie cisnienie,temp 115st,musze gasic zeby nie przegrzac.Tak kilka razy az w koncu otworzy termostat,pojdzie duzy obieg i jest ok.Uruchomi sie wentylator.Nie ma cisnienia w ukladzie mozna jezdzic temp 100st. stoi rowno,ggowniane ogrzewanie.Gasze i przychodze rano i ta sama spiewka,mozna zwariowac.Czy nadal jest zapowietrzony skoro gotuje plyn w gornym przewodzie?Pomocy Panowie.

[ Dodano: 2010-12-16, 20:10 ]
mic00 a jak u Ciebie z ogrzewaniem?Mamy takie same modele i u mnie zgroza i chyba caly czas zapowietrzony uklad.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 16 gru 2010, 21:47

Kolego , czy dobrze rozumiem luzowałeś opaskę na zimnym silniku ? Możesz ją luzować jak się silnik zagrzeje i złapie trochę ciśnienia w układzie chłodzenia , inaczej go zapowietrzysz .

au1310
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 10 wrz 2010, 09:13
Lokalizacja: gizycko

Post autor: au1310 » 16 gru 2010, 21:59

Luzowalem opaski gdy mial 80st.

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 17 gru 2010, 00:50

Przemo80b3 pisze:A jednak, po części mam rację, że 95st. to jest za wysoka temp.
A ja zapytam tak: czy temperatura 37*C ciała ludzkiego jest temperaturą normalną czy też nie? :mrgreen:
Otóż mieści sie w normie.

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 17 gru 2010, 01:47

percevalle pisze:A ja zapytam tak: czy temperatura 37*C ciała ludzkiego jest temperaturą normalną czy też nie?
Otóż mieści sie w normie.
Hehe dobre <piwo> Wracajac przed chwila z pracy zauwazylem ze strasznie dlugo mi sie autko nagrzewalo, na ta chwile jest -19 stopni moze dlatego :roll: Po nagrzaniu na zegarach prawie 100 stopni, w srodku moglbym miec saune i opiekac ziemniaki przy kratkach od nawiewu, a chlodnica letnia od gory :mrgreen:

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 17 gru 2010, 14:20

Powoli się nagrzewa ponieważ płyn chłodniczy ma dwie natury... Nie gotuję się przy 100 stopniach, ale też strasznie ciężko jest go rozgrzać. Tak przynajmniej słyszałem na chemii i fizyce 8-)

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 17 gru 2010, 19:25

percevalle pisze:
Przemo80b3 pisze:A jednak, po części mam rację, że 95st. to jest za wysoka temp.
A ja zapytam tak: czy temperatura 37*C ciała ludzkiego jest temperaturą normalną czy też nie? :mrgreen:
Otóż mieści sie w normie.
No mieści się w normie, ale optymalna temp. ciała to 36.6 :-D
Powoli się nagrzewa ponieważ płyn chłodniczy ma dwie natury... Nie gotuję się przy 100 stopniach, ale też strasznie ciężko jest go rozgrzać. Tak przynajmniej słyszałem na chemii i fizyce
No tak, płyn chłodzący trudniej rozgrzać. Wodę szybciej nagrzejesz do 90st. czy nawet do 100[/quote]

au1310
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 10 wrz 2010, 09:13
Lokalizacja: gizycko

Post autor: au1310 » 17 gru 2010, 21:59

Panowie wypowiedzcie sie o moim problemie,prosze.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 17 gru 2010, 23:13

Z tego co napisałeś to ma tendencje do zapowietrzania się . Może uszczelka się kończyć lub zachodzi jakaś reakcja w głowicy podczas której wydziela się gaz - miałem tak z kwaskiem cytrynowym gdy dodałem go do wody , zachodziła reakcja odrdzewiania bloku i wydzielało się sporo dwutlenku węgla co powodowało ( nie wiem czemu ) blokowanie termostatu .
Czy na włączonym silniku i odkręconym korku w zbiorniku wyrównawczym słyszysz delikatne bulgotanie w górnym wężu lub zbiorniku ?
Sprawdź czy cienki wężyk idący od chłodnicy do zbiornika nie jest zatkany - nim powinna się odpowietrzać chłodnica .

au1310
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 10 wrz 2010, 09:13
Lokalizacja: gizycko

Post autor: au1310 » 19 gru 2010, 10:13

Witam.Przy odkreconym zbiorniczku wyrownawczym nie slychac ani nie widac zadnych babelkow powietrza.Zaczyna gotowac w gornym przewodzie jak mocno nagrzeje sie.Temp pokazuje 115 st a ja moge trzymac za przewod od nagrzewnicy i od redukrtora LPG,jest mocno goracy ale nie ma napewno 115 st bo poparzylbym dlonie.Gasze auto zeby nie przegrzac.Po 10 min pale go.Tak ze 3 razy i w koncu otworzy duzy obieg do uruchomienia wentylatora.Wydaje sie ze jest wszystko ok.Zostawiam na noc.Rano jade do pracy i po czterech kilometrach mam na blacie 110 st.Gasze auto.Przewod gorny nadymany,potwornie zimny.Kilka minut i jade dalej,temp spada do 100 sst .Pomocy!

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 19 gru 2010, 17:46

au1310 pisze:Witam.Przy odkreconym zbiorniczku wyrownawczym nie slychac ani nie widac zadnych babelkow powietrza.Zaczyna gotowac w gornym przewodzie jak mocno nagrzeje sie.Temp pokazuje 115 st a ja moge trzymac za przewod od nagrzewnicy i od redukrtora LPG,jest mocno goracy ale nie ma napewno 115 st bo poparzylbym dlonie.Gasze auto zeby nie przegrzac.Po 10 min pale go.Tak ze 3 razy i w koncu otworzy duzy obieg do uruchomienia wentylatora.Wydaje sie ze jest wszystko ok.Zostawiam na noc.Rano jade do pracy i po czterech kilometrach mam na blacie 110 st.Gasze auto.Przewod gorny nadymany,potwornie zimny.Kilka minut i jade dalej,temp spada do 100 sst .Pomocy!
A gdy na blacie masz te 110st. to dolny wąż od termostatu jest zimny, ciepły, czy gorący :?:

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 19 gru 2010, 20:47

Jeżeli górny jest zimny to dolny też . Jeżeli przy tych nadymanych przewodach odkręcisz zbiornik wyrównawczy to czy słyszysz bulgotanie ? Jeżeli nie to spróbuj ( przy odkręconym zbiorniku ) spoziomować górny wąż ( podejrzewam , że jest przegięty do dołu i powietrze z głowicy nie ma jak uciec ) . Podczas tej próby trzymaj ręką za górny wąż , jak będą uciekały bąble to je poczujesz ręką , ciężko je usłyszeć .

au1310
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 10 wrz 2010, 09:13
Lokalizacja: gizycko

Post autor: au1310 » 20 gru 2010, 20:19

Wielkie dzieki.Fajne auto ale powoli trace cierpliwosc.Nie ma zadnych babli w zbiorniczku.Wszyscy mowia o zapowietrzonym ukladzie.JAK TO ODPOWIETRZYC!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl