[1.8 NE] Zbyt wysoka temperatura!!!
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
witam.Po odkreceniu korka schodzi tylko powietrze potem zakrecam.Zastanawiam sie dlaczego w trakcie nagrzewania sie silnika nie ma plynu w gornym przewodzie?Po spuszczeniu powietrza ze zbiorniczka traci calkiem ogrzewanie ktore i tak jest cienkie.Odpowietrzajac na zimnym silniku przed otwarciem termostatu zdejmowalem przewod powrotny od nagrzewnicy piec razy az napelnil sie.Potem to samo z reduktorem LPG az zrobil sie mocno goracy.Za chwile zaczyna strzelac w gornym przewodzie(gotuje plyn).Tworzy sie cisnienie,temp 115st,musze gasic zeby nie przegrzac.Tak kilka razy az w koncu otworzy termostat,pojdzie duzy obieg i jest ok.Uruchomi sie wentylator.Nie ma cisnienia w ukladzie mozna jezdzic temp 100st. stoi rowno,ggowniane ogrzewanie.Gasze i przychodze rano i ta sama spiewka,mozna zwariowac.Czy nadal jest zapowietrzony skoro gotuje plyn w gornym przewodzie?Pomocy Panowie.
[ Dodano: 2010-12-16, 20:10 ]
mic00 a jak u Ciebie z ogrzewaniem?Mamy takie same modele i u mnie zgroza i chyba caly czas zapowietrzony uklad.
[ Dodano: 2010-12-16, 20:10 ]
mic00 a jak u Ciebie z ogrzewaniem?Mamy takie same modele i u mnie zgroza i chyba caly czas zapowietrzony uklad.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Hehe dobre Wracajac przed chwila z pracy zauwazylem ze strasznie dlugo mi sie autko nagrzewalo, na ta chwile jest -19 stopni moze dlatego :roll: Po nagrzaniu na zegarach prawie 100 stopni, w srodku moglbym miec saune i opiekac ziemniaki przy kratkach od nawiewu, a chlodnica letnia od gory :mrgreen:percevalle pisze:A ja zapytam tak: czy temperatura 37*C ciała ludzkiego jest temperaturą normalną czy też nie?
Otóż mieści sie w normie.
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
No mieści się w normie, ale optymalna temp. ciała to 36.6percevalle pisze:A ja zapytam tak: czy temperatura 37*C ciała ludzkiego jest temperaturą normalną czy też nie? :mrgreen:Przemo80b3 pisze:A jednak, po części mam rację, że 95st. to jest za wysoka temp.
Otóż mieści sie w normie.
No tak, płyn chłodzący trudniej rozgrzać. Wodę szybciej nagrzejesz do 90st. czy nawet do 100[/quote]Powoli się nagrzewa ponieważ płyn chłodniczy ma dwie natury... Nie gotuję się przy 100 stopniach, ale też strasznie ciężko jest go rozgrzać. Tak przynajmniej słyszałem na chemii i fizyce
Z tego co napisałeś to ma tendencje do zapowietrzania się . Może uszczelka się kończyć lub zachodzi jakaś reakcja w głowicy podczas której wydziela się gaz - miałem tak z kwaskiem cytrynowym gdy dodałem go do wody , zachodziła reakcja odrdzewiania bloku i wydzielało się sporo dwutlenku węgla co powodowało ( nie wiem czemu ) blokowanie termostatu .
Czy na włączonym silniku i odkręconym korku w zbiorniku wyrównawczym słyszysz delikatne bulgotanie w górnym wężu lub zbiorniku ?
Sprawdź czy cienki wężyk idący od chłodnicy do zbiornika nie jest zatkany - nim powinna się odpowietrzać chłodnica .
Czy na włączonym silniku i odkręconym korku w zbiorniku wyrównawczym słyszysz delikatne bulgotanie w górnym wężu lub zbiorniku ?
Sprawdź czy cienki wężyk idący od chłodnicy do zbiornika nie jest zatkany - nim powinna się odpowietrzać chłodnica .
Witam.Przy odkreconym zbiorniczku wyrownawczym nie slychac ani nie widac zadnych babelkow powietrza.Zaczyna gotowac w gornym przewodzie jak mocno nagrzeje sie.Temp pokazuje 115 st a ja moge trzymac za przewod od nagrzewnicy i od redukrtora LPG,jest mocno goracy ale nie ma napewno 115 st bo poparzylbym dlonie.Gasze auto zeby nie przegrzac.Po 10 min pale go.Tak ze 3 razy i w koncu otworzy duzy obieg do uruchomienia wentylatora.Wydaje sie ze jest wszystko ok.Zostawiam na noc.Rano jade do pracy i po czterech kilometrach mam na blacie 110 st.Gasze auto.Przewod gorny nadymany,potwornie zimny.Kilka minut i jade dalej,temp spada do 100 sst .Pomocy!
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
A gdy na blacie masz te 110st. to dolny wąż od termostatu jest zimny, ciepły, czy gorący :?:au1310 pisze:Witam.Przy odkreconym zbiorniczku wyrownawczym nie slychac ani nie widac zadnych babelkow powietrza.Zaczyna gotowac w gornym przewodzie jak mocno nagrzeje sie.Temp pokazuje 115 st a ja moge trzymac za przewod od nagrzewnicy i od redukrtora LPG,jest mocno goracy ale nie ma napewno 115 st bo poparzylbym dlonie.Gasze auto zeby nie przegrzac.Po 10 min pale go.Tak ze 3 razy i w koncu otworzy duzy obieg do uruchomienia wentylatora.Wydaje sie ze jest wszystko ok.Zostawiam na noc.Rano jade do pracy i po czterech kilometrach mam na blacie 110 st.Gasze auto.Przewod gorny nadymany,potwornie zimny.Kilka minut i jade dalej,temp spada do 100 sst .Pomocy!
Jeżeli górny jest zimny to dolny też . Jeżeli przy tych nadymanych przewodach odkręcisz zbiornik wyrównawczy to czy słyszysz bulgotanie ? Jeżeli nie to spróbuj ( przy odkręconym zbiorniku ) spoziomować górny wąż ( podejrzewam , że jest przegięty do dołu i powietrze z głowicy nie ma jak uciec ) . Podczas tej próby trzymaj ręką za górny wąż , jak będą uciekały bąble to je poczujesz ręką , ciężko je usłyszeć .