[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - Sens zakładania pompy z AFN ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 316
- Rejestracja: 28 maja 2010, 13:27
- Lokalizacja: Łódź.
sokolnh pisze:to takiego setupu z 11- tką to musowo 0.230 mmspawacz pisze:Zeby bylo milo szybko i w miare oszczednie :
1. Pompa 11 z paska. lub 10 z ASV
2. Wtryski 216 lub chociaz ori ASV
3. Turbo GT20/22xx lub ARL 1749VB
4. Wydech w calosci w przelot z ostatnim tlumikiem
5. FIMC
6. SOFT musowo!
7. Ecu 16 bit.
tak w tym układzie 230mm i najnowsze TDi-ki nawet 2,5 chowają się głęboko <ok> ale sprzęgło woła o pomstę do nieba
W miarę oszczędnie to raczej nie będzie. Z resztą przy tym co napisałeś to sprzęgło by należało zrobić na początku, ponieważ nawet by nie dało się auta shamować a co za tym idzie, napisać softa dobrze Druga sprawa, że na tych gratach z pompą 11 i wtryskami 0.230 uszyskamy moc rzędu 19x km i ok 400nm, a silnik już tego nie zniesie za dobrze. Wtedy trzeba uszczelki wymienić wszystkie i mocniejsze śruby głowicy itd. , bo doładowanie inaczej wydmucha nam uszczelki ;/ Poza tym silnik 1z jest najstarszym TDI więc i najbardziej wyeksploatowanym. Kolejny problem to znaleźć zdrową pompę 11mm, teraz to jest bardzo ciężko ;/ wszystkie są już wysłużone a i te, które są już założone u wielu użytkowników tdi tracą swoją wydajnośc i spada moc auta np. ze 19x na 17x km ;/ Pomijam problemy z trakcją przy 19xkm i ok 400nm. Najlepiej to włożyć te wtryski 0.230 , turbo z arl, FMIC (koniecznie) no i soft. Mamy tym sposobem ok 160-170km i 350-360nm. Ja u siebie miałem AHF (110km) i właśnie takie graty plus do tego kolektor ssący arl bez EGR, dolot z arl plus stożek zabudowany z dolotem świeżego powietrza do niego. Uzyskałem moc 170km i 382nm i to na seryjnym sprzęgle. Przejechałem na tym ponad 40-50tys km, no i sprzęgło łapało uślizgi ( ale i tak było pancerne bo przy tym co było to nie powinno trzymać już w ogóle ) Miałem już zestaw wzmocnionego sprzęgła VR6 wraz z kołem jednomasowym ale niestety nie zdążyłem już tego zestawu założyćspawacz pisze:Zeby bylo milo szybko i w miare oszczednie :
1. Pompa 11 z paska. lub 10 z ASV
2. Wtryski 216 lub chociaz ori ASV
3. Turbo GT20/22xx lub ARL 1749VB
4. Wydech w calosci w przelot z ostatnim tlumikiem
5. FIMC
6. SOFT musowo!
7. Ecu 16 bit.