Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 coupe 2.8 v6 aah] problem z chłodzeniem bardzo dziwne...

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 19 gru 2010, 19:02

Kurczę, to jak Kolego mówiłeś, że zmieniłeś już masę termostatów, może warto zainwestować w oryginalny termostat i może wtedy problem zniknie ;-) Ogólnie to bardzo ciekawy przypadek :-/

tomus1234567890
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 19 gru 2010, 14:01

Post autor: tomus1234567890 » 19 gru 2010, 19:06

kolego kupywalem nawet orginal audi vw....to cos innego bo jak wyjme stary to dziala kazdy ....i co teraz powiesz?

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 19 gru 2010, 19:11

To nieźle, no myślałem, że oryginalnego nie montowałeś. To dziwne, że na tyle termostatów każdy po jakimś czasie puszcza duży obieg :roll:
U ojca w Astrze był podobny motyw, nie nagrzewał się wyjąłem termostat i w garnku ok, otwierał się przy 92st. ale zamykać się zamykał słabo, no ale do końca, no ale ten termostat miał z 2-3lata (wahler) a tuż po wyjęciu z silnika był zamknięty i sądzę że w silniku pod ciśnieniem nie zamykał się do końca :-/

[ Dodano: 2010-12-19, 19:13 ]
ten stary otworzył się ok w silniku ale zamknąć się nie zamknął i później silnik był niedogrzany

yankes2.8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 25 lip 2008, 13:51
Lokalizacja: Ełk

Post autor: yankes2.8 » 19 gru 2010, 19:17

Dziwne jest też to że po wymianie termostatu nie musisz dolewać płynu. Przecież układ po tym jest zawsze trochę zapowietrzony.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 19 gru 2010, 19:19

yankes2.8 pisze:Dziwne jest też to że po wymianie termostatu nie musisz dolewać płynu. Przecież układ po tym jest zawsze trochę zapowietrzony.
Słuszna uwaga. Po wymianie termostatu, od razu wszystkiego płynu, który wcześniej spuściłeś nie wlejesz, bo w układzie jest powietrze :roll:

tomus1234567890
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 19 gru 2010, 14:01

Post autor: tomus1234567890 » 19 gru 2010, 23:44

odpowietrzam zalewam caly uklad od nowa ze jest stan jezdze kilka dni i problem powraca ale dzis zauwazylem ze nagrzewa sie duzo prawy waz a ten od termostatu nie///to chyba jest dobry ale temp lipa...tu jakis administrator pisze o czyms takim i ze tez tak wymienial termostaty i lipa ale nie napisal co to jest...

maniek887
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2009, 16:46
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: maniek887 » 23 gru 2010, 18:12

Troche sie na walczyłem z układem chłodzenia w tych silnikach bo i ja mam i kumpel i naprawde cuda sie w nich dzieja ale wiem że jak u siebie spuściłem raz płyn do wymiany termostatu to ze 4 dni mi sie zeszło zanim tak naprawde go odpowietrzyłem bo niby sie odpowietrzył i wszystko ok i przejechałem 20km i grzał i temp na zegarze 90 , na drugi dzień odpalam zimny i kicha nie grzeje na gaz sie nie przełącza i znowu odpowietrzanie i wszystko ok i tak 4 dni jak ostygł to kicha . Co ciekawe to miałem tak tylko po wymianie termostatu , drugim razem jak spuszczałem płyn to po zalaniu odpowietrzył sie od razu i było ok.
Natomiast u kolegi w C4 było tak że peknięty był zawór odcinający nagrzewnice i tylko jak sie wytworzyło ciśnienie w układzie to sie zapowietrzał i nie grzał albo sie gotował albo płyn zbirniczkiem wywalał.
W twoim przypadku stawiał bym na nie dokładnie odpowietrzony układ bo cudów nie ma termostat sie nie popsuje w kilka dni.

zwierzak213a2

Post autor: zwierzak213a2 » 26 gru 2010, 10:31

Pierwsze co zmien korek na nowy drugie odpowietrz caly system . jesli bedzie powietrze w ukladzie termostat napewno nie bedzie dzialac jak trzeba . korek trzyma wlasciwe cisnienie jesli nie bedzie odpowiednego cisnienia w ukladzie nie bedzie obiegu i termostat znow bedzie robil Cie w konia .

Awatar użytkownika
robert_paulson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Imię: Wiktor
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: robert_paulson » 04 sty 2011, 15:36

Mam dokładnie to samo w 2.6 i proponuję Ci zrobić to co ja. Zaraz mnie okrzyczycie że to nie profesjonalne :-) Po kupieniu auta wymieniałem szybko termostat na mrozie, narobiłem się i się okazało że dalej jest to samo a tamten był dobry. Wkurzyłem się i zakryłem całą chłodnicę czarnym kartonem (żeby nie było wiochy ;-) ) I mam spokój, w trasie się nie przegrzewa, trzyma 80-90 stopni i co najważniejsze nie pali 20l/100. Ważne że działa i za darmo! :-)

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 04 sty 2011, 15:44

Tak ,a w mieście w korku 110.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl