[80 b4 2.0 ABT] problem z ciśnieniem oleju
[80 b4 2.0 ABT] problem z ciśnieniem oleju
Witam, dzisiaj podczas jazdy , spokojnej około 60 km/h na odcinku około 25 km po rozgrzaniu silnika kilka razy zapalała się kontrolka oleju i włączał się brzęczyk i po około 5 sek wszystko wracało do normy . Zajrzałem pod maskę, olej czysty (wymieniony koło 1tys km temu) i poziom OK . Z tego co zauważyłem obok filtra oleju są 2 czujniki, jeden jakby nad filtrem drugi poniżej . Po pracy silnika podczas palenia się kontrolki nic niepokojącego nie zauważyłem . Czy to wina czujnika czy problem poważniejszy? z góry dzięki za podpowiedzi
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Dwa czujniki jeden od wysokiego drugi od niskiego. Układ w desce działa na takiej zasadzie że do około 4tyś służy czujnik niskiego a powyżej ten od wysokich.
Czujnik od niskiego ciśnienia podczas spoczynku masuje co objawia się świeceniem lampki, czujnik wysokiego zaczyna masować po przekroczeniu około 4 tyś obrotów co objawia się nie zapalaniem kontrolki na wysokich obrotach. Gdyby kontrolka zapaliła się na wysokich obrotach a czujnik byłby sprawny to oznaczałoby że ciśnienie jest za małe żeby załączyć czujnik (zmasować go) co mogłoby skutkować zatarciem się silnika.
Od niskiego ciśnienia jest podajże czarny, a uszkodzenie może polegać na puszczaniu bokiem pomiędzy metalową obudową czujnika a plastikiem w którym znajduje się blaszka do podłączenia kabla. Jeśli podczas zdejmowania kabla zauważysz ze z wierzchu czujnik jest mokry to właśnie to puszczanie objawiło się podczas jazdy na Twojej desce.
Czujnik od niskiego ciśnienia podczas spoczynku masuje co objawia się świeceniem lampki, czujnik wysokiego zaczyna masować po przekroczeniu około 4 tyś obrotów co objawia się nie zapalaniem kontrolki na wysokich obrotach. Gdyby kontrolka zapaliła się na wysokich obrotach a czujnik byłby sprawny to oznaczałoby że ciśnienie jest za małe żeby załączyć czujnik (zmasować go) co mogłoby skutkować zatarciem się silnika.
Od niskiego ciśnienia jest podajże czarny, a uszkodzenie może polegać na puszczaniu bokiem pomiędzy metalową obudową czujnika a plastikiem w którym znajduje się blaszka do podłączenia kabla. Jeśli podczas zdejmowania kabla zauważysz ze z wierzchu czujnik jest mokry to właśnie to puszczanie objawiło się podczas jazdy na Twojej desce.
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Oczywiście że niesteryd126 pisze:no więc obejrzałem te czujniki i ten na górze wyglądał na brązowy był suchy , przeczyściłem styki i założyłem a ten na dole biały po zdjęciu tej gumowej nakładki wyleciały ze dwie krople oleju wytarłem i założyłem od nowa. Czyli czujnik raczej do wymainy ? bo chyba nie powinno być tam oleju?
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
olej z miesiąc temu zmieniony i ten co zawsze półsyntetyk castrol magnatec 10w40 , oleju nie dolewam więcej jak ze 100ml miedzy wymianami. Ktoś mi dziś powiedział ,że z tym ciśnieniem oleju to mogą być panewki??? Na zimnym silniku w te pogody z rana trochę kopcił na czarno ale po dogrzaniu do tych 40 stopni już były zwykłe spaliny
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Byłem dzis u mechanika, silnik niestety musiał być wyjęty, jakaś panewka wysunęła się z obudowy silnika i pogięła . Nie wiem dokładnie jak ten wałek się nazywa ale nie był to wałek rozrządu ale wałek który też jest napędzany paskiem rozrządu. Gdyby to była ta panewka z przodu to obyło by się bez wyciągania silnika ale niestety padła ta z tyłu . Oczywiście skoro już wszystko na wierzchu to wymieni obie bo ta z przodu była porysowana od środka. Częśc warta niewiele ale trochę roboty z wymianą jest. pompa oleju sprawna