Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8 JN] Nie zapala - co robić?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
dsv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 04 mar 2007, 12:22
Lokalizacja: Radom

[80 B3 1.8 JN] Nie zapala - co robić?

Post autor: dsv » 27 lip 2007, 15:59

Mam Audi 80 B3 silnik 1.8 JN [mechaniczny wtrysk] + LPG. Chodził do dzisiaj super. Dzisiaj kiedy próbowałem odpalić silnik nie udało mi się. Wygląda na to że to jakiś problem z układem zapłonowym bo paliwo daje sie wyczuć z rury wydechowej. Silnik kręci ale nawet nie próbuje zaskoczyć. Tak jakby nie było prądu na świecach. Sprawdziłem cewkę zapłonową ale jest sprawna. Oporność przewodu od cewki do kopułki ale również w normie. Gdzie szukać problemu, może ktoś już miał podobny???
Ostatnio zmieniony 27 lip 2007, 16:58 przez dsv, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bono84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 175
Rejestracja: 03 kwie 2007, 23:38
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: bono84 » 27 lip 2007, 16:56

Mnie jak tak nie chciał odpalić to przyczyną był główny przewód zapłonowy od cewki, wymieniłem i wszystko gra. ;-)

dsv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 04 mar 2007, 12:22
Lokalizacja: Radom

Post autor: dsv » 27 lip 2007, 20:25

Sprawdzałem - to nie to. Może ktoś ma inną propozycje?

Awatar użytkownika
kilerek 23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 19 mar 2007, 16:44
Lokalizacja: konin

Post autor: kilerek 23 » 28 lip 2007, 13:51

a na gazie zapali?

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 28 lip 2007, 22:26

Może pompa paliwa siadła... Na gazie pali?

dsv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 04 mar 2007, 12:22
Lokalizacja: Radom

Post autor: dsv » 29 lip 2007, 08:55

Nie pali ani na Gazie ani na Etylinie

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 29 lip 2007, 10:35

A masz w aucie jakieś odcięcie zapłonu?

lewy.pa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 10 lut 2007, 16:13

Post autor: lewy.pa » 29 lip 2007, 12:21

wymień palec w aparacie zapłonowym

Awatar użytkownika
krzysiek11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 256
Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy

Post autor: krzysiek11 » 29 lip 2007, 20:54

może czujnik hala jak możesz to włóż inny zapłon i sprawdz

krisch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 04 cze 2007, 23:00
Lokalizacja: Scięgny

Post autor: krisch » 30 lip 2007, 10:26

Sprawdż iskre na świecy, jeśli nie ma to ściągnij przewód wysokiego napięcia z kopułki , ten w środku od cewki. Przybliż do silnika(załuż rękawice) i zakręć silnikiem . Jeśli jest iskra to wymień palec i kopułke. Jeśli nie to weż kontrolke 12 volt i zobacz czy na cewce jest prąd , na jednym ma być cały czas a na drugim co chwile jak kręcisz rozrósznikiem. Jeśli nie ma tego przerywanego to czujnik hala do wymiany . Jeśli jest tu i tu to cewka do wymiany .
Napisz co sprawdziłeś i jakie rezultaty to pomyślimy co dalej z tym robić.

arczi_007

Post autor: arczi_007 » 31 lip 2007, 20:37

witam wszystkich jestem nowym urzytkownikiem forum ,opowiem wam moją chistoryjkę z moim audi b3 1.8 JN {gaz} mechaniczny wtrysk zaczeło się bardzo podobnie jak napisał [ dsv ] wszystko było pięknie ładnie aż pewnego razu powiedziało dość i nie odpaliło i wtedy zaczeła się gechenna po mechanikach a odwiedziłem ich kilku bo na gazie jezdziło jak trza ,mechanik nr.1 powiedział przepływomierz do wymiany,więc kupiłem wymieniłem i nic. 2 powiedział rozdzielacz paliwa i nic. 3 stawiał na sterownik i nadal nic.Więc wkońcu zaczełem sam kombinować {bo ci mechanicy doprowadzą mnie do ruiny finansowej} zaopatrzyłem się w różne schematy elektryczne zasilania silnika i zaczełem sprawdzać wszystkie kostki , oporności na poszczególnych podzespołach i NADAL NIC. po dłóższym czsie tej mordengi doszedłem co go boli Nie uwieżycie to poprostu był USZKODZONY BEZPIECZNIK STEROWNIKA SILNIKIEM wymieniłem i wszystko wróciło do normy .Reasumując najlepiej zacząć od pierdół jak poprostu bezpiecznik !!!! Moje nie potrzebnie wydane piniądze to ok 600pln. a faktyczna naprawa to koszt BEZPIECZNIKA . pozdrawiam

dsv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 04 mar 2007, 12:22
Lokalizacja: Radom

Post autor: dsv » 02 sie 2007, 07:54

Już działa!!! Poprzedni właściciel zamontował odcięcie zapłonu, o czym mnie nie poinformował. Przez przypadek uruchomiłem odcięcie. Teraz znów moje Audi chodzi jak zegarek. Dzięki za pomoc.

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 02 sie 2007, 08:14

dsv pisze:Już działa!!! Poprzedni właściciel zamontował odcięcie zapłonu, o czym mnie nie poinformował. Przez przypadek uruchomiłem odcięcie. Teraz znów moje Audi chodzi jak zegarek. Dzięki za pomoc.
No właśnie dlatego pytałem czy masz jakieś odcięcie zapłonu. Pozdro

Awatar użytkownika
czester-11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk

Post autor: czester-11 » 07 sie 2007, 20:13

kurde chlopaki ja mam podobny problem mam 2.0 na mechanicznym wtrysku, zaczelo sie od zamulonej pracy i ogromnego spalania. potem mechanik mi mieszanke wyregulowal i jakos jezdzila, az pewnego dnia amba, nic, zalewa ja ciagle paliwem z tlumikow az cieknie, mechanik mi powiedzial ze rozdzielacz paliwa zepsuty , kupilem drugi , zalozyl i powiedzial ze ten tez zepsutu!!1 :evil:
niemam sily na tych darmozjadow, co to moze byc jak mi zalapie to na 3 swiece a nawet 2 chodzi i strasznie paliwem rzyga.. :-/
pomozcie jakos, jakas liste czynnosci moze mi ktos wypisze do sprawdzenia albo dajcie odnosniki do tematow w ktorych byla o tym mowa.

dzieki z gory.

Awatar użytkownika
roman26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 23 lip 2010, 20:30

Post autor: roman26 » 16 gru 2010, 18:15

No właśnie , dużo przyczyn widze moze być lecz mój przypadek jest chyba najbardziej irytujący. Np wsiadam do autka i za nic nie moge go odpalic, silnik kręci (nowy akumulator), i tak dłuzszy czas, czasami przez cały dzień nie moge uruchomić silnika, świece są suche tak jakby paliwo nie dochodziło a przecież wyrażnie słysze że pompka podaje paliwo włączając zapłon, myślałem że w przewodach gdzieś stoi woda zamarznięta ale też odpada bo np na drugi dzień przy takiej samej temperaturze czyli minusowej odpala jakby nigdy nic , chodzi i jedzie , lecz potrafi na drodze zgasnąć i można sobie kręcić i kręcić. Nie wiem co jest przyczyną, nie moge nigdzie nim jechać bo w każdej chwili moze zawieść. Np jak szukać przyczyny jak auto w danym momencie pali od strzała. Jesli ktos miał podobny problem to prosił bym o pomoc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl