Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 TD SB] Brak mocy

ODPOWIEDZ
pcheos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 12 kwie 2008, 19:06
Lokalizacja: Knurów

[B3 1.6 TD SB] Brak mocy

Post autor: pcheos » 22 gru 2010, 21:46

Witam. Od pewnego czasy notuje kompletny brak mocy przy niskim zakresie obrotów. (samochód zwalnia z pedałem gazu wciśniętym "do chłodnicy"). Co ciekawe, dzieje się to tylko na silniku rozgrzanym. Na zimnym wszystko gra i buczy. Jeden mechanik pomierzył wszystko (pompę, wtryski, turbinę) i stwierdził, że turbina wytwarza małe ciśnienie. Pompa i wtryski są wg. niego OK. Co jest moim zdaniem wątpliwe. Mam małą wiedzę na ten temat ale przecież turbina uruchamia się w momencie osiągnięcia pewnego pułapu obrotów, a samochód nie ma mocy po zmianie biegu na niskich obrotach. Jest to bardzo uciążliwe szczególnie przy wyprzedzaniu (muszę brutalnie redukować i katować autko na wysokich obrotach), lub przy podjazdach gdzie samochód wręcz zwalnia. Często nie ma także mowy o szybkim "ucieknięciu" ze skrzyżowania, gdyż reaguje baaaaaaardzo mułowato. W czym rzecz ? Nie chcę bez sensu wstawić innej turbiny, więc może ktoś z Was miał podobny problem ? Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 22 gru 2010, 22:01

czym sprawdził aparaturę wtryskową i pomiar doładowania , czy auto zadymia na czarno , schłodź pompę śniegiem jak się rozgrzeje gdy muli , sprawdź doładowanie

pcheos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 12 kwie 2008, 19:06
Lokalizacja: Knurów

Post autor: pcheos » 22 gru 2010, 22:10

Turbinę i wtryski sprawdzał manometrem, autko dymki jedynie przy działaniu turbiny (dostaje kopa i kopci). Może pompa pada ?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 22 gru 2010, 22:14

pcheos, tak jak wcześniej pisał Vision, w momencie kiedy auto zacznie ci mulić ochłodź pompę wtryskową śniegiem. Jeśli po tym zabiegu auto odzyska moc to bardzo prawdopodobne że pompa wtryskowa siada.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 22 gru 2010, 22:30

pcheos pisze:ale przecież turbina uruchamia się w momencie osiągnięcia pewnego pułapu obrotów
Turbina kręci się cały czas, ponieważ jest napędzana siłą gazów wylotowych z cylindrów. Jedynie prędkość obrotowa turbiny zależy od "gęstości" przepływającego powietrza oraz jego prędkości.

Zrób tak jak mówi Vision, łatwy sposób w celu określenia padającej pompy.

Mechanik doładowanie turbiny sprawdzał podczas jazdy czy postoju?

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 22 gru 2010, 22:31

jeszcze poszukaj wycieków ON z pompy , powietrza w przewodach na ciepłym może być zwiększone , wyjmij pin z LDA czy nie ma pod nim paliwa
pcheos pisze:Turbinę i wtryski sprawdzał manometrem,
ok manometrem ale jak? na postoju ? wtryski jak --wyjął i na próbnik ? ,kiedy to się zaczęło dziać -spadki mocy , auto pali normalnie( zapala itd)

pcheos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 12 kwie 2008, 19:06
Lokalizacja: Knurów

Post autor: pcheos » 23 gru 2010, 16:30

Wtryski na pewno sprawdzał na postoju, turbinę nie. Auto o dziwo pali bardzo dobrze nawet na bardzo srogim mrozie. Spadki mocy pojawiły się jakoś na początku października tego roku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl