[B3] Felgi - szeroka stal
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1567
- Rejestracja: 28 mar 2007, 13:58
- Imię: Zbyszek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: WWL
...przez co ogranicza tez mozliwosc poszerzenia, tym niemniej to ciekawa technika - koniecznie pochwal sie jak odbierzesz postac koncowa. co do koloru... popros kogos o zrobienie VT i wtedy zdecyduj ktory Ci najbardziej pasuje.taktownie pisze:koleś robi inaczej niż wszyscy (nie wspawywuje płaskownika tylko łączy 2 felgi przez co ogranicza ilość spawów tylko do jednego)
Z tego co wiem niektóre firmy zajmujące się poszerzaniem stali odwracają środek felgi przez co felga ma duży rant i wygląda na szeroką można wtedy naciągnąć węższą oponę (przez co ograniczymy spalanie, auto będzie się lepiej zbierać itd..) ale to już kwestia tego co kto lubi i jakie szerokie chce felgi, jakie ET itd... a co do poszerzania to najlepiej robią to podobno chłopaki z Łodzi >> http://wheel-wide.com/
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1567
- Rejestracja: 28 mar 2007, 13:58
- Imię: Zbyszek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: WWL
nie wiem jak to wychodzi w technologii 'jednospawowej' ale standardowe poszerzanie (przez wspawanie plaskownika) zawsze zmniejsza ET (rozumiane jako odleglosc plaszczyzny montazowej od srodka felgi tj. od polowy jej szerokosci) o polowe wartosci poszerzenia. mowiac po ludzku: jesli poszerzamy seryjna dla B4 felge 6Jx15 ET37 i przyjmiemy ze 1 cal ma dokladnie 25mm to dla przykladowych docelowych szerokosci 7, 8 i 9J ET wyniesie odpowiednio:Arturo997 pisze:poszerzenie 4 felg na 9J ET20 albo 15 po dostarczeniu 8 felg oczywiście 15" ??
- 7J - ET24,5 (poszerzenie o 25mm, zmiana ET o 12,5mm) wizualizacja, porownanie z seria, opona 195/50R15
- 8J - ET12 (poszerzenie o 50mm, zmiana ET o 25mm) wizualizacja, porownanie z seria, opona jak wyzej
- 9J - ET -0,25 (poszerzenie o 75mm, zmiana ET o 37,5mm) wizualizacja, porownanie z seria, opona jak wyzej
ergo
moze sie okazac ze wyprodukowanie felg o rozmiarze 9Jx15 ET 15-20 bedzie pociagalo za soba koniecznosc przesuniecia rotora, smiem podejrzewac ze nawet jesli fachowiec podejmie sie takiego zadania to koszt zabiegu stanie sie porownywalny z cena dobrych i rownie szerokich felg aluminiowych.
warto tez wspomniec ze szeroka stal wystepuje takze 'w przyrodzie' i sa to produkty conajmniej dwoch marek:
- mangels - przyklad #1, przyklad #2 ceny sa absurdalne ale moim zdaniem warto - trafic mangelsa w 15" z rozstawem i centrowaniem dla osobowki to sztuka poniewaz lwia czesc asortymentu to kola do terenowek z rozstawami z kosmosu i centrowaniem od 70mm wzwyz tudziez ujemnym ET
- mattig, przyklad, tylko 13", ktorej to marki osobiscie jestem fanem i zanabylem niedawno juz drugi komplet 14", 15stki na naszym rynku sa chyba nawet rzadsze niz mangelsy :mrgreen:
bedzie koks i ogien w szopie o ile pomalujesz je na jakis klawy kolor.taktownie pisze:ciekawe jak bedzie w audi?
po mojemu to zalezy od tego jak bardzo zalezy Ci na dowodzie rejestracyjnym :mrgreen:taktownie pisze:jak robić? żeby wystawała za nadkola czy na równo?
deejay.ftb, powiedźmy że jestem w temacie i uświadomiłeś mnie że robienie ET pod moje zachcianki może się nie opłacać (np. w przypadku który wyżej wspomniałeś). Może i można by było w tej cenie kupić szerokie alu ale czy można wycenić unikatowe felgi stalowe które może byłyby unikatowe w skali kraju bądź całej Europy?? Sam nie wiem... mangelsy i mattigi znam i to nie tylko z allegro ale osobiście nie spotkałem nawet jednego kompletu 15" z oryginalnym rozstawem 4x108, boję się aż pomyśleć ile mogłyby kosztować :roll: Co do szerokiej stali w audi to na pewno będzie taki ogieńńń że łooo... <hura>
Hmmm... Jak robić?? zapewne tak jak wyjdzie ale z tym ET co wyliczył deejay.ftb, to zapewne w nadkolu się nie zmieścisz <lol> A co do dowodu to bez też da się jeździć :mrgreen:deejay.ftb pisze:taktownie napisał/a:
jak robić? żeby wystawała za nadkola czy na równo?
po mojemu to zalezy od tego jak bardzo zalezy Ci na dowodzie rejestracyjnym :mrgreen: