Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] napinacz paska klinowego

Awatar użytkownika
gacak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 17 wrz 2010, 10:44
Lokalizacja: RPZ

[1.9TDI 1Z] napinacz paska klinowego

Post autor: gacak » 16 gru 2010, 21:28

A więc mam pytanie. Wymieniłem ostanio pasek alternatora oraz cały rozrząd i co sie okazało słysze dalej piszczenie przy zapaleniu mechanik powiedział ze napinacz trzeba wymeinić skoro tak chciałem sie doradzić jaki kupić ewentualnie jakieś strony ?? i czy ten to jest to http://moto.allegro.pl/napinacz-paska-w ... 87934.html

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 16 gru 2010, 21:32

zdejmij pasek i sprawdź czy pompa wody nie piszczy(czy luźno się kręci)u mnie też coś piszczy w te mrozy ale jeszcze nie zlokalizowałem co :-/ a wogóle to pewne że to napinacz?fakt one lubią się zapiekać :cry:

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 16 gru 2010, 21:44

Hej.Jesli ci te piszczenie wystepuje tylko wylacznie przy odpalaniu i na zimnym silniku to obstawiam za winowajce kolo z tlumikiem drgan co napedza alternator a nie ten napinacz jesli byl by to napinacz to by cwiergolil caly czas.
Jesli nie masz oslony pod silnikiem to mozesz sam sprawdzic zrob znak na tym kole odpal silnik niech chwile pochodzi zgas i sprawdz polozenie znakow jesli sie przesunie to bedziesz miec pewnosc ze to kolo .
Jak by co mam gdzies kolo przerobione na sztywno tzn wyrzucona jest ta guma wstawiona tuleja i zakolkowana i problem jest na wieki wiekow rozwiazany. U siebie mam tak zrobione i nie widze zadnych wad.

marek6572
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 15 mar 2010, 18:59
Lokalizacja: Prudnik

Post autor: marek6572 » 16 gru 2010, 22:02

Cześć również uważam że winowajcą jest koło pasowe wału korbowego które napędza pasek na alternator, ponieważ tez przez długi czas miałem ten problem piszczało po zapaleniu. Problem polega na tym, że to koło pasowe jest zużyte tzn. jest wyślizgane {ostre} co sprawia, ze pasek klinowy wchodzi na głęboko na koło i górne krawędzie wielorowlów koła pasowego ciągną za jego płaszczyznę powodując z czasem jego przecinanie. Sam osobiście zajechałem tak trzy paski. po wymianie koła pasowego nowe ok 300 zł problem zniknął.

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 17 gru 2010, 08:58

jak wyżej koledzy dobrze zauważyli zaczął bym od sprawdzenia koła pasowego na wale, bo kupno i wymiana napinacza może się okazać zbędnym wydatkiem, gacak, zanim zakupisz napinacz przeczytaj https://audi80.pl/19tdi-1z-piszczy-v ... t=napinacz

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 17 gru 2010, 09:33

marek6572 pisze:Cześć również uważam że winowajcą jest koło pasowe wału korbowego które napędza pasek na alternator, ponieważ tez przez długi czas miałem ten problem piszczało po zapaleniu. Problem polega na tym, że to koło pasowe jest zużyte tzn. jest wyślizgane {ostre} co sprawia, ze pasek klinowy wchodzi na głęboko na koło i górne krawędzie wielorowlów koła pasowego ciągną za jego płaszczyznę powodując z czasem jego przecinanie
Właśnie doszedłem do takich samych wniosków ,bo też mi popiskuje na mrozie .
myster pisze:esli ci te piszczenie wystepuje tylko wylacznie przy odpalaniu i na zimnym silniku to obstawiam za winowajce kolo z tlumikiem drgan co napedza alternator a nie ten napinacz jesli byl by to napinacz to by cwiergolil caly czas.
Jesli nie masz oslony pod silnikiem to mozesz sam sprawdzic zrob znak na tym kole odpal silnik niech chwile pochodzi zgas i sprawdz polozenie znakow jesli sie przesunie to bedziesz miec pewnosc ze to kolo .
No właśnie nie musi sie nic przesówać i też będzie piszczeć ,z powodu wyslizganych powieszchni na kole w których powinien klinować sie pasek

Tommek261
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 24 maja 2009, 21:39
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Tommek261 » 17 gru 2010, 17:23

Popieram kolegów to co napisali święte słowa.
Koło pasowe do wymiany.
sam na własnej skórze się przekonałem.
Wymienione wszystkie paski na Conti
Nowy napinacz
Nowe ramię napinacza
Rolka
A tu piszczy na mrozie...wina koło pasowe.

Awatar użytkownika
gacak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 17 wrz 2010, 10:44
Lokalizacja: RPZ

Post autor: gacak » 18 gru 2010, 13:50

Dzięki za odpowiedz, a jaki napinacz kupić i ramie napinacza??

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 18 gru 2010, 17:46

sprawdz jeszcze rolke od napinacza

marek6572
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 15 mar 2010, 18:59
Lokalizacja: Prudnik

Post autor: marek6572 » 18 gru 2010, 20:27

Poco Ci napinacz masz sprawdzić koło pasowe
Jeśli pasek ugina Ci się na 1-2cm to napewno jest dobry a jego wymiana to kupe zabawy

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 18 gru 2010, 20:57

nie wiem czy tą wypowiedz kierowałeś do mnie ale gdy psuje sie rolka od napinacza objaw jest taki ze pasek piszczy nawet przy dodawaniu gazu pozniej jak sie rozgrzeje nie piszczy

marek6572
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 15 mar 2010, 18:59
Lokalizacja: Prudnik

Post autor: marek6572 » 18 gru 2010, 21:31

odpowiedz kierowałem do gacak. Wydaje mi się gdyby była to rolka piszczała by nawet po rozgrzaniu. A gacak muwi ze piszczy po zapaleniu i domyslam się ze jak się rozgrzeje to juz piszczenie ustaje więc obstawiam i jestem pewien że to koło pasowe pozdro

Awatar użytkownika
gacak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 17 wrz 2010, 10:44
Lokalizacja: RPZ

Post autor: gacak » 19 gru 2010, 20:45

Dzięki za odpowiedź !! a jak dokładnie sprawdzić to koło pasowe, czyli co mechanik ściemnia wymieniał mi wcześniej rozrząd i pasek alternatora po wymianie pow mu ze mi dalej piszczy pow że napewno napinacz??

marek6572
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 15 mar 2010, 18:59
Lokalizacja: Prudnik

Post autor: marek6572 » 24 gru 2010, 10:58

Hmm jakby Ci to powiedzieć jak to sprawdzić. Trzeba napewno zdjąć pasek i zobaczyć to koło musisz ocenić sam czy te wielorowki są ostre czy nie ,chodzi dokładnie o ich górną krawędz jeśli jest ostra to wina jest koła. Niepowiem że będą te krawędzie ostre jak żyletki ale dużo nie będzie im brakować do takiego stanu ja długo tak jeżdziłem z takim kołem i naprawde na palcu było wyczuć że jest ostre. Może uda Ci się zobaczyć od góry, ze ten pasek nawet zagłęboko w tym kole siędzi.
Co do napinacza to szczrze watpie że może to być on u mnie też niejest niewiadomo jak silny nakładam klucz i lekko go odchylam.
Uważam że koło ma już dość i choćby niewiadomo jaki napinacz by był to będzie piszczeć .
Zawsze piszczało mi przy wilgotnym powietrzu i na mrozie piszczenie (skrzeczenie nawet bym powiedział)było tak duże że myślałem że to rozrząd się sypie.
Niechcę cie tu namawiać i narażać na jakieś duże wydatki ale wydaje mi się że zrobienie napinacza kosztuje więcej i może w tej sprawie nie pomóc.

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 24 gru 2010, 11:17

Piszczenie może być spowodowane też zużytymi tulejkami dźwigni napinacza. Szczególnie ta od strony przodu samochodu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl