[B4]wyświetlacz temperatury zewnętrznej
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
tzn? czy wogule nic niema na wyswietlaczu? a podswietlenie chodzi ? wiesz teraz mrozy to i umnie AC nie pokazuje caly wyswietlacz jak wejde zaraz na zmarznietym, a po chwili gdy sie unormuje temperaura jest git, moze ci sie plus odczepil od zasilanaia wyswietlacza temp zewnetrznej, jesli podejrzewasz ze to czujnik nie laczy to po jakiejs 1minucie pojawiaja sie trzy kreseczki poziome
Szara80tkaTdi, podswietlenie padło jakiś czas temu, ale wyświetlacz działał prawidłowo aż do dziś, a teraz nic nie wskazuje, wyswietlacz jest czarny. Jutro wyjmę zegary i zobaczę może coś znajdę.
PS Wyjąłem zegary, przeczyściłem styki we wtyczce wyświetlacza; po ponownym podłaczeniu wszystko znowu działa tak jak powinno <ok>
Ciąg dalszy
Radość nie trwała zbyt długo, od conajmiej 3 dni znów nie działa wyświetlacz, tzn nic nie wskazuje, wyjałem przeczysciłem styki, ale nic nie dało. Nie sprawdziłem czy dochodzi napięcie, bo akurat nie miałem przy sobie miernika Dodam tyle, że instalacja jest fabryczna. Plus z lampki oświetlenia i plus po przekręceniu stacyjki jest brany z zółtej i niebieskiej kostki licznika :?: Co może być powodem nie działania wyświetlacza. Serdeczne dzięki za wszelkie sugestię.
także to mogę wykluczyć, bo po 25minutach jazdy nic się takiego nie pokazało :roll: Dzięki za zainteresowanie moim problememSzara80tkaTdi pisze: czujnik nie laczy to po jakiejs 1minucie pojawiaja sie trzy kreseczki poziome
PS Wyjąłem zegary, przeczyściłem styki we wtyczce wyświetlacza; po ponownym podłaczeniu wszystko znowu działa tak jak powinno <ok>
Ciąg dalszy
Radość nie trwała zbyt długo, od conajmiej 3 dni znów nie działa wyświetlacz, tzn nic nie wskazuje, wyjałem przeczysciłem styki, ale nic nie dało. Nie sprawdziłem czy dochodzi napięcie, bo akurat nie miałem przy sobie miernika Dodam tyle, że instalacja jest fabryczna. Plus z lampki oświetlenia i plus po przekręceniu stacyjki jest brany z zółtej i niebieskiej kostki licznika :?: Co może być powodem nie działania wyświetlacza. Serdeczne dzięki za wszelkie sugestię.
- Piotr_Audi
- Forum Audi 80
- Posty: 217
- Rejestracja: 10 maja 2009, 10:15
- Lokalizacja: Wejherowo
Jak do tej pory sprawdziłem zasilanie i mase w kostce idącej do termometru za pomocą żarówki na 4V. Z tym napewno jest wszystko dobrze. Jeszcze zostało sprawdzić połączenie do czujnika tak jak kolega Piotr_Audi, zaproponował, ale nie bardzo wiem gdzie tego szukać :?: Nie chce nie potrzebnie przekopywać całych wiązek, tym bardziej w nieogrzewanym garażu :roll:
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
sam czujnik nie jest potrzebny do tego aby sprawdzic termometr, jesli go niema to po okolo minucie pokaza sie trzy kreseczki poziome, pisalem o tym wyzej
jak juz ci pisalem wczesniej jezeli wyciagniesz wyswietlacz na zewnatrz i podasz plus i minus, oraz czujnik i mimo to nie chodzi no to jest on uszkodzony, to sa rzeczy elektroniczne i moge sie zepsuc "bez podania przyczyny"
jak juz ci pisalem wczesniej jezeli wyciagniesz wyswietlacz na zewnatrz i podasz plus i minus, oraz czujnik i mimo to nie chodzi no to jest on uszkodzony, to sa rzeczy elektroniczne i moge sie zepsuc "bez podania przyczyny"
doskonale to rozumiem tyle, że dziś na chwilę się włączył i było wszystko oki, dlatego musi coś nie stykać odpowiednio, bo przecież jakby nie działał to takiej sytuacji by nie było. Jak sam tego nie ogarnę to trzeba będzie się wybrać do elektryka, ale tego wolałbym uniknąć z wiadomych przyczyn :roll:Szara80tkaTdi pisze:no to jest on uszkodzony, to sa rzeczy elektroniczne i moge sie zepsuc "bez podania przyczyny"
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
Witam
Prawdopodobnie wyczaiłem do czego służy impuls prędkości w naszych wyświetlaczach
Więc tak - u siebie nie podpiąłem impulsu prędkości bo mi się nie chciało i efekt mam następujący - jak jadę na mrozie termometr pokazuje np. -6 i nagle zacznę jechać w tył (wtedy bawiłem się w zawracanie na wstecznym) - wtedy nagle zaczyna być ogrzewany czujnik bo ciepłe powietrze leci do przodu to termometr zamiast szybko zmienić wskazanie to "zamraża wskazanie" na -6 stopni i cały czas tyle pokazuje
Jak zgaszę silnik i odpalę od nowa czyli jak "przeładuję" termometr to wszystko wskazuje dobrze
Więc prawdopodobnie elektronika czeka na impuls prędkości by ponownie uruchomić pomiar podczas jazdy czyli wtedy gdy czujnik jest prawidłowo omiatany przez powietrze a że tego impulsu nie ma no to termometr stoi na -6 tak jak to u mnie się dzieje
Prawdopodobnie wyczaiłem do czego służy impuls prędkości w naszych wyświetlaczach
Więc tak - u siebie nie podpiąłem impulsu prędkości bo mi się nie chciało i efekt mam następujący - jak jadę na mrozie termometr pokazuje np. -6 i nagle zacznę jechać w tył (wtedy bawiłem się w zawracanie na wstecznym) - wtedy nagle zaczyna być ogrzewany czujnik bo ciepłe powietrze leci do przodu to termometr zamiast szybko zmienić wskazanie to "zamraża wskazanie" na -6 stopni i cały czas tyle pokazuje
Jak zgaszę silnik i odpalę od nowa czyli jak "przeładuję" termometr to wszystko wskazuje dobrze
Więc prawdopodobnie elektronika czeka na impuls prędkości by ponownie uruchomić pomiar podczas jazdy czyli wtedy gdy czujnik jest prawidłowo omiatany przez powietrze a że tego impulsu nie ma no to termometr stoi na -6 tak jak to u mnie się dzieje
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
ziemor ja otym juz czytalem jak montowalem go usiebie a bylo to ... dawno, dawno niepamietam kiedy, ze jest to korekta wskazan, np gdy sie jedzie szybko, zeby nie zanizal gdyz jest wtedy szybszy oplyw powietrza wokolo czujnika, tzn mowa tu tych co maja w orginalnym miejscu zamontowane czyli kolo lewego reflektora
ja np nie mam tego mocowania bo zakladalem to u siebie na wlasna reke i mam w innym miejscu, kolo skrzynki bezpiecznikow, zawyza mi jedynie na dluzszym postoju w czasie jazdy sie unormowuje, i nawet przy duzej predkosci mi dobrze pokazywalo bo jezdzilem szybciej na autostradzie i sie zgadzalo plus minu 1C, a niemam tez podpietego sygnalu predkosci
ja np nie mam tego mocowania bo zakladalem to u siebie na wlasna reke i mam w innym miejscu, kolo skrzynki bezpiecznikow, zawyza mi jedynie na dluzszym postoju w czasie jazdy sie unormowuje, i nawet przy duzej predkosci mi dobrze pokazywalo bo jezdzilem szybciej na autostradzie i sie zgadzalo plus minu 1C, a niemam tez podpietego sygnalu predkosci
Jak masz czujkę obok bezpieczników to nie zawyża temperatury przy mrozie -10 ?Szara80tkaTdi pisze:ziemor ja otym juz czytalem jak montowalem go usiebie a bylo to ... dawno, dawno niepamietam kiedy, ze jest to korekta wskazan, np gdy sie jedzie szybko, zeby nie zanizal gdyz jest wtedy szybszy oplyw powietrza wokolo czujnika, tzn mowa tu tych co maja w orginalnym miejscu zamontowane czyli kolo lewego reflektora
ja np nie mam tego mocowania bo zakladalem to u siebie na wlasna reke i mam w innym miejscu, kolo skrzynki bezpiecznikow, zawyza mi jedynie na dluzszym postoju w czasie jazdy sie unormowuje, i nawet przy duzej predkosci mi dobrze pokazywalo bo jezdzilem szybciej na autostradzie i sie zgadzalo plus minu 1C, a niemam tez podpietego sygnalu predkosci
"gdy sie jedzie szybko, zeby nie zanizal gdyz jest wtedy szybszy oplyw powietrza wokolo czujnika" -
to chyba niemożliwe
Jest tu jakiś fizyk ? wydaje mi się że obojętne czy jadę 100 na godzinę czy stoję w miejscu to temperatura powinna być taka sama - fizyka !
Przy wyższych prędkościach to ma znaczenie np. samolot Blekberd rozgrzewa się podobno do 350 st.cel