Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9 tdi] odcinanie paliwa przy chamowaniu silnikiem

ODPOWIEDZ
mckmaniek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 02 maja 2010, 21:40
Lokalizacja: Zielona Góra

[B4 1,9 tdi] odcinanie paliwa przy chamowaniu silnikiem

Post autor: mckmaniek » 26 gru 2010, 20:25

Proszę o podpowiedź.Stare diesle podczas hamowania silnikiem pobierają dawkę paliwa dla wolnych obrotów. Nowe(np. na pompowtryskach) w czasie hamowania silnikiem całkiem odcinają paliwo i komputer pokazuje 0 spalania. jak to jest w 19,tdi 90km w b4.
Ostatnio zmieniony 26 gru 2010, 20:39 przez mckmaniek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 26 gru 2010, 20:27

_uwaga

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 27 gru 2010, 14:41

W B4 też odcinają paliwo,pod warunkiem ze nie masz wciśniętego sprzęgła

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Re: [B4 1,9 tdi] odcinanie paliwa przy chamowaniu silnikiem

Post autor: trepek » 27 gru 2010, 14:56

mckmaniek pisze:Stare diesle podczas hamowania silnikiem pobierają dawkę paliwa dla wolnych obrotów.
Nie wiem kto Ci takich herezji naopowiadał ale osoba za to odpowiedzialna nigdy w życiu nie widziała mechanicznej rotacyjnej pompy wtryskowej w środku. Od tego masz dynamiczną regulację dawki paliwa oraz odśrodkowy mechanizm zwiększający swój moment bezwładności wraz z obrotami aby ciął dawkę paliwa wraz z wzrostem oborotów i m.in. dzięki temu mechanizmowi mechaniczne pompy wtryskowe mają górne ustawienie maksymalnych obrotów oraz ten sam mechanizm, przy hamowaniu silnikiem, tnie dawkę paliwa. Przy odpowiednim ustawieniu wydatku szczątkowego oraz dawki paliwa biegu jałowego już przy 1800-2000 obr hamując silnikiem pompa nie będzie podawać nic paliwa na wtryski. Dobrze to widać na moim silniku, gdzie przy hamowaniu silnikiem przy w.w. obrotach spada temp. cieczy chłodzącej, co nie dzieje się na postoju.

Pozdrawiam a osobę odpowiedzialną za te nieprawdziwe informacje radzę walnąć w głowę w celu nabicia rozumku ;-)

Co do Twojego pytania: tak, od pewnego zakresu obrotów w 1Z pompa nie podaje nic paliwa. Przy bardzo niskich obrotach rzędu 1000-1500 obr ECU pewnie będzie tak sterował pompą wtryskową, aby ona podawała minimalne ilości paliwa w celu "zabezpieczenia" przed przypadkowym zatrzymaniem silnika.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 30 gru 2010, 19:34

nawet w starych ciągnikach z lat 60-tych przy hamowaniu silnikiem pompa nie podaje paliwa na wtryski :mrgreen:

jedyne silniki, w których paliwo jest podawane podczas hamowania silnikiem to silniki benzynowe z gaźnikiem oraz wyposażone w najprostszą instalację LPG

poza tym nie ma czegoś takiego jak chamulec czy chamowanie (chyba że chodzi o jakiegoś chama) ale za to można używać hamulca lub hamować silnikiem ;-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 30 gru 2010, 19:54

z tego co mi wiadomo to każdy silnik na wtrysku czy to jedno czy wielopunktowym ma odcięcie paliwa przy hamowaniu silnikiem.nawet mój polonez coś takiego miał <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl