[B4 1,9 tdi] odcinanie paliwa przy chamowaniu silnikiem
[B4 1,9 tdi] odcinanie paliwa przy chamowaniu silnikiem
Proszę o podpowiedź.Stare diesle podczas hamowania silnikiem pobierają dawkę paliwa dla wolnych obrotów. Nowe(np. na pompowtryskach) w czasie hamowania silnikiem całkiem odcinają paliwo i komputer pokazuje 0 spalania. jak to jest w 19,tdi 90km w b4.
Ostatnio zmieniony 26 gru 2010, 20:39 przez mckmaniek, łącznie zmieniany 1 raz.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Re: [B4 1,9 tdi] odcinanie paliwa przy chamowaniu silnikiem
Nie wiem kto Ci takich herezji naopowiadał ale osoba za to odpowiedzialna nigdy w życiu nie widziała mechanicznej rotacyjnej pompy wtryskowej w środku. Od tego masz dynamiczną regulację dawki paliwa oraz odśrodkowy mechanizm zwiększający swój moment bezwładności wraz z obrotami aby ciął dawkę paliwa wraz z wzrostem oborotów i m.in. dzięki temu mechanizmowi mechaniczne pompy wtryskowe mają górne ustawienie maksymalnych obrotów oraz ten sam mechanizm, przy hamowaniu silnikiem, tnie dawkę paliwa. Przy odpowiednim ustawieniu wydatku szczątkowego oraz dawki paliwa biegu jałowego już przy 1800-2000 obr hamując silnikiem pompa nie będzie podawać nic paliwa na wtryski. Dobrze to widać na moim silniku, gdzie przy hamowaniu silnikiem przy w.w. obrotach spada temp. cieczy chłodzącej, co nie dzieje się na postoju.mckmaniek pisze:Stare diesle podczas hamowania silnikiem pobierają dawkę paliwa dla wolnych obrotów.
Pozdrawiam a osobę odpowiedzialną za te nieprawdziwe informacje radzę walnąć w głowę w celu nabicia rozumku
Co do Twojego pytania: tak, od pewnego zakresu obrotów w 1Z pompa nie podaje nic paliwa. Przy bardzo niskich obrotach rzędu 1000-1500 obr ECU pewnie będzie tak sterował pompą wtryskową, aby ona podawała minimalne ilości paliwa w celu "zabezpieczenia" przed przypadkowym zatrzymaniem silnika.
nawet w starych ciągnikach z lat 60-tych przy hamowaniu silnikiem pompa nie podaje paliwa na wtryski :mrgreen:
jedyne silniki, w których paliwo jest podawane podczas hamowania silnikiem to silniki benzynowe z gaźnikiem oraz wyposażone w najprostszą instalację LPG
poza tym nie ma czegoś takiego jak chamulec czy chamowanie (chyba że chodzi o jakiegoś chama) ale za to można używać hamulca lub hamować silnikiem
jedyne silniki, w których paliwo jest podawane podczas hamowania silnikiem to silniki benzynowe z gaźnikiem oraz wyposażone w najprostszą instalację LPG
poza tym nie ma czegoś takiego jak chamulec czy chamowanie (chyba że chodzi o jakiegoś chama) ale za to można używać hamulca lub hamować silnikiem