Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A4 1.9 TDi AFN ] czarny dym nie odpala tylko kreci...

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

[ A4 1.9 TDi AFN ] czarny dym nie odpala tylko kreci...

Post autor: icemerc » 27 gru 2010, 17:00

Witam.
Minawicie kolejny problem z AFN mojego ojca. Dzis rano chce odpalic auto, grzeje swiecie, czekam aż puknie przekaznik krece i... tylko silnik kreci z wydechu smolisty czarny dym sie wydobywa i nic... 10 prób i cały czas to samo... filtr paliwa przed zima wymieniany, swiece nowe kaat ustawiony. Mam już dosyć tego auta wiec ujme to tak - pomocy...
za 11 razem jak dodałem w trakcie krecenia gazu to załapał i odpalił...

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 27 gru 2010, 17:52

a jak już odpalił to jaki kolor dymu i jak pracował tzn nierówno ,twardo itd a sprawdziłeś zaworek odcinajacy na pompie czy działa ,moze czujnik położenia wału szwankuje, swiece zarowe lub ich przekaznik lub wtryski ze sterującym albo filtr paliwa, albo ci pasek przeskoczył lub klin na wale :cry: ale na pewno trzeba po odpaleniu sprawdzić ewentualne błędy i podstawowe parametry vagiem w szczególności kat, temp. silnika, przepływka ,dawka ,napięcie RSW (zapłon0.740v)
Ostatnio zmieniony 27 gru 2010, 18:08 przez kostrz, łącznie zmieniany 1 raz.

pawel_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 416
Rejestracja: 20 sty 2010, 18:14
Lokalizacja: Łuków

Post autor: pawel_m » 27 gru 2010, 17:55

Paliwo masz "zimowe" czy zwykłe?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 gru 2010, 19:23

icemerc pisze:Dzis rano chce odpalic auto, grzeje swiecie, czekam aż puknie przekaznik krece i... tylko silnik kreci z wydechu smolisty czarny dym sie wydobywa i nic... 10 prób i cały czas to samo...
kostrz pisze:swiece zarowe lub ich przekaznik
Mariusz ,toż jest tylko kilka stopni mrozu i nawet jak by miał wszystkie spalone to po którejś próbie by odpalił ,na szczeście to nie AAZ ;-)
kostrz pisze:ale na pewno trzeba po odpaleniu sprawdzić ewentualne błędy i podstawowe parametry vagiem w szczególności kat, temp. silnika, przepływka ,dawka ,napięcie RSW (zapłon0.740v)
O <ok> i tak właśnie zrób kolego icemerc

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 27 gru 2010, 20:19

MUNIOR pisze:Mariusz ,toż jest tylko kilka stopni mrozu i nawet jak by miał wszystkie spalone to po którejś próbie by odpalił ,na szczeście to nie AAZ ;-)
tylko zdarza się jak to jest afn na sterowniku 2 wtykowym w zależności od wersji softu i modelu sterownika ze jak jest zwarcie na świecach lub uszkodzony przekaźnik i auto jest z immo w zegarach a nie oddzielnej puszce czyli po 07.97r. to że sterownik łapie błąd komunikacji ecu lub zwarcia do masy i wtedy nie odpali.

po prostu kolega icemerc musi jakoś audika odpalić i podpiąć vaga może mister VAG coś podpowie co zetorka boli ;-)

można również odpiąć wtyczkę z czujnika temp. i spróbować odpalić, można bezpośrednio z aku na elektrozawór paliwa w pompie podać 12v można jak przeskoczył pasek lub coś z klinem wału nie tak na próbę podpiąć elektrozawór bezpośrednio pod aku a odpiąć wtyczkę 3 pinową przy pompie tą od elektrozaworu i zaworu przestawiacza-regulatora kata wtrysku n108 i tedy spróbować odpalić tylko proponował bym najpierw sprawdzić rozrząd i jakie paliwko wlane do baku ;-) oraz rezystancje czujnika temp silnika i czujnik położenia wału bo jak on padnie lub będzie przetarty kabel i powstanie zwarcie do masy lub będzie nieprawidłowy opór to zetor nie odpali.
Ostatnio zmieniony 27 gru 2010, 21:35 przez kostrz, łącznie zmieniany 1 raz.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 gru 2010, 21:18

kostrz pisze:MUNIOR napisał/a:
Mariusz ,toż jest tylko kilka stopni mrozu i nawet jak by miał wszystkie spalone to po którejś próbie by odpalił ,na szczeście to nie AAZ ;-)


tylko zdarza się jak to jest afn na sterowniku 2 wtykowym w zależności od wersji softu i modelu sterownika ze jak jest zwarcie na świecach lub uszkodzony przekaźnik i auto jest z immo w zegarach a nie oddzielnej puszce czyli po 07.97r. to że sterownik łapie błąd komunikacji ecu lub zwarcia do masy i wtedy nie odpali.
No tak myślałem że wiesz co piszesz ;-) ja wiem że w naszych prostych kompach z jedną wtyką od 1z ,takie rzeczy raczej nie mogą sie zdarzyć .Nie ma to jak prostota ;-)

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 27 gru 2010, 23:42

po odpaleniu dym jest hmmm powiedzmy koloru ciemno szarego - takie połaczenie białego z czarnym... Generalnie po podpieciu vagiem zero błedów... to najciekawsze jest... ehh ręce opadaja normlanie... i weż tu zamien na przyszłość swojego niezawodnego 1Z na AFN... :mrgreen:

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 28 gru 2010, 10:19

Nie przesadzaj ja tam ze swoim AFN nie mam problemów raz sie tylko zapowietrzył może tak jak napisał Mariusz coś jest z napięciem na zaworze N 109 paliwo oczywiście z cpn ;-)

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 28 gru 2010, 10:43

jeżdzimy z oljecem na takiej samej ropie... ja dolewam STP z antyzelem na zime ojciec 2-3 litry benzyny.... Chyba bez wizyty u mechanika sie nie obejdzie tym razem...

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 28 gru 2010, 10:49

A jak już raz odpali póżniej pali normalnie czy to samo trzeba długo kręcić

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 28 gru 2010, 12:09

jak juz odpali i pochodzi z 15-20 minut na wolnych obrotach to juz pozniej odpala normlanie... ale wystarczy ze postoi ok 8-10 godzin na mrozie i koniec... Paliwo sie nie cofa, podstawowe rzeczy sprawdziłęm i zabrakło mi pomysłów szczerze napisze...

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 28 gru 2010, 12:26

a może spróbuj podmienić ECU?

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 29 gru 2010, 00:34

z tym ciezko bo musiałbym dorwać kogoś z AFN... kto by jeszcze chciał podmienic... :-/

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 29 gru 2010, 07:55

icemerc pisze:z tym ciezko bo musiałbym dorwać kogoś z AFN... kto by jeszcze chciał podmienic... :-/
ja mam do 97r(pojedyncze gniazdo) i po 97r(podwójne gniazdo) od afn sterowniki wiec tylko podmienić tylko droga i pogoda nie za bardzo ;-)

ale na próbę czy to wina sterownika by sprawdzić jak będzie z odpalaniem jak masz sterownik w afn-e z pojedynczym wtykiem czyli auto do 06.97r to wyciągaj ze swojej 80 sterownik i podłącz do a4 (możesz tak sprawdzić na postoju bo wysterowanie turbo jest inne i nie polecam jazdy ale odpalic i na wolnych moze popracować)(nie pamiętam czy w sterowniku z 80 masz immo czy nie jak nie to ci odpali bez adaptacji a jak masz immo to wchodzisz w vagu w immo wchodzisz w adaptacje grupa 0 save i chodzi) gorzej jak a4 jest po 97 r na podwójnym wtyku to tego myku nie zrobisz musi być sterownik z podwójna wtyczka.

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 29 gru 2010, 23:08

kostrz, Dzis sytuacja pojawiła sie ponownie... tylko tym razem po odpalenia pracował nierówno, jakby nie na wszystkich cylindrach ale po kilku sekundach uspokoił sie i juz równo pracował... co o tym sądzisz?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl