[ A4 1.9 TDi AFN ] czarny dym nie odpala tylko kreci...
[ A4 1.9 TDi AFN ] czarny dym nie odpala tylko kreci...
Witam.
Minawicie kolejny problem z AFN mojego ojca. Dzis rano chce odpalic auto, grzeje swiecie, czekam aż puknie przekaznik krece i... tylko silnik kreci z wydechu smolisty czarny dym sie wydobywa i nic... 10 prób i cały czas to samo... filtr paliwa przed zima wymieniany, swiece nowe kaat ustawiony. Mam już dosyć tego auta wiec ujme to tak - pomocy...
za 11 razem jak dodałem w trakcie krecenia gazu to załapał i odpalił...
Minawicie kolejny problem z AFN mojego ojca. Dzis rano chce odpalic auto, grzeje swiecie, czekam aż puknie przekaznik krece i... tylko silnik kreci z wydechu smolisty czarny dym sie wydobywa i nic... 10 prób i cały czas to samo... filtr paliwa przed zima wymieniany, swiece nowe kaat ustawiony. Mam już dosyć tego auta wiec ujme to tak - pomocy...
za 11 razem jak dodałem w trakcie krecenia gazu to załapał i odpalił...
a jak już odpalił to jaki kolor dymu i jak pracował tzn nierówno ,twardo itd a sprawdziłeś zaworek odcinajacy na pompie czy działa ,moze czujnik położenia wału szwankuje, swiece zarowe lub ich przekaznik lub wtryski ze sterującym albo filtr paliwa, albo ci pasek przeskoczył lub klin na wale :cry: ale na pewno trzeba po odpaleniu sprawdzić ewentualne błędy i podstawowe parametry vagiem w szczególności kat, temp. silnika, przepływka ,dawka ,napięcie RSW (zapłon0.740v)
Ostatnio zmieniony 27 gru 2010, 18:08 przez kostrz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
icemerc pisze:Dzis rano chce odpalic auto, grzeje swiecie, czekam aż puknie przekaznik krece i... tylko silnik kreci z wydechu smolisty czarny dym sie wydobywa i nic... 10 prób i cały czas to samo...
Mariusz ,toż jest tylko kilka stopni mrozu i nawet jak by miał wszystkie spalone to po którejś próbie by odpalił ,na szczeście to nie AAZkostrz pisze:swiece zarowe lub ich przekaznik
O <ok> i tak właśnie zrób kolego icemerckostrz pisze:ale na pewno trzeba po odpaleniu sprawdzić ewentualne błędy i podstawowe parametry vagiem w szczególności kat, temp. silnika, przepływka ,dawka ,napięcie RSW (zapłon0.740v)
tylko zdarza się jak to jest afn na sterowniku 2 wtykowym w zależności od wersji softu i modelu sterownika ze jak jest zwarcie na świecach lub uszkodzony przekaźnik i auto jest z immo w zegarach a nie oddzielnej puszce czyli po 07.97r. to że sterownik łapie błąd komunikacji ecu lub zwarcia do masy i wtedy nie odpali.MUNIOR pisze:Mariusz ,toż jest tylko kilka stopni mrozu i nawet jak by miał wszystkie spalone to po którejś próbie by odpalił ,na szczeście to nie AAZ
po prostu kolega icemerc musi jakoś audika odpalić i podpiąć vaga może mister VAG coś podpowie co zetorka boli
można również odpiąć wtyczkę z czujnika temp. i spróbować odpalić, można bezpośrednio z aku na elektrozawór paliwa w pompie podać 12v można jak przeskoczył pasek lub coś z klinem wału nie tak na próbę podpiąć elektrozawór bezpośrednio pod aku a odpiąć wtyczkę 3 pinową przy pompie tą od elektrozaworu i zaworu przestawiacza-regulatora kata wtrysku n108 i tedy spróbować odpalić tylko proponował bym najpierw sprawdzić rozrząd i jakie paliwko wlane do baku oraz rezystancje czujnika temp silnika i czujnik położenia wału bo jak on padnie lub będzie przetarty kabel i powstanie zwarcie do masy lub będzie nieprawidłowy opór to zetor nie odpali.
Ostatnio zmieniony 27 gru 2010, 21:35 przez kostrz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No tak myślałem że wiesz co piszesz ja wiem że w naszych prostych kompach z jedną wtyką od 1z ,takie rzeczy raczej nie mogą sie zdarzyć .Nie ma to jak prostotakostrz pisze:MUNIOR napisał/a:
Mariusz ,toż jest tylko kilka stopni mrozu i nawet jak by miał wszystkie spalone to po którejś próbie by odpalił ,na szczeście to nie AAZ
tylko zdarza się jak to jest afn na sterowniku 2 wtykowym w zależności od wersji softu i modelu sterownika ze jak jest zwarcie na świecach lub uszkodzony przekaźnik i auto jest z immo w zegarach a nie oddzielnej puszce czyli po 07.97r. to że sterownik łapie błąd komunikacji ecu lub zwarcia do masy i wtedy nie odpali.
ja mam do 97r(pojedyncze gniazdo) i po 97r(podwójne gniazdo) od afn sterowniki wiec tylko podmienić tylko droga i pogoda nie za bardzoicemerc pisze:z tym ciezko bo musiałbym dorwać kogoś z AFN... kto by jeszcze chciał podmienic...
ale na próbę czy to wina sterownika by sprawdzić jak będzie z odpalaniem jak masz sterownik w afn-e z pojedynczym wtykiem czyli auto do 06.97r to wyciągaj ze swojej 80 sterownik i podłącz do a4 (możesz tak sprawdzić na postoju bo wysterowanie turbo jest inne i nie polecam jazdy ale odpalic i na wolnych moze popracować)(nie pamiętam czy w sterowniku z 80 masz immo czy nie jak nie to ci odpali bez adaptacji a jak masz immo to wchodzisz w vagu w immo wchodzisz w adaptacje grupa 0 save i chodzi) gorzej jak a4 jest po 97 r na podwójnym wtyku to tego myku nie zrobisz musi być sterownik z podwójna wtyczka.