Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] pomiar cisnienia sprezania

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
cyfron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 23 kwie 2010, 22:32

[B4 ABT] pomiar cisnienia sprezania

Post autor: cyfron » 27 kwie 2010, 19:50

Witam! Czy taki manometr (link poniezej) bedzie nadawal sie do pomiaru cisnienia sprezania w ABT ? Nie wiem jaki gwint maja swiece, jestem posiadaczem tego auta od niedawna.

Z gory dziekuje za pomoc!


http://www.motoallegro.pl/item100103671 ... zania.html

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 27 kwie 2010, 19:52

Czy taki manometr (link poniezej) bedzie nadawal sie do pomiaru cisnienia sprezania w ABT
Tak kolego, będzie pasował, w ABT gwint jest o średnicy M 14x1,25

cyfron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 23 kwie 2010, 22:32

Post autor: cyfron » 27 kwie 2010, 23:32

Dziekuja za info!

A jeszcze mam pytanie odnosnie samego pomiaru.
Rozumiem, ze nalezy przeprowadzic nastepne kroki:

0.zagrzac silnik
1.wymontowac swiece
2.wylaczyc układ zapłonowy
3.wyłaczyć układ wtryskowy
4.pokrecic kilka razy rozrusznikiem w celu "przeczyszczenia" cylindrow z ewentualnych pozostalosci
5.dla kazdego z cylindrow: wpiac sie manometrem i pokrecic kilka razy rozrusznikiem przy maksymalnie wcisnietym gazie (maksymalnie otwarta przepustnica)

Czy moglby ktos szczegolowo opisac krok 2 i 3?
z tego co sie domyslam to:
2 = zdjac kopulke (???)
3 = (???)


z gory dziekuje !

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 28 kwie 2010, 01:56

cyfron pisze:Dziekuja za info!

A jeszcze mam pytanie odnosnie samego pomiaru.
Rozumiem, ze nalezy przeprowadzic nastepne kroki:

0.zagrzac silnik
1.wymontowac swiece
2.wylaczyc układ zapłonowy
3.wyłaczyć układ wtryskowy
4.pokrecic kilka razy rozrusznikiem w celu "przeczyszczenia" cylindrow z ewentualnych pozostalosci
5.dla kazdego z cylindrow: wpiac sie manometrem i pokrecic kilka razy rozrusznikiem przy maksymalnie wcisnietym gazie (maksymalnie otwarta przepustnica)

Czy moglby ktos szczegolowo opisac krok 2 i 3?
z tego co sie domyslam to:
2 = zdjac kopulke (???)
3 = (???)


z gory dziekuje !
Nie czytaj w ogóle tego po to jest głupota, to co piszą w książkach to zamotało by nie jednego fachowca.

Pojeździj trochę aż temp sięgnie 80-90 stopni, zgaś auto, wykręć świecę i wepnij się, wsiądź do auta i próbuj odpalić, tzn. pokręć rozrusznikiem z 5-8 sekund i trzymaj wciśnięty gaz do oporu, i tak z każdą kolejno. Jak będzie ciśnienie ok. 11 atm. na każdym to silnik masz w stanie bdb. praktycznie fabryka, może być i po 10, ważne żeby na każdym były równe wartości.

Powodzenia

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 kwie 2010, 13:14

cyfron pisze:Czy moglby ktos szczegolowo opisac krok 2 i 3?
z tego co sie domyslam to:
2 = zdjac kopulke (???)
3 = (???)
Zdjąć wtyczkę z czujnika halla na aparacie zapłonowym i oba punkty zostaną spełnione.
Prawdopodobnie chodzi o to że można uszkodzić moduł zapłonowy jeśli cewka będzie dawać iskrę a w fajkach nie będzie świec ani nie będą one połączone z masą.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 27 gru 2010, 12:02

Pomiar kopmresji wykonuje sie na zimnym silniku. Pomiar kompresji na silniku z jego nominajna temp roboczą nie jest wiarygodny.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 27 gru 2010, 18:45

Przeważnie wyjmują przewód WN od cewki i to starcza

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl